Kontrollrummet

Eko&Kornstad - Reason To Try

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske ska du inte eq upp de högre frekvenserna, utan dra upp volymen på hela trummorna istället. Som det låter nu i mina lurar är kaggen ganska ok. Även på låten i länken högre upp i tråden låter trumman (kicken) lika ok ända tills allt annat kommer in. Då hörs inte kicken men ändå är det lite för hög volym på virveln.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Låten är skitbra och sången ännu bättre :) .. bra drag hela vägen, snygg virvel men stör mig lite på baskaggen, vet inte riktigt varför kan bero på mina dåliga högtalare på hemdatorn.

Kör hårt!! :D


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Ja, bra låt och bra sång! Är lite tudelad till soundet. En "bra" grundregel är:
Blöt sång, torr bakgrund eller tvärtom torr sång, blöt bakgrund. Här blir det kanske
för mycket av det goda. Men samtidigt så är regler till för att brytas ;)

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Har inte läst några tidigare inlägg. Andréas sjunger som en gud men för långt bak i mixen särskilt på slutet där han skriksjunger. Mixen är för blöt. Virveltrumman låter överkomprimerad och reverbad som om det var dubbelslag på denna.
Jättebra låt och arr. Mixfix, sedan packad och klar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Shit vilken skön låt!!
Ta genast bort den där taggen som säger att låten söker ny sångare  :D (den kanske du la till förut ja, men bort bort ;) )
Sången är verkligen skitbra, låten är helskön och jag har lite hatkärlek till allt reverb. På nåt sätt så funkar det ju absolut i låten, man är inte van det bara. Inte så mycket konstruktivt att komma med här men jag får nog säga jag med att jag skulle vilja höra låten med liiite mindre reverb ;) men det funkar såhär också!

Tredje varvet nu, blir ett fjärde också  :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj, tack för alla fina kommentarer! Det känns framför allt riktigt kul att Eddi blev nöjd med resultatet.

Låten ligger så långt ifrån det jag annars brukar göra, så det var en riktigt kul utmaning får jag säga. Fick dock gå och värka på låten ett bra tag innan jag fick till ett slut värdigt låten. Har också lite hatkärlek till det där reverbet, men nu har det rotat sig så för mig så det skulle kännas jättekonstigt utan.

Jätteroligt att jag fick testa att lägga sång till denna Eddi. Tack!

Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj, tack för alla fina kommentarer! Det känns framför allt riktigt kul att Eddi blev nöjd med resultatet.

Låten ligger så långt ifrån det jag annars brukar göra, så det var en riktigt kul utmaning får jag säga. Fick dock gå och värka på låten ett bra tag innan jag fick till ett slut värdigt låten. Har också lite hatkärlek till det där reverbet, men nu har det rotat sig så för mig så det skulle kännas jättekonstigt utan.

Jätteroligt att jag fick testa att lägga sång till denna Eddi. Tack!

Andréas
Det är jag som ska tacka inte nog med att du förgyllde låten du hittade på melodin också så det är bådas låt nu Andreas.

Edit: Sen tror jag inte att den är riktigt klar finns mycket bra åsikter här ovan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Det här är skitbra.. Reverb kan vara mumms...
Som många nämt lite väl basfattigt,kan du inte dubblera synthbasen med en Elbas ??? eller en annan synth en oktav lägre ??
Virveln är lite väl 'stickig' oxo.Sången skitbra,särskilt när den blir desperat på slutet...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
A visst boys,här har ni fått till det.

Sett att ni fått några bra mixtips,så vill du ratta lite till Eddi,,,Mest är det väl basen jag saknar i ljudbilden,annars låter det inte så pjåkigt.Lite över verbat,men Wernis fick ju igenom sin rocklåt med Mr Reverb - så jag tycker att det får väl gå på denna också  :)

Bra jobbat/lirat som sagt och bra sjunget Kornis!

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker det här låter som en kul idé..  Och visst bör Du fortsätta leta sångare till denna.. Kan bli riktigt spännande!

Letandet är över och Kornis gjorde det kanon.
Tack för tyck.

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter riktigt bra. Skulle själv byta ut "nästan orgelljudet" mot en riktig orgel. Även temat blir lite väl tjatigt efter ett tag. Dock tror jag att det kommer att fungera (mycket) bättre när sången kommer på. :)

J*kligt snyggt tycker jag.
Orgelljudet eller ja nästan det då, försvann med gitarrerna så det är mp3:at kul att du gillart
Tack för tyck.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter synthigt (säkert (o)medvetet) om nåt instrument?

Inte läst några comments :D Men utvecklingsidéer, tja, jag tycker det låter bra. Gör den gärna instrumental med solon över hela rasket. I 4 minuter, och sen lite skriksång efter det :)

Jag hade föredragit nåt synthbeat, till det där ljudet, men det är säkert bara av gammal vana.. Nu kom du igång med gitarren. Detta är riktigt bra... Funkar instrumentalt
Det här var innan sängen så jag tror du tycker annorlunda nu Div
Tack för tyck.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Allteftersom jag lyssnat på denna så har den växt för mig. Riktigt kul projet det här!
Skall bli väldigt intressant att höra slutresultatet.   B)

Andréas
:D Jepp den har växt rejält för mig också... Bra sjunget.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gillar låten, instrumentering och sången! :) Gillar inte det alltför dominerande reverbet...
Det är inte så mycket JT faktiskt men det är reverbet på gitarren som måste styra och den var ju lite häftig i början.
Jättebra låt..snygg sång ;)Får lite 60-talsvibbar..och 80-tal..men minska reverbet på alltihop, framförallt kaggen.

Följer denna nu :P

/Marr
Om du följer den så har du säkert hört att kaggen är nästan noll reverb på så det hele är ett mysterium. Kul att du gillar.

Kanske ska du inte eq upp de högre frekvenserna, utan dra upp volymen på hela trummorna istället. Som det låter nu i mina lurar är kaggen ganska ok. Även på låten i länken högre upp i tråden låter trumman (kicken) lika ok ända tills allt annat kommer in. Då hörs inte kicken men ändå är det lite för hög volym på virveln.
Ska testa - kanske ska bas på ändå.

Låten är skitbra och sången ännu bättre :) .. bra drag hela vägen, snygg virvel men stör mig lite på baskaggen, vet inte riktigt varför kan bero på mina dåliga högtalare på hemdatorn.

Kör hårt!! :D
Min stackars baskagge får på moppo hela tiden men kul att du gillar låten och framförallt Kornis hantering av pipan medhåll.
Tack för tyck.

Ja, bra låt och bra sång! Är lite tudelad till soundet. En "bra" grundregel är:
Blöt sång, torr bakgrund eller tvärtom torr sång, blöt bakgrund. Här blir det kanske
för mycket av det goda. Men samtidigt så är regler till för att brytas ;)

/Jonte
Den grundregeln hade jag inte hört förut Jonte intressant.
Tack för tyck.
Har inte läst några tidigare inlägg. Andréas sjunger som en gud men för långt bak i mixen särskilt på slutet där han skriksjunger. Mixen är för blöt. Virveltrumman låter överkomprimerad och reverbad som om det var dubbelslag på denna.
Jättebra låt och arr. Mixfix, sedan packad och klar.
Here you - bra tips - blir nog mer mixtrix som sagt.
Tack för tyck.

Det här är skitbra.. Reverb kan vara mumms...
Som många nämt lite väl basfattigt,kan du inte dubblera synthbasen med en Elbas ??? eller en annan synth en oktav lägre ??
Virveln är lite väl 'stickig' oxo.Sången skitbra,särskilt när den blir desperat på slutet...
Ja dina åsikter är inte unika - så bra diagnos
Tack för tyck.

A visst boys,här har ni fått till det.

Sett att ni fått några bra mixtips,så vill du ratta lite till Eddi,,,Mest är det väl basen jag saknar i ljudbilden,annars låter det inte så pjåkigt.Lite över verbat,men Wernis fick ju igenom sin rocklåt med Mr Reverb - så jag tycker att det får väl gå på denna också  :)

Bra jobbat/lirat som sagt och bra sjunget Kornis!

Mike

Kul att du tyckte till blev lite orolig där ett tag. Överslätande ord om reverbet det gillar jag :D
Tack för tyck.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Shit vilken skön låt!!
Ta genast bort den där taggen som säger att låten söker ny sångare  :D (den kanske du la till förut ja, men bort bort ;) )
Sången är verkligen skitbra, låten är helskön och jag har lite hatkärlek till allt reverb. På nåt sätt så funkar det ju absolut i låten, man är inte van det bara. Inte så mycket konstruktivt att komma med här men jag får nog säga jag med att jag skulle vilja höra låten med liiite mindre reverb ;) men det funkar såhär också!

Tredje varvet nu, blir ett fjärde också  :D
Visste väl att du hade musiköra Åsa :D Taggen åtgärdad - reverben och rösten kvar haha.
Tack för tyck.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Puh!!!!!!!!!!!!!
Jag ska aldrig mer släpa efter med svaren - jag lovar - tack alla för uppmärksamheten och alla tips. Hoppas jag inte glömt att kommentera någon nu. Hör av er i så fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Gillar det inte alls..
tycker det låter  högstadie-skol-projekt på 80-talet.

Kankse att jag inte är inne i din genren, vad har du för referenser?

Reverbet är störande.
och virrveln låter som ett snuslock.
Kompressionen är inte snyggt jobbande.. med andra ord, för lågt ratio vilket medför platt sång.

Gitarrsolot är riktigt fult och för pentabaserat.

Jag gillar dock rösten, särskilt när du går upp i slutet och så är låten helt okej.
men mixen och framförallt trummorna låter FÖR jävligt.

IMHO, och det är väl det du vill ha, hoppas jag!



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gillar det inte alls..
tycker det låter  högstadie-skol-projekt på 80-talet.

Kankse att jag inte är inne i din genren, vad har du för referenser?

Reverbet är störande.
och virrveln låter som ett snuslock.
Kompressionen är inte snyggt jobbande.. med andra ord, för lågt ratio vilket medför platt sång.

Gitarrsolot är riktigt fult och för pentabaserat.

Jag gillar dock rösten, särskilt när du går upp i slutet och så är låten helt okej.
men mixen och framförallt trummorna låter FÖR jävligt.

IMHO, och det är väl det du vill ha, hoppas jag!


Jag trodde vi hade en överenskommelse att jag inte bryr mig om att kommentera i dina trådar och tvärtom. Den här gången hade du i o f s lite konstruktiv kritik bland negget så visst vi häver väl det embargot tillfälligt.

"Gillar det inte alls..
tycker det låter  högstadie-skol-projekt på 80-talet."
Jaha - du gick alltså i högstadiet på 80-talet och du gjorde såna här låtar då, vet inte vad jag ska göra med den informationen riktigt.

"Kankse att jag inte är inne i din genren, vad har du för referenser?"
Vilken genre? Ang. referenser så hade jag 4;a i gymnastik om du menar musialiskt så står det i första posten att jag tänkte nåt åt Bono-hållet det är en farbror som sjunger i ett band som heter U2 det refererar till United Kingdom 2 alltså Irland med sarkasm.

"Reverbet är störande.
och virrveln låter som ett snuslock.
Kompressionen är inte snyggt jobbande.. med andra ord, för lågt ratio vilket medför platt sång."
Detta var konstruktiv kritik till och med bra kritik även om den var dålig.

"Gitarrsolot är riktigt fult och för pentabaserat."
Jaha det var ju tråkigt och vad föredrar du kvintbaserat?

"Jag gillar dock rösten, särskilt när du går upp i slutet och så är låten helt okej.
men mixen och framförallt trummorna låter FÖR jävligt."
Det var mycket i en mening - rösten tillhör Kornstad och där är jag enig - låten är helt okej hm... ja förutom trummorna, gitarren och mixen - det är ju tur att Kornstad sjunger då, kanske ska jag lägga upp enbart sång på ett spår till dig.

Det finns olika sätt att framföra kritik olof och ditt sätt att göra det är värre än mina trummor och min mix i kubik ungefär. Läs andras kommentarer både i den här tråden och i andra trådar så kanske du förstår hur du ska kritisera på ett trevligare sätt som det är nu sårar du i princip enbart - så jag tycker vi slår på embargot igen.
Klick
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
shit vad du tar illa vid av kritik?
Du måste vara ett curlingbarn utan dess like? (Ett skämt, bli inte sur nu)
haha.

Nä, jag vet att jag är hård i min kritik, men jag anser att det är viktigt att vara väldigt ärlig och inte alltid "bara vara snäll".
Det är mycket sådant på detta forum och det tycker inte jag är särskilt konstruktivt.
Jag anser att det är bra att någon är lite hård och ärlig. Jag skriver väldigt positiva grejer ibland också, glöm inte det.

Jag sa vad jag gillade respektive inte gillade med mixen, är det inte det du vill höra?
Tycker du att jag är ett jackass, seriöst?
Jag vill jättegärna höra din kommentar till det jag gör och då får du släppa dina värsta sidor lösa, det uppskattar jag bara.
HAR EN TRÅD HÄR NU SOM DU KAN KAPA, om du vågar!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=19440.0  (Jag har gjort mix 2)

Din låt är bra, men den skulle kunna bli sååå mkt bättre med lite jobb
och om du vill ha U2-vibbar så tycker jag du har misslyckats, får mer depeche-feeling på den låten.

Vad är det du vill höra när du lägger upp din musik här?
Lägger du upp dina låtar för att bli rosad?

"tycker det låter  högstadie-skol-projekt på 80-talet."
1. Storhetstiden för reverbet, så som din låt.
2. Dåliga trummaskiner, så som ditt trumset låter (baskaggen är dock ok, men lite för "Haveymetal"(För lite rum på den) för U2.
3. Pentasolon från killar som just lärt sig pentan på gitarrlektionerna
Dessa saker fick mig att säga så

Referneser var mitt fel, läste U2, men glömde när jag skrev.

Hurvida solot är pentabaserat säger för att du går i skalan i solot, visst du töjer lite, men mycket är upp och nedgångar bara
sådant man gör när man just lärt sig skalan och skall improvisera

Mixen är skit, det skulle vilken professionell producent eller tekniker i världen säga, någon som kan säga emot mig där?
Den kan bli bättre dock, men då får du lyssna och fråga och inte bara sparka bakut när man är hård.



« Senast ändrad: 22.10.2009, 00:50:24 by olofd »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Den första versionen hade mer guror som jag tyckte om - förutom att en hade lite för mycket arena - har du plockat bort dem - eller är jag ute och cyklar?
Gillar dock fortfarande låten!
Sången/Kornstad låter riktigt bra både den mer finstämda i början och mot slutet där du tar i ordentligt. Mindre förtjust i utandninganra i början.
Trummorna är kanske inga höjdare men vem är jag att påtala det?
Keep on rocking!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjaba tjena...
Jag får nog hålla med andra här, som gammalt U2 fan, att så mycket Bono är det inte över detta. Men det hindrar ju inte att det är en skön låt ändå.. Trots att det är långt ifrån min egentliga musiksmak så tycker jag om den.
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den första versionen hade mer guror som jag tyckte om - förutom att en hade lite för mycket arena - har du plockat bort dem - eller är jag ute och cyklar?
Gillar dock fortfarande låten!
Sången/Kornstad låter riktigt bra både den mer finstämda i början och mot slutet där du tar i ordentligt. Mindre förtjust i utandninganra i början.
Trummorna är kanske inga höjdare men vem är jag att påtala det?
Keep on rocking!
Yes förra versionen hade mer gura - men som jag beskrivit tidigare all gura och orgel och även trummorna kommer från ett mp3 eftersom de riktiga spåren på guror o orgel försvann i cyberspace. Så vad jag har gjort med det mp3-spåret är att försökt få bort trumljuden (eftersom virveln lät som ett snuslock som od mycket riktigt påpekade på sitt försynta sätt) genom equalisering och då sänkte jag orgel och gitarrerna med automatik. Visst alternativet är att spela om men jag hade precis funnit mitt pentasolo som jag eftersträvat så fasen vet om det blir hälften så bra? Jag tror faktiskt att alla trumljud låter okey nu men det får en trummis uttala sig om.
Kornstads inandingar valde jag att behålla då det för mig beskrev intensiten i hans sjunginsats men visst kan man ta bort dom om det stör? Kornis?
Tack för tyck Biken
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Du har hittat en riktigt bra sångare! Men den ska höjas en aning - försvinner ibland!
Men var är basen? Jag hör ingen! (Iofs är jag lite hörselskadad  :wacko: )
Trummorna är mest mellanregister - kan du inte få lite mer djup och diskant i dom?
Hoppas inte jag låter för negativ, tycker det är bra sväng på det hela taget!  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjaba tjena...
Jag får nog hålla med andra här, som gammalt U2 fan, att så mycket Bono är det inte över detta. Men det hindrar ju inte att det är en skön låt ändå.. Trots att det är långt ifrån min egentliga musiksmak så tycker jag om den.

Som sagt jag sökte en Bono men fick något annat mer Sting då kanske - absolut inget mig emot Kornstad satte verkligen sin prägel här och om det inte låter sonm U2 så är det helt ok från min sida - det låter skitbra - något annat odefinierat - en ny stil kanske - javisst ännu bättre. Kul att du gillart.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du har hittat en riktigt bra sångare! Men den ska höjas en aning - försvinner ibland!
Men var är basen? Jag hör ingen! (Iofs är jag lite hörselskadad  :wacko: )
Trummorna är mest mellanregister - kan du inte få lite mer djup och diskant i dom?
Hoppas inte jag låter för negativ, tycker det är bra sväng på det hela taget!  :)

Tack för det Tokai och visst är Kornis ett guldkorn. Bas saknas - både av flera och i själva låten kanske jag lägger till en en dag. Trodde faktiskt trummorna var ok nu men tydligen inte - attans också.
Tac för tyck
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare Eddi!  Det spelar ingen roll alls. Gör som du vill med inandningarna, jag har redan tagit tillvara på luften.   ;)

Guldkorn, gud, skitbra....nja, det är väl kanske att ta i rätt rejält. Men jag tackar ödmjukast för komplimangerna.
Jättekul att det gillas!    (men jag vill ju kunna sjunga som Russel Allen....)


Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skriksången mot slutet är makalöst kaxig. riktigt bra!

låten är bra mycket bättre än produktionen i mina öron.

Det slaskar och slafsar om reverb, och botten och tyngd saknas.

Låter som nåt svenskt synthband från slutet av 80 jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag gillar låten, så kan ni inte försöka ordna till den riktigt? Släpp en knastertorr version, och öka effekterna eftersom. Gitarrsolobitarna var riktigt bra också. Gillar.


Bra låt som förtjänare bättre produktion!  Testa o släng på nån Flood-loop till trummorna så närmar det sig kanske U2 lite?

my 2 cents
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
skriksången mot slutet är makalöst kaxig. riktigt bra!

låten är bra mycket bättre än produktionen i mina öron.

Det slaskar och slafsar om reverb, och botten och tyngd saknas.

Låter som nåt svenskt synthband från slutet av 80 jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag gillar låten, så kan ni inte försöka ordna till den riktigt? Släpp en knastertorr version, och öka effekterna eftersom. Gitarrsolobitarna var riktigt bra också. Gillar.


Bra låt som förtjänare bättre produktion!  Testa o släng på nån Flood-loop till trummorna så närmar det sig kanske U2 lite?

my 2 cents

Ja jag har nog funderat på att kanske göra om alltihopa nu när voicen blev så förbålt bra. Har du lust att göra trummor Emu?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jao, för fanken. Testar gärna!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ja, vad kul! Det ser jag verkligen fram emot att höra sedan!
Det skall bli väldigt spännande att se vart denna låten tar vägen.    :)

Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jao, för fanken. Testar gärna!
Oj snabbt svar där höll på att missa det - kul Emu - jag PM:ar dig
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter lite ofärdigt. Jag saknar en klassisk rockbas som markerar 8-delar. Men helt klart lovande. Är ambivalent till att byta ut trummorna mot loopbaserat, men värt att testa. :)
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter lite ofärdigt. Jag saknar en klassisk rockbas som markerar 8-delar. Men helt klart lovande. Är ambivalent till att byta ut trummorna mot loopbaserat, men värt att testa. :)
Jag har gjort ny orgel, ny acke, nytt solo (som inte blev 100, OCH la på en bas men inte i 8-delar kanske skulle ha gjort det?
I alla fall ny mix i avvaktan på EMU´s variant.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Återupptäckte denna av ett sammanträffande (missat slutversionen/erna), borde ha kommit ihåg att det var Eko som låg bakom, med tanke på allt rumseko/reverb som också är min enda invändning mot låten/mp3an som föreligger.

Nog bland det bästa som finns under färdiga demos, riktigt bra alltså.

Och bra sjunget av Kornstad..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Återupptäckte denna av ett sammanträffande (missat slutversionen/erna), borde ha kommit ihåg att det var Eko som låg bakom, med tanke på allt rumseko/reverb som också är min enda invändning mot låten/mp3an som föreligger.

Nog bland det bästa som finns under färdiga demos, riktigt bra alltså.

Och bra sjunget av Kornstad..
Stora ord Div tack för det även om just mitt reverb blev dissat :D Kornis är lysande på denna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se