Tjenare Blader !!
Från en nykomling till en annan!
Tänkte riva ner din prio-lista oich sätta ihop den efter hur jag skulle göra.
(Nu är jag förvisso inte 15 bast och har inga större problem med stålarna men ändå,ska utgå från din ekonomi)
1. Akustikbehandla ett pojkrum på ca: 15-20 kvadrat ?? Ska det verkligen vara nödvändigt!
Själv sitter jag i ett flickrum

(min dotters övergivna sedan hon flyttade ner i källaren,hon är lika gammal som du

)
Nåväl ,kan tänka mig att det liknar ditt,det är på ca:20 kvadrat,har en säng,några mattor,gardiner och en liten bäddsoffa.
Det räcker gott o väl tycker jag,som inte sitter i en 'dedikerad uppbygd hem-studio' där man ska kunna spela in riktiga trummor
och Rör-förstärkare på fullt blås. (spar dina slantar här....)
2. Gitarrförstärkare!! Lyssnade på din låt lite,tyckte väl inte att det lät så tokigt(gitarr ljudmässigt),själv har jag helt gått över till
Podden(X3) och högtalar impulser.Och kan ärligt säga att jag får bättre resultat med dom än med mina 2 Rörförstärkare.
Tips! Kör mjukt(du fick ju tips på gratis pgm här ovan,jag kan även tipsa om kanon impulser som oxo är gratis)
3. Mickrofon,du har ju en SM57:a Den funkar ju utmärkt att sjunga i oxo,särskillt till Metall/Hårdare musik.
Har själv en sån + en billig stormembranare från ADK för ca:en tusing och 9 av 10 ggr så är det 57:an jag sträcker mig efter..
4. Monitorer,för ca:2000:-,nej! Då låter det garanterat bättre med en vanlig Hi-Fi kompleterat med lurar t.e.x. AKG K240.
5. Musikprog. Det brukar ju följa med enklare versioner av tex. Cubase när man köper Ljudkort,som man kommer djäv..gt lång på.
Lägg ut en föfrfrågan här vet jag,det finns säkert många här som har något Cubase LE(eller vad dom nu heter) liggandes i någon
byrolåda att skänka bort. Undrar om jag inte själv kan skaka fram ett ??
Faan va med stålar jag har sparat åt dig nu!!!

(Finns säkert många som inte håller med mig nu

)
Men lägg penga-krutet på en bra Dator i första hand och kompletera med resten eftersom..
Bara mina 5 ören.