Forum > Färdiga produktioner
Asti - Höst
Marruschkka:
--- Citat från: Eko skrivet 21.08.2009, 00:18:04 ---
--- Citat från: asti skrivet 20.08.2009, 21:02:33 ---
--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 20:52:20 ---ASTI i kvadrat!!!
Det är hur bra som helst men lite intetsägande - hösten kommer varje år vid den här tiden ju.
Nä gör en riktig rebellisk låt om den Afganska familjen som utplånas av krigets kulor hur amerikanerna våldför sig på de civila i Irak hur Putin mejar ner Tetjenien vad som helst - jag vill ha mer protest - du har ju alla förutsättningar inklusive dialekten. Ta ställning mot nåt för tusan!!!!!
:rolleyes:
--- Slut citat ---
:D
Hade först tänkt kalla låten "Viktor Jara, Jara tjing tjing tjing", men kom inte på några bra rim på Jara!
Eller "Ingen övervintrar som Evita Perenn", men hade väl fått Azaleans Vänner på mig!
Tack för lyssning och uppläxande kommentar! :D
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ha ha..mera protest till folket :D
Sant det..du har den perfekta protest-rösten..det skulle bli ännu mer substans..för man lyssnar ju så uppmärksamt till din röst-som alltid berör :P
Annars är det skitbra som vanligt Asti.
Och-jag gillar oxå hösten :rolleyes:
/Marr
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 21.08.2009, 19:15:39 ---Tänkvärd text och bra låt. När du sjunger "Det finns en mening..." så skulle jag inte vilja den där förskjutningen (det finns...en mening) utan mer som att det går i ett, småsaker egentligen. Gediget, bra spelat, bra sjunget och får man säga: en typisk astilåt. Hihaten som gör små öppna slag i varje takt borde kanske inte vara där hela tiden. Instrumenteringen kunde kanske göras så att vissa instrument t.ex flöjterna träder fram medan andra instrument går tillbaka och vice versa.
--- Slut citat ---
Är med på det du säger om "en mening", kanske ska prova det!
Trumprogrammering är inte min starka sida, tyvärr! Ska försöka ta tag i det :wacko: :)
Det finns nog en del jag kan göra också vad gäller variationen i styrka på de olika instrumenten, det är helt rätt!
Tack för lyssning och bra kommentarer!
/Asti
asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.08.2009, 09:59:43 ---
--- Citat från: Eko skrivet 21.08.2009, 00:18:04 ---
--- Citat från: asti skrivet 20.08.2009, 21:02:33 ---
--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 20:52:20 ---ASTI i kvadrat!!!
Det är hur bra som helst men lite intetsägande - hösten kommer varje år vid den här tiden ju.
Nä gör en riktig rebellisk låt om den Afganska familjen som utplånas av krigets kulor hur amerikanerna våldför sig på de civila i Irak hur Putin mejar ner Tetjenien vad som helst - jag vill ha mer protest - du har ju alla förutsättningar inklusive dialekten. Ta ställning mot nåt för tusan!!!!!
--- Slut citat ---
:D
Hade först tänkt kalla låten "Viktor Jara, Jara tjing tjing tjing", men kom inte på några bra rim på Jara!
Eller "Ingen övervintrar som Evita Perenn", men hade väl fått Azaleans Vänner på mig!
Tack för lyssning och uppläxande kommentar! :D
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ha ha..mera protest till folket :D
Sant det..du har den perfekta protest-rösten..det skulle bli ännu mer substans..för man lyssnar ju så uppmärksamt till din röst-som alltid berör :P
Annars är det skitbra som vanligt Asti.
Och-jag gillar oxå hösten :rolleyes:
/Marr
--- Slut citat ---
Har svårt för att göra "protestsånger"! Det blir gärna pekpinnar och för pretentiöst på något sätt!
Skulle förstås kunna protestera mot att man börjar bli gammal och har ont i ryggen, men det är väl inte så intressant.......? :unsure:
Kul att du tycker det är bra! Tack för visat intresse och uppmuntrande kommentarer! :)
/Asti
cykeln:
Bra blir bättre med den variation du har lagt in nu.
Kunde tänka mej att första versen hade ungefär den instrumentering som versen "Varje tid .."
Och trummor är ju ett otyg att handskas med - men de är ganska ok - grunden stämmer med låten
Nu väntar jag på protestvisan (eller protesvisan) :D
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.08.2009, 13:47:45 ---Bra blir bättre med den variation du har lagt in nu.
Kunde tänka mej att första versen hade ungefär den instrumentering som versen "Varje tid .."
Och trummor är ju ett otyg att handskas med - men de är ganska ok - grunden stämmer med låten
Nu väntar jag på protestvisan (eller protesvisan) :D
--- Slut citat ---
Ja, jag har ofta svårt att få till trummorna! Tycker det är svårt att editera midifiler till trummor.
Vet inte om det finns ryggproteser? :unsure: :)
Tack för att du orkade lyssna igen!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida