Kontrollrummet

Pwayne - En Gång Till

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Här kommer no 5 i en skrälldus demos från Pwayne som för närvarande åtminstone ligger i träda även om en del skall få sig en omgång. Jag valde att lägga allihop i en tråd för att inte skita ner hela förstasidan på demoforat. MEN!! Det gick inte att lägga flera i samma så nu får jag lägga alla i olika trådar.....det ökar ju i alla fall på statistiken för detta nya härliga forum!
Ha förbarmande.

Låtarna kommer i tidsordning och är inspelade mellan 2004 och 2006. Men skam till sägandes så är dom skrivna mellan slutet av 80-talet och fram till idag, men låt inte det avskräcka!
Kvaliteten är skiftande men förhoppningsvis bättre efter hand.

LÅTNAMN: En Gång Till
ARTIST/GRUPP: Pwayne
GENRE: tja...svenskt nånting
LÅTLÄNGD: 3:04
KOMPOSITÖR: Pwayne
PRODUCENT: Pwayne
EV. MEDVERKANDE:
Daniel Gustafsson/"Yessong" på alla instrument utom gitarr och sång[color]
INSPELNINGSÅR: 2005
FORMAT: mp3


Dom flesta av er har nog hört en eller annan av dem tidigare  :( men Ni och alla som inte hört dem förrut får gärna komma med kritik och synpunkter även om jag inte skall göra något med dem nu.

« Senast ändrad: 27.02.2007, 10:27:12 by Anders »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bra sång här.

Bra bakgrund, och skön gitarr.....skön sång runt 0:48

fylls ut bra med tamburin.

Är det en sån där liten typ "metallxylofon" som spelar en slinga``

Kan bara såga att det låter bra och genom arbetat alla fem med sköna melodier, skönast "mellow" känsla på nummer två, annars är favoriterna nog nummer tre och fem.


Säger igen: kul att vara med på en sån här resa!

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
bra sång här.

Bra bakgrund, och skön gitarr.....skön sång runt 0:48

fylls ut bra med tamburin.

Är det en sån där liten typ "metallxylofon" som spelar en slinga``

Kan bara såga att det låter bra och genom arbetat alla fem med sköna melodier, skönast "mellow" känsla på nummer två, annars är favoriterna nog nummer tre och fem.


Säger igen: kul att vara med på en sån här resa!

:D
Ja det är ett litet klockspel som spelas så vackert av min polare Yessong/Daniel, han spelar förövrigt tramporgel, shakers och tamburin också!
Kul att du tog dig tid med allihop!
Jag lovar att lyssna på dina när jag är i "position". Tack skall du ha!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Pwayne.
Låter bra det här.En gång till,gärna - kommer definitivt att spela den igen.

Skön lyssning,och mycket bra sång.Inlevelsefullt och tekniskt rätt.

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Ok detta är ju en gammal favorit :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil

Utloggad carl cadello

Helt klart trevligt.
Otroligt bra ljud.
Bra produktion.
Fint slut.

Hur har du lyckats få så bra ljud i sången?

Men tro inte du får någon tumme av mig inte  ;)



Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
min favorit med dig :) såå otroligt bra låt och text...behöver inte ursäkta dig för "gammalt material" så länge det är bra och det är en bra ingång att ha gammalt att rota i...tycker jag som håller på med en femton år gammal låtidé....en av dina bästa iaf helt klart..
//: karl
Här kommer no 5 i en skrälldus demos från Pwayne som för närvarande åtminstone ligger i träda även om en del skall få sig en omgång. Jag valde att lägga allihop i en tråd för att inte skita ner hela förstasidan på demoforat. MEN!! Det gick inte att lägga flera i samma så nu får jag lägga alla i olika trådar.....det ökar ju i alla fall på statistiken för detta nya härliga forum!
Ha förbarmande.

Låtarna kommer i tidsordning och är inspelade mellan 2004 och 2006. Men skam till sägandes så är dom skrivna mellan slutet av 80-talet och fram till idag, men låt inte det avskräcka!
Kvaliteten är skiftande men förhoppningsvis bättre efter hand.

LÅTNAMN: En Gång Till
ARTIST/GRUPP: Pwayne
GENRE: tja...svenskt nånting
LÅTLÄNGD: 3:04
KOMPOSITÖR: Pwayne
PRODUCENT: Pwayne
EV. MEDVERKANDE:
Daniel Gustafsson/"Yessong" på alla instrument utom gitarr och sång[color]
INSPELNINGSÅR: 2005
FORMAT: mp3


Dom flesta av er har nog hört en eller annan av dem tidigare  :( men Ni och alla som inte hört dem förrut får gärna komma med kritik och synpunkter även om jag inte skall göra något med dem nu.


Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Helt klart trevligt.
Otroligt bra ljud.
Bra produktion.
Fint slut.

Hur har du lyckats få så bra ljud i sången?

Men tro inte du får någon tumme av mig inte  ;)



Om jag får tummen ur skall jag kolla hur jag spelade in sången.
Men jag är ingen budda :(


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
min favorit med dig :) såå otroligt bra låt och text...behöver inte ursäkta dig för "gammalt material" så länge det är bra och det är en bra ingång att ha gammalt att rota i...tycker jag som håller på med en femton år gammal låtidé....en av dina bästa iaf helt klart..
//: karl

Tack Karl det värmer :)


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Mmmmmm, ännu en soft låt av dig. Förmiddagsmys. Vilken låtskrivare du är!
Garvar åt dörren som går igen i slutet *humor*   :P
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Mmmmmm, ännu en soft låt av dig. Förmiddagsmys. Vilken låtskrivare du är!
Garvar åt dörren som går igen i slutet *humor*   :P
Det är faktiskt Daniel/yessongs som slår igen locket på sin tramorgel efter att ha lagt sitt orgelpålägg...jag lät det vara kvar :)
Tack för de vänliga orden!


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Jag frågade efter "orgelpålägg" sist jag var i feskekörka, men dom bad mig dra därifrån :lol:

Den eviga frågan: "Gav vi allt, en gång till". Jag råkar veta att pwayne är en person som ger allt; en gång till om det så behövs.

Och om jag får vara så teknokratisk: det är vare sig en dörr som går igen, eller orgellocken som slår igen -- det är jag som lyfter foten från "tramp"-en i "tramporgel". Jag hade micken just ovan pedalerna för där lät det mest från orgeln. Tyckte att pedalljuden var "bonus".

Bra låt.
Wooten wooten. What the deal?!


Burnin Sven

  • Gäst
Fin låt det här kort sagt jag gillar den skarpt häftigt minimalistiskt arr. Tror jag har hört den på Studio om jag inte minns fel och det brukar ju borga för att det är bra, jag menar att man kommer ihåg en låt. Fanns det fler? Måste kolla
Göran


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Fin låt det här kort sagt jag gillar den skarpt häftigt minimalistiskt arr. Tror jag har hört den på Studio om jag inte minns fel och det brukar ju borga för att det är bra, jag menar att man kommer ihåg en låt. Fanns det fler? Måste kolla
Göran
Kul att du gillar. Det ligger fem demos i mediacentrat (och i färdiga demos)  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar det taktfasta g-kompet, glockenspiel, sångröst, melodi och text (=rubbet). Snygg refräng med lite U2-vibbar.
Man hör att Daniel har ett finger med i arr-spelet och då kan det inte bli fel. Kanske hade ett skruvat stick som sen jobbar sig upp mot refrängen kunnat tillföra något men jag vet inte... Låter helt färdigt också nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Här blir det tummen upp! Finns inget i det här jag ogillar eller hakar upp mej på. Det känns så väldigt rätt alltihopa. Arret med gitarrerna och orgeln, tamburinen, allt har sin plats i ljudbilden, precis som det ska vara och klar och tydlig odubbad sång med inlevelse - samt pedalsläppet, som understryker att här är det slut trots att sången säger "en gång till" :) Bra produktion!


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Gillar det taktfasta g-kompet, glockenspiel, sångröst, melodi och text (=rubbet). Snygg refräng med lite U2-vibbar.
Man hör att Daniel har ett finger med i arr-spelet och då kan det inte bli fel. Kanske hade ett skruvat stick som sen jobbar sig upp mot refrängen kunnat tillföra något men jag vet inte... Låter helt färdigt också nu.

Tack EQ!
Det finns faktiskt ett stick men när jag spelade in den här till akustiska festivalen hade jag ingen text. På 10 timmar fick jag skrivit test, spelat in, skickat en slaskmix till Daniel som sedan lade rytminstrument, klockor och orgel som han skickade tillbaka. Därefter mixning. Jag lyckades inte fixa text till sticket så det kom inte med.... :(. Vi får se i framtiden kanske...

...och 91:an; Tack, kul att du gillar :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Vansinnigt bra låt så här mitt i sommaren...... B)

en gång till
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Har missat denna
Bra att du sjunger på svenska. Och då menar jag svenska - inte nån sorts svenska med engelsk accent, som många B-artister håller på med.
Det är fylligt och bra och med bara gitarrer, klockspel, tamburin och nåt annat + sång.

Jättebra sång, bra låt.

Tack, karl att du plockade upp den!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Snyggt som attan!!, fast inte lika snygg som "månen-låten", den är fortfarande favoriten!  :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Tack Karl, Tokai och Djonas det värmer att ni lyssnar i en tid då jag inte har någon tid att spela alls (p.g.a. husbygge etc)!
Ha det gott!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ursäkta men stör mig lite på gitarren. I refrängen låter den bra... men i verserna:
"damm damm damm damm damm damm damm" med vissa saker för att fylla ut och ge lite variation
stör mig så jag klarar inte av att lyssna på låten. Det är skitvanligt i svensk pop f ö...

Bra text dock.

(Lyssna inte för mycket på mig nu, jag KAN inte ens spela gitarr så...:) )
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Tror inte att jag fattar vad du menar med gitarrren  :huh:men kul att du gill ar texten :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Pwayne!

Detta var ju en skön akustisk poplåt. Snyggt arrat o snyggt lirat och mixen sitter åxå fint. Men på nåt sätt så är denna låtuppbyggnad sådan att jag lixåm blir och väntar på c-delen där en häftig trumserie med djupa mullrande pukor drar lyssnaren med in i finalen med både trummor, stråkar och allt annat som hör till.

Men okei, iofs räcker ju detta nuvarande till, bara mitt stilla sinne som begär efter mer :)
Snyggt jobbat anyhow!

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Undrar om jag verkligen hört denna?

Verkligen ett fint stycke musik och med bra lyrik. Många små sköna saker som rösten, orgeln, klockspel m.m.

Men kan samtidigt förstå vad Divend stör sig på. Den akustiska kompgitarren är väl på, särskilt från och med vers 2. Det känns rätt mycket damm, damm, damm dra rätt starkt rakt ner. Lite okänsligt gentemot sången. Gitarr-kompet mer dammar på istället för att som i början andas och spela med i sångens dynamik. Men däremot är det snyggt i början med halvdämpade strängar. Tycker den förtjänar ett mer dynamiskt och känsligare lagt gitarrkomp.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
bland det bästa jag hört både här och där.... :rolleyes: B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
den e bra :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Jag finner mig själv hymla kring refrängen på denna, trots att jag inte hört den på typ halvtår.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Hörde Jesse Malins version av Walk on the Wild Side, och kom på att denna måste bumpas.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
håller med om det :)
Hörde Jesse Malins version av Walk on the Wild Side, och kom på att denna måste bumpas.


Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se