Kontrollrummet

mahan - A PROB IN OBBNAES

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU IGEN!
Nu vare klart att mahan sitter i synthträsket!
Men va fa.... känns egentligen ganska kul i detta träsk...
Lyssna eller skippa, up to you! :D

LÅTNAMN:  A PROB IN OBBNAES
GENRE: up to you
MEDVERKANDE: mahan
KOMPOSITÖR: mahan
ARR O MIX:  mahan
TEXT: mahan
PLATS: stugestudion i Hyrkkölä

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/A%20PROB%20IN%20OBBNAS.mp3[/mp3]

h.  johan


« Senast ändrad: 18.08.2009, 22:16:22 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Javisst! Påminner lite om han Juan Jack Jarré. (Eller hur han stavar sitt namn.) Min kritik skulle vara att mer skulle kunna läggas ner på att välja mer olika ljud. Alltså ett mer varierat ljudlandskap.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Javisst! Påminner lite om han Juan Jack Jarré. (Eller hur han stavar sitt namn.) Min kritik skulle vara att mer skulle kunna läggas ner på att välja mer olika ljud. Alltså ett mer varierat ljudlandskap.
Mahan tackar för den! :)
Klart när du säger det, men när man sitter i "träsket" så märker man inte var man är. trampar vatten sas.

Kul att du gav dig tid att lyssna o kommentera! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vojvoj, nu har du nog allt gått ner dig i träsket :P
Nämen, på riktigt, de var ju inte alls så dåligt dehär, nä nä. Av nån mycket konstig anledning :huh: kom jag att tänka på Kansas på några ställen.... utom att dom ju aldrig spelade syntmusik. Å så fick jag lite country-vibbar  :blink: av dehär åsså. Jean Michel Jarre hittade jag dock inte i denna.
Det blir kanon sen då du får armen i spelskick igen och kombinerar dina synthar med lite heavy gitarr... eller nåt.
Jag har flere låt-ide'er i "lådan" som ligger och väntar och nu när jag hör dina synth-grejer så fick jag en aha-upplevelse, vänta bara :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
tjoho mahan
skönt sväng med de zappafierade tongångarna  :) 
k a n o n

bra jobbat
https://soundcloud.com/olajegreus


Avslappnad

  • Gäst
Tjou!
Början är kalas, känns som det är spännande saker på gång. Dock avtar det lite vid 40 sekunder och känns som en jammig transportsträcka fram till 1:35. Sedan kommer det loss igen med lite teman, dock lite stökigt. Pianot vet jag inte om det riktigt tillför något, hade hellre sett något fett syntleadljud. Efter 2:45 blir det lite syntjazz igen, mja.

På plussidan har vi ljuden som låter rejält feta, det gillas.

Det känns som du blander lite väl många stilar på en och samma låt, skulle kunna renodla början med efterföljande tema. Slutet är alldeles kalasbra! :)

Är dock impad av den musikalitet och känsla du besitter, oavsett om armen är gipsad eller inte... :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Ja men alltså Johan...Är det säkert att armen fortfarande är i gips?
Det här är ju lysande,oavsett om det är gjort med en arm eller två! Det svänger så MR Jacko skulle blivit grön i fejan av avund,om han inte lämnat jorde livet lite för tidigt - salig vare hans själ.Det doftar och svänger nästan som Billie Jean och Thriller på samma gång samt andra tongångar - brilliant Johan!

Vette tusan,men jag gillar dina synth svängar mer och mer.Tycker du använder keys lite för sparsamt på dina rockigare alster,ös på med lite av denna vara(keys) också då du frisknat till.
Du är f-n grym på keys,eller tvätt brädan som jag kallar den,mest beroende på att jag genar genom garaget till studion..Lite oljiga fingrar mellan varven  :lol:

Synth on mate!

Mvh
Mike


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjenare.

Ja men alltså Johan...Är det säkert att armen fortfarande är i gips?
Det här är ju lysande,oavsett om det är gjort med en arm eller två! Det svänger så MR Jacko skulle blivit grön i fejan av avund,om han inte lämnat jorde livet lite för tidigt - salig vare hans själ.Det doftar och svänger nästan som Billie Jean och Thriller på samma gång samt andra tongångar - brilliant Johan!

Vette tusan,men jag gillar dina synth svängar mer och mer.Tycker du använder keys lite för sparsamt på dina rockigare alster,ös på med lite av denna vara(keys) också då du frisknat till.
Du är f-n grym på keys,eller tvätt brädan som jag kallar den,mest beroende på att jag genar genom garaget till studion..Lite oljiga fingrar mellan varven  :lol:

Synth on mate!

Mvh
Mike


Håller med HM där. Se nu till att behålla den här synthiga genen även sen när armen blir frisk, då jäklar får vi nog uppleva nåt extraordinärt här på KR.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo... jag ville bara säga att jag gillar denna mer och mer var gång kag lyssnar på den :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tja det kändes lite som att lekfullheten vann över musikaliteten denna gången. Kändes lite som ett test av patcher som var roliga. lite för oarranerat och stökigt för mig. Men det finns en lekfullhet som om den kunde tyglas skulle bli riktigt rolig att lyssna på. Jag gillar nog mer det du brukar göra.

eggs


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vojvoj, nu har du nog allt gått ner dig i träsket :P
Nämen, på riktigt, de var ju inte alls så dåligt dehär, nä nä. Av nån mycket konstig anledning :huh: kom jag att tänka på Kansas på några ställen.... utom att dom ju aldrig spelade syntmusik. Å så fick jag lite country-vibbar  :blink: av dehär åsså. Jean Michel Jarre hittade jag dock inte i denna.
Det blir kanon sen då du får armen i spelskick igen och kombinerar dina synthar med lite heavy gitarr... eller nåt.
Jag har flere låt-ide'er i "lådan" som ligger och väntar och nu när jag hör dina synth-grejer så fick jag en aha-upplevelse, vänta bara :D
Space
Tjou Space!
Detta år vad den arma armen... inte armén alttzå, får till stånd!
När kroppen e full av musik som ska ut så får man bara ta till lustiga konster. Kul att du gillar, kan tänkas att det kommer meera... :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tjoho mahan
skönt sväng med de zappafierade tongångarna  :) 
k a n o n
bra jobbat
Tjou Guran!
Otroligt vad din kommentar värmer i den aningen svala sommarnatten! :wub:
Kul att det gillas, det kommer mera!!!!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Början är kalas, känns som det är spännande saker på gång. Dock avtar det lite vid 40 sekunder och känns som en jammig transportsträcka fram till 1:35. Sedan kommer det loss igen med lite teman, dock lite stökigt. Pianot vet jag inte om det riktigt tillför något, hade hellre sett något fett syntleadljud. Efter 2:45 blir det lite syntjazz igen, mja.
På plussidan har vi ljuden som låter rejält feta, det gillas.
Det känns som du blander lite väl många stilar på en och samma låt, skulle kunna renodla början med efterföljande tema. Slutet är alldeles kalasbra! :)
Är dock impad av den musikalitet och känsla du besitter, oavsett om armen är gipsad eller inte... :D
Tjou Slappnaden! :D
Uppskattar din detaljerade kommentar, ska tänka igenom alstret på nytt på basen av din kommentar. Den första versionen jag gjorde (inte publicerad) påminde mest om en reklamsnutt för VST-pluggen jag använder (Hypeersonic2) så jag beslöt att hålla tillbaka precentationerna av alla sound ! :D
Klart att låten kunde ha mer mångsidigt innehåll men jag tog ett beslut om att  hålla det lite enklare, så därför kanske ett lite "enformigt" innehåll. Låten iofs, bygger ju på ett enformigt och problematiskt innehåll..... så få se.

Stort tack för lyssning o detaljerad kommentar :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjenare.
Ja men alltså Johan...Är det säkert att armen fortfarande är i gips?
Det här är ju lysande,oavsett om det är gjort med en arm eller två! Det svänger så MR Jacko skulle blivit grön i fejan av avund,om han inte lämnat jorde livet lite för tidigt - salig vare hans själ.Det doftar och svänger nästan som Billie Jean och Thriller på samma gång samt andra tongångar - brilliant Johan!
Vette tusan,men jag gillar dina synth svängar mer och mer.Tycker du använder keys lite för sparsamt på dina rockigare alster,ös på med lite av denna vara(keys) också då du frisknat till.
Du är f-n grym på keys,eller tvätt brädan som jag kallar den,mest beroende på att jag genar genom garaget till studion..Lite oljiga fingrar mellan varven  :lol:
Synth on mate!
Mvh
Mike

TJOU BODEN!
Obbnäspojken buugar o bokkar alldeles stort för detta Mike!
Tänk att man kan dra låtar på synthväg så dom gillas.. känner mig STOLT över dina ord.
Det är ju sant att köra ett keyboard så behöver man ju fingerfärdighet och tydligen har jag lyckats på den sidan åxå, få se hur det blir då gipset faller av.
På tal om den arma armen så ska gipset bort den 24 augusti, samtidigt kommer operationsstygnen troligtvis (hoppeligen) bort och efter det kan det väl tänkas en par veckors konvalesation innan de hoplappade muskel o andra senorna återhämtar sig...

Men eftersom man klarar av musiken med en arm så.... få se! :D

Stort tack för lyssning o kommentar Mike!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Håller med HM där. Se nu till att behålla den här synthiga genen även sen när armen blir frisk, då jäklar får vi nog uppleva nåt extraordinärt här på KR.
Tjou Jonnerstenen!
Har gjort det klart för mig efter era kommentarer att synthljudet kommer att bli en del av mitt fortsatta material....! :D
Om det kommner att bli "extraordinärt här på KR" återstår att se!
Tack för lyssning o kommentar! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jo... jag ville bara säga att jag gillar denna mer och mer var gång kag lyssnar på den :D
Space
Tjpou Space!
Ville bara säga att det är en jädrans tur att det finna en "repeat" funktion på alla spelare nuförtiden! :rolleyes:
Bara att fortsätta lyssningen, låt inte mitt inlägg hindra det! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tja det kändes lite som att lekfullheten vann över musikaliteten denna gången. Kändes lite som ett test av patcher som var roliga. lite för oarranerat och stökigt för mig. Men det finns en lekfullhet som om den kunde tyglas skulle bli riktigt rolig att lyssna på. Jag gillar nog mer det du brukar göra.
eggs
Tjou Egget!
Lekfullheten e vad som är pointen i detta, snyggt att du kom på det! :)
Ville inte göra låten till en reklamsnutt för pluggen, så jag begränsade ljudanvändningen en aning. Men om nån vecka när vänstern kommer i fullt bruk så ska nog mahans gitarrer ljuda höööööögt igen! :D

Tackar Egget för lyssningen o fin kommenat :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Skulle kunna vara modern circusmusik, vad vet jag. Du verkar haft himla kul där i träsket och det smittar av sig. Får lite Lasse Hollmervibbar och det skall du ta som en stor komplimang, han var ett geni. Jag tycker dina alster bara blir mer och mer intressanta. Verkligen bra jobbat Mahan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul livslusta Mahan!
Låtarna springer fram, som ur en outtömlig glädjebrunn!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Skulle kunna vara modern circusmusik, vad vet jag. Du verkar haft himla kul där i träsket och det smittar av sig. Får lite Lasse Hollmervibbar och det skall du ta som en stor komplimang, han var ett geni. Jag tycker dina alster bara blir mer och mer intressanta. Verkligen bra jobbat Mahan!
Tjou Eq!
haha.. cirkusmusik, den parallellen kom jag inte att tänka på, kul att låten väcker olika stämningar! Att bli jämförd med Lasse tackar man djupt för!
Och med Mahan e det ju så att man aldrig kan vara säker på hur nästa alster kommer att låta, det enda jag avskriver mig ifrån musikaliskt e nog den finska "HUMPPAN"! :D
So get ready for the next step!
Tack! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul livslusta Mahan!
Låtarna springer fram, som ur en outtömlig glädjebrunn!
Tjou MaxB!
Din lilla, korta kommentar värmer alldeles otroligt!  TACK! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............