Kontrollrummet

Pop test

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hallå där,

Sitter och testar mig fram och försöker få fram ett "pop-sound" som håller.
Detta är bara en kort bit på en minut, halva utan sång och sista halvan med ett improviserat sångspår.

Funkar detta soundet eller saknar ni ngt?
Hissa eller dizza, allt tas tacksamt emot.    :)


/ Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här var väldigt bra och mycket nutidspoppigt alá Danny och grabbarna - bra röst också - fortsätt på denna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Hissa eller dissa det är ju ett steg på stegen iaf!
Man hör ju vad du är ute efter och det är väl radiopop?:)
Tror nog du har allt där om du bara fixar en fräsig refräng och proddar den "proffsigt".
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Avslappnad

  • Gäst
Radiopop var ordet! :) Tycker att det lät som typisk närradiomusik a la EMD och annat. Hoppas att det är bra betyg. ;)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Danny och EMD får jag väl se som ett hyffsat betyg...    :D
Det är ju inte riktigt den musik jag lyssnar på själv direkt, men det var precis vad jag var ute efter här.

Om man proddar den proffsigt.... hahaha... Jag tycker detta var jätteproffsig för att vara mig.   ;)
Vad ska jag säga...jo jag vet att jag har långt kvar mixmässigt, men sakta så går det iallafall åt rätt håll tror jag.
Lyssnade på grejer jag gjort för dryga året sedan och tycker själv att det låter alldeles gräsligt. Mina slaskspelningar idag låter bättre.

Det svåra är ju att komma på de där "hemliga" knepen för att komma vidare framåt.
Är det något speciellt i mixen man borde göra för att få den att låta som lyxvarianten från en proffsstudio?

(ursäkta ordleken, kunde inte låta bli...)

/ Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
sången är bra, och det känns välproddat för en okunnig som jag :)

låten förlorar lite i och med att den låter som sånt man hört mycket förr, men låten funkar ändå på nåt vis.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter OK men inte min musik. Låter som det kan låta i radio och just där det slutar längtar men efter det där som kommer som ett lyft efter den första delen: Fortsätt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Kul med lite radiopop på KR! En konstig reflektion jag har är att låten inte är typisk för en kille att sjunga till. Det här lite sockersöta upplägget brukar ligga till grund för en tjejröst. Det kanske du kan tänka på hur t.ex. Darins musik låter och sno nå'n idé från den.


asti

  • Gäst
Det låter snyggt och välproducerat, men jag tycker att med din fina röst skulle du satsa på lugna låtar, som t.ex Confidence, där du sjöng kanonfint och där sången verkligen hörs! Alltså med mer sparsmakat arrangemang. Men det är ju bara "gubben" Astis halvdementa funderingar!  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag vill inte kalla det för pop. Pop är nåt helt annat i mina öron. Eurodisco hellre.
... Och låten var ju vääääldigt kort. Sen tycker jag av det lilla jag hörde att melodin är rätt så medioker, ingeting som sticker ut från mängden av liknade låtar. Men Darin hade säkert tagit med den på nån ny skiva. Men bra hantverk..


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Dividend/MaxB: Tack. Jo det är meningen att det skall låta som annat. Vill försöka klura fram hur de gör och få till det likadant, innan jag gör om det och lägger min egen lilla tolkning till det.  :)

Bow35: Jag hade typ Darin och liknande i huvudet när jag gjorde detta test, men en tjejröst hade nog inte alls varit fel alltså.... Bra tanke.

Asti: Jag bugar och tackar. Jo det är väl sådan typ av musik som jag kan sjunga någorlunda ok, men det är ändå nyttigt och kul att testa runt lite. Försöker förtvivlat att lära mig spela in elgura också och få det riktigt gött, men det är en svårare nöt att knäcka.  :(   Men skam den som ger sig....

Tokai: Jo, det var ju bara ett litet test som sagt och jag improviserade sång och text samtidigt som jag sjöng så jag räknade inte med ngt annat än medioker melodi.   ;)   Men som jag uppfattar det så tycker du ändå att själva soundet i sig verkar ok och det var mest det som jag ville kolla med er som vet. 

Tack för bra kommentarer allihop.
Me, Myself & I


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snyggt ljud!
Gillar gitarren
Jättefin röst och sång
...  !! och där tog den slut !
Om du fortsätter denna tror jag att du har något som lugnt passar i radion
Riktigt proffsigt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten