Kontrollrummet

Installera xp 64 bit på vista 64 bit

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Tjenare!

Hittade för någon dag sen Xp 64 bit på komplett.se och nu undrar jag om jag kan installera den på min dator med vista utan att behöva installera om alla musikprogram osv?
Alltså kommer allt (cubase, omnisphere sparade projekt osv) vara kvar när jag installerar ett nytt operativsystem eller rensas allt ur hårddisken?

Tack på förhand!

Mvh Emir


freddy

  • Gäst
Allt rensas ur. Alternativt så kan du installera vista på en annan partition/hårddisk och sedan boota från denna.


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Kan passa på att låna den här tråden lite, med en snabb fråga...
Kör precis kört in Vista x64 på burken. Hur funkar Pro Tools 8 på ett 64 bitars system? Har hört att det inte skall fungera så bra. Skall snart köpa ett M-Audio Project Mix, hur fungerar den under 64-bitars arkitektur?


Utloggad onajj

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Kan vara så att det inte finns till 64bit allt. Kolla upp det med. Hände mig nämligen. Allt gick galant men till mitt trådlösa nätverkskort (pci) fanns det inte :/


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan passa på att låna den här tråden lite, med en snabb fråga...
Kör precis kört in Vista x64 på burken. Hur funkar Pro Tools 8 på ett 64 bitars system? Har hört att det inte skall fungera så bra. Skall snart köpa ett M-Audio Project Mix, hur fungerar den under 64-bitars arkitektur?

M-audio har väl samma drivare till alla sina pryttlar tror jag? Jag har ett FW1814 som funkar finfint under Vista 64bitars.