Kontrollrummet

Dividend - STycke för pseudogitarr och pseudokör!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tag gärna bort denna tråd. Låten flyttad till Färdiga demos....
« Senast ändrad: 02.05.2007, 13:32:04 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
av någon sjuk anledning va detta något av de mest.....hmm..färdiga sounden jag hört från dig.

fan så skumt. bra iallafall :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
av någon sjuk anledning va detta något av de mest.....hmm..färdiga sounden jag hört från dig.

fan så skumt. bra iallafall :)

Öh jaså? :) Detta är en bump 30 sekunder har blivit nästan 3 minuter ;)

1up: Manskör kanske kommer :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det har inte kommit någon manskör än vad jag kan höra. Stackars låt vad den gråter blod över det faktumet!

Känns lite experimentellt. Sen egyptiska fraseringar mitt i! I like them. :P

Vilket instrument är den lite plockade basen? Harpa?

Känns lite spretigt här och var. Det är väl något du kan kika på till test 5 kanske.

Har du möjligen lånat ett avsnitt från en annan låt. hmmm Låter bekant brassets snabba stötar ungefär mitt i låten?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gitarren är väl sådär. "Omöjligt" spelad, men sustain på toner som ligger på samma sträng ...... Piano istället kanske?

Flöjten i mitten är dunderfin.

Känns improviserat detta? Liksom fritt i Amoll för kammarorkester och gitarr  :lol:

Bra jobbat på en timma. Själv behöver jag en timma på mig för att bestämma mig  för om jag ska komponera något eller inte när andan faller på.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det har inte kommit någon manskör än vad jag kan höra. Stackars låt vad den gråter blod över det faktumet!
Känns lite experimentellt. Sen egyptiska fraseringar mitt i! I like them. :P
Vilket instrument är den lite plockade basen? Harpa?
Känns lite spretigt här och var. Det är väl något du kan kika på till test 5 kanske.
Har du möjligen lånat ett avsnitt från en annan låt. hmmm Låter bekant brassets snabba stötar ungefär mitt i låten?

Manskören kommer grymtande på SLUTET!! :D
ingen harpa. Det är nån bas från nån plugg. ;)  Ja, test4 är rätt tidigt. test 9-10 så börjar det låta färdigt. :)

Öh, nä det hoppas jag inte  B) (att jag lånat alltså, isf omedvetet)


Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Helt grymt!

Att säga att det är dte bästa du gjort är inte helt lätt,, det finns ju rätt mycket som är attans bra!

Men detta gillar jag mycket skarpt! Kanske inte något betyg eller så, men sådan här musik betalar jag för utan att blinka!

Det finns (tyvärr) lite problem med att du inte har tillgång till en riktig orkester, för det är ju sådan musik du kompnerar, som skall framföras live av en symmfoniorkester.

Stycket är vackert och 90-talas "elektroniskt". Har för mig att en nisse som heter Michael Hedges gör liknande musik, men grunden är hans gitarrspel.

Vackert, och blandningen mellan instrumenten är uppfriskande och inspirerande!

VÄLDIGT BRA JOBBAT!!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Intressant verk du har fått till! :) Gillar experimentera mej fram precis som du Dividend. Gillar kören å verkligen riktigt fin flöjt
har du fått till, får lyssna mer på låten och bedöma det mer senare.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså  :P


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså  :P

Njä usch. Då minskar jag hellre på sustainet.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså  :P

Njä usch. Då minskar jag hellre på sustainet.

F'låt


Utloggad lonewind

TJa, några kommentarer och iakttagelser? ;)

Heaven n' Hell

är mitt senaste verk. tog 2 timmar ikväll att göra, 1 timme ägnades åt att komma på ännu ett pompöst NAMN!.... Fast inte färdig förstås...


Min åsikt här är följande: Det hörs att du är väldigt begåvad och att du kan göra snygga komponeringar. Men i min smak så är ljuden hemska, kan inte höra något enda som låter speciellt "realistiskt", fast det kanske och andra sidan inte är meningen. Nu blir jag väl hängd men det är bara en enda persons tankar och smak (jag).


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Håller med wernborg och lonewind. Skulle vara snyggt antingen men syntljud helt elektroniskt (inte försöka låta som kör, flöjt etc.) eller stor riktig orkester.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
TJa, några kommentarer och iakttagelser? ;)

Heaven n' Hell

är mitt senaste verk. tog 2 timmar ikväll att göra, 1 timme ägnades åt att komma på ännu ett pompöst NAMN!.... Fast inte färdig förstås...


Min åsikt här är följande: Det hörs att du är väldigt begåvad och att du kan göra snygga komponeringar. Men i min smak så är ljuden hemska, kan inte höra något enda som låter speciellt "realistiskt", fast det kanske och andra sidan inte är meningen. Nu blir jag väl hängd men det är bara en enda persons tankar och smak (jag).

Jäpp nu blir du hängd av en lång kines som heter Laban! Nje ordet är fritt. Jag vet vad du menar, här var jag mest ute efter ett gosigt ljud.
Det är ett problem. Jag funderar om jag skall använda Gold, och mer realistiska gitarrer, eller göra vangelis av det hela.  :blink:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med wernborg och lonewind. Skulle vara snyggt antingen men syntljud helt elektroniskt (inte försöka låta som kör, flöjt etc.) eller stor riktig orkester.

Har du en stor riktig orkester då? ;) Det finns knep för att göra det realistiskt, kallas antimidifiering, bl a kan man lägga en tjejs röst som kör tillsammans med de syntetiska. osv gitarrerna jag valde var dåliga val, som Wernborg påpekade.
etc

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag tycker midi är konst...   ;-)     okäj vi släpper det direkt!


Flöjten tycker jag är riktigt bra!

Jag har filosoferat med Dividend mången lång natt om hyfsat flummiga saker, bland annat att det ibland kan vara svårt att höra musikens brister när man blir väldigt inspirerad av det man hör.

T.ex. när man själv sitter och komponerar så "hör" man ju hur det skall låta innan det låter så, eller hur?! Men jag vidhåller att Dividends kompositioner håller riktigt hög klass och att han på ett imponerande sätt lyckas få det att låta både stort och välspelat. Denna storslagenhet gör så att många kommenterar att de vill höra detta med en riktig orkester, det är inte illa!!



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker midi är konst...   ;-)     okäj vi släpper det direkt!


med midi tänker jag på de GM-ljud som fanns med gamla ljudkort, när man ville spela .mid filer utan annan utrustning. Kanske fel ordval?
anti.mid.ifiering?

Citera
Flöjten tycker jag är riktigt bra!

Jag har filosoferat med Dividend mången lång natt om hyfsat flummiga saker, bland annat att det ibland kan vara svårt att höra musikens brister när man blir väldigt inspirerad av det man hör.

T.ex. när man själv sitter och komponerar så "hör" man ju hur det skall låta innan det låter så, eller hur?! Men jag vidhåller att Dividends kompositioner håller riktigt hög klass och att han på ett imponerande sätt lyckas få det att låta både stort och välspelat. Denna storslagenhet gör så att många kommenterar att de vill höra detta med en riktig orkester, det är inte illa!!

Tackar. Våra flummiga dialoger borde vi spara och ge ut. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajjamen Dividend!
Nu har jag dendär fina konsertsalfeelingen :). Stort o mäktigt, Per-sound. Enskilda kvinnosångrösterna fina, Körerna blir kanske lite konstgorda till soundet vid stora tonstegsändringar. OCh definitivt hörs igen var låten är komponerad, great!

Helheten är fin om man bortser basen eller vad det är för instrument. Den lixom inte passar in soundmässigt i orkestralen (finns det ett sånt ord?) och alldeles i slutet låter den mer som magont än bas :unsure:

Stråkarna o blåsarna har du trimmat fint, lyder taktpinnen :) Flöjten o pickolovirveln funkar fint, men så kommer basisten...somsagt hans utförande soundmässigt gillar jag inte.

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
riktigt bra...
gillar utsvävningar i pseudo landskapet. crimson, kraftverk på svampar ...men i imellan tuggorna finns löven som spirar o ger näring åt ännu en vår o ruset av naturens kraft.
gillar att det blir atonalt i emllanåt ger strukturen mer färg oxå..
gillar mycket...väldigt mycket.
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jajjamen Dividend!
Nu har jag dendär fina konsertsalfeelingen :). Stort o mäktigt, Per-sound. Enskilda kvinnosångrösterna fina, Körerna blir kanske lite konstgorda till soundet vid stora tonstegsändringar. OCh definitivt hörs igen var låten är komponerad, great!

Helheten är fin om man bortser basen eller vad det är för instrument. Den lixom inte passar in soundmässigt i orkestralen (finns det ett sånt ord?) och alldeles i slutet låter den mer som magont än bas :unsure:

Stråkarna o blåsarna har du trimmat fint, lyder taktpinnen :) Flöjten o pickolovirveln funkar fint, men så kommer basisten...somsagt hans utförande soundmässigt gillar jag inte.

h.  Johan

Tack så mycket! Skall kolla basen, och ge honom en avbasning ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
riktigt bra...
gillar utsvävningar i pseudo landskapet. crimson, kraftverk på svampar ...men i imellan tuggorna finns löven som spirar o ger näring åt ännu en vår o ruset av naturens kraft.
gillar att det blir atonalt i emllanåt ger strukturen mer färg oxå..
gillar mycket...väldigt mycket.

Oj. Tack så mycket.. ORdet "väldigt" används inte ofta om musik ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
riktigt bra...
gillar utsvävningar i pseudo landskapet. crimson, kraftverk på svampar ...men i imellan tuggorna finns löven som spirar o ger näring åt ännu en vår o ruset av naturens kraft.
gillar att det blir atonalt i emllanåt ger strukturen mer färg oxå..
gillar mycket...väldigt mycket.

Oj. Tack så mycket.. ORdet "väldigt" används inte ofta om musik ;)

Ruggigt bra då det har du inte hört så ofta Dividend! ;) Hur som gillar det skarpt efter riktig lyssning. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
riktigt bra...
gillar utsvävningar i pseudo landskapet. crimson, kraftverk på svampar ...men i imellan tuggorna finns löven som spirar o ger näring åt ännu en vår o ruset av naturens kraft.
gillar att det blir atonalt i emllanåt ger strukturen mer färg oxå..
gillar mycket...väldigt mycket.

Oj. Tack så mycket.. ORdet "väldigt" används inte ofta om musik ;)

Ruggigt bra då det har du inte hört så ofta Dividend! ;) Hur som gillar det skarpt efter riktig lyssning. :)

Tack skall du och ni andra ha. Detta är alltså bara skisser...
https://soundcloud.com/user7789882