Forum > Färdiga produktioner
Asti - Höst
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 19.08.2009, 23:01:47 ---Vilken låt du har gjort, mycket bra!
Allt låter perfekt, mixen och sången, skitfint!
Väldigt skön låt är det, gillar att det är tempo i den även om den är lugn och vemodig..
När jag kommenterar dina låtar brukar det ofta innehålla orden "det här är en av dina bästa låtar tycker jag" och den här gången är inget undantag. Tyckte mycket om den här!!
/Åsa
--- Slut citat ---
Skönt att höra! Då gjorde antagligen mina justeringar en del nytta!
Speciellt kul att höra att de flesta tycker mixen och ljudbilden är bra, vilket jag brukar ha problem med.
Ja, jag är rätt förtjust i det tempot, vilket säkert framgått av en del tidigare låtar! :rolleyes:
Väldigt roligt och inspirerande när det uppskattas så här!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Eddi:
ASTI i kvadrat!!!
Det är hur bra som helst men lite intetsägande - hösten kommer varje år vid den här tiden ju.
Nä gör en riktig rebellisk låt om den Afganska familjen som utplånas av krigets kulor hur amerikanerna våldför sig på de civila i Irak hur Putin mejar ner Tetjenien vad som helst - jag vill ha mer protest - du har ju alla förutsättningar inklusive dialekten. Ta ställning mot nåt för tusan!!!!!
:rolleyes:
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 20:52:20 ---ASTI i kvadrat!!!
Det är hur bra som helst men lite intetsägande - hösten kommer varje år vid den här tiden ju.
Nä gör en riktig rebellisk låt om den Afganska familjen som utplånas av krigets kulor hur amerikanerna våldför sig på de civila i Irak hur Putin mejar ner Tetjenien vad som helst - jag vill ha mer protest - du har ju alla förutsättningar inklusive dialekten. Ta ställning mot nåt för tusan!!!!!
--- Slut citat ---
Hade först tänkt kalla låten "Viktor Jara, Jara tjing tjing tjing", men kom inte på några bra rim på Jara!
Eller "Ingen övervintrar som Evita Perenn", men hade väl fått Azaleans Vänner på mig!
Tack för lyssning och uppläxande kommentar! :D
/Asti
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 20.08.2009, 21:02:33 ---
--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 20:52:20 ---ASTI i kvadrat!!!
--- Slut citat ---
:D
Hade först tänkt kalla låten "Viktor Jara, Jara tjing tjing tjing", men kom inte på några bra rim på Jara!
Eller "Ingen övervintrar som Evita Perenn", men hade väl fått Azaleans Vänner på mig!
Tack för lyssning och uppläxande kommentar! :D
/Asti
--- Slut citat ---
Tokai:
Tänkvärd text och bra låt. När du sjunger "Det finns en mening..." så skulle jag inte vilja den där förskjutningen (det finns...en mening) utan mer som att det går i ett, småsaker egentligen. Gediget, bra spelat, bra sjunget och får man säga: en typisk astilåt. Hihaten som gör små öppna slag i varje takt borde kanske inte vara där hela tiden. Instrumenteringen kunde kanske göras så att vissa instrument t.ex flöjterna träder fram medan andra instrument går tillbaka och vice versa.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida