Forum > Färdiga produktioner
Eko&Kornstad - Reason To Try
hogge:
Tjaba tjena...
Jag får nog hålla med andra här, som gammalt U2 fan, att så mycket Bono är det inte över detta. Men det hindrar ju inte att det är en skön låt ändå.. Trots att det är långt ifrån min egentliga musiksmak så tycker jag om den.
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.10.2009, 09:29:48 ---Den första versionen hade mer guror som jag tyckte om - förutom att en hade lite för mycket arena - har du plockat bort dem - eller är jag ute och cyklar?
Gillar dock fortfarande låten!
Sången/Kornstad låter riktigt bra både den mer finstämda i början och mot slutet där du tar i ordentligt. Mindre förtjust i utandninganra i början.
Trummorna är kanske inga höjdare men vem är jag att påtala det?
Keep on rocking!
--- Slut citat ---
Yes förra versionen hade mer gura - men som jag beskrivit tidigare all gura och orgel och även trummorna kommer från ett mp3 eftersom de riktiga spåren på guror o orgel försvann i cyberspace. Så vad jag har gjort med det mp3-spåret är att försökt få bort trumljuden (eftersom virveln lät som ett snuslock som od mycket riktigt påpekade på sitt försynta sätt) genom equalisering och då sänkte jag orgel och gitarrerna med automatik. Visst alternativet är att spela om men jag hade precis funnit mitt pentasolo som jag eftersträvat så fasen vet om det blir hälften så bra? Jag tror faktiskt att alla trumljud låter okey nu men det får en trummis uttala sig om.
Kornstads inandingar valde jag att behålla då det för mig beskrev intensiten i hans sjunginsats men visst kan man ta bort dom om det stör? Kornis?
Tack för tyck Biken
asti:
Du har hittat en riktigt bra sångare! Men den ska höjas en aning - försvinner ibland!
Men var är basen? Jag hör ingen! (Iofs är jag lite hörselskadad :wacko: )
Trummorna är mest mellanregister - kan du inte få lite mer djup och diskant i dom?
Hoppas inte jag låter för negativ, tycker det är bra sväng på det hela taget! :)
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 23.10.2009, 09:57:52 ---Tjaba tjena...
Jag får nog hålla med andra här, som gammalt U2 fan, att så mycket Bono är det inte över detta. Men det hindrar ju inte att det är en skön låt ändå.. Trots att det är långt ifrån min egentliga musiksmak så tycker jag om den.
--- Slut citat ---
Som sagt jag sökte en Bono men fick något annat mer Sting då kanske - absolut inget mig emot Kornstad satte verkligen sin prägel här och om det inte låter sonm U2 så är det helt ok från min sida - det låter skitbra - något annat odefinierat - en ny stil kanske - javisst ännu bättre. Kul att du gillart.
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 23.10.2009, 22:58:33 ---Du har hittat en riktigt bra sångare! Men den ska höjas en aning - försvinner ibland!
Men var är basen? Jag hör ingen! (Iofs är jag lite hörselskadad :wacko: )
Trummorna är mest mellanregister - kan du inte få lite mer djup och diskant i dom?
Hoppas inte jag låter för negativ, tycker det är bra sväng på det hela taget! :)
--- Slut citat ---
Tack för det Tokai och visst är Kornis ett guldkorn. Bas saknas - både av flera och i själva låten kanske jag lägger till en en dag. Trodde faktiskt trummorna var ok nu men tydligen inte - attans också.
Tac för tyck
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida