Kontrollrummet

Tokai - Come clean

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
LÅTNAMN: Come Clean
ARTIST/GRUPP: Tokai
GENRE:Popsoul eller nåt
LÅTLÄNGD: 3:14
KOMPOSITÖR: Tokai
PRODUCENT: Tokai
EV. MEDVERKANDE:
Trummor
Bas
Elgura 1 (spelar som basen)
Elgura 2: plockar lite
Elgura 3: tremolo, solo eller nåt
Elpiano
Orgel
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Vill hemskt gärna ha lite respons innan jag mixar sönder låten. En färdig demo är inte en färdig låt, så det återstår mycket att fixa till.
Texten är en slags omvänd version av Police Every Breath You Take. Är man firad rockstjärna som jag är, så är det lite jobbigt med alla groupies som smygar omkring i buskarna utanför min herrgård  B)
Uttrycket Come clean hörde jag in nån film, men förstod inte meningen: Bekänn färg. Så det blev en liten text om det som passade låten:

Come clean

1.
You´ve been hiding in the shadows
sneaking like a spy
not a vey good one

2.
You think you are invisible
and I am not aware of you
I´ve seen you before
outside my door

Refr
So come on, come on, Come clean
yeah, come on, you´ve been seen
If you want my attention - so Come clean
Come clean

3.
You´ve been follow me night & day
wonder what you have to say
talk to me

4.
What do you want from me
can´t you let it be
I´ve said it before
can´t stand it nomore

Refr
So come on, come on, Come clean
yeah, come on, you know what I mean
give me your real self  - and Come clean
Come clean



« Senast ändrad: 15.08.2009, 17:34:32 by Tokai »


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ja dom är jobbiga dom där jädra groupieserna har också samma problem med dem runt mina ägor ha ha! :lol:
Var ju en riktigt schysst låt du har fått till, får ser vad analytikerna tycker om mixen också! ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låten är skönt retro utan att kännas daterad. Baktakten på vä elguran och orgelsynkopen gör ju det drar mer mot reggae än soul tycker jag men samtidigt britpopstilen som blivit något av ditt signum. Det som bidrar till detta är det ganska sparsamma kompet och det låter nästan live med ett femmannaband på scen. Bra trumlir som alltid. Låter tight och välspelat. Sången bra men dör ut lite i slutet på fraserna, försök få stöd hela vägen. Fina harmisar med lite finurliga vändningar. Mixen låter klar i mina öron. Vet inte om det är min diskanthörselnedsättning men tycker det låter lite dovt? Annars topp.
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
En helt ok låt
men jag stör mig på 3 gitarrtoner vid 34-35 på spelaren. Det återkommer vid 83-84 - om jag får gissa så är det samma ljud som du klippt in där.

Jag tycker att det bla är för starkt - men det är ju en smaksak

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej och tack för svar equality.
Du har nog rätt i att sången liksom sjunker efter varje fras, som om luften tar slut. Inget jag tänkte på då men hör det nu.
Lägger en ny sång.

Tjena Gurano!
Tre toner vid 34, ja just det melodistämman till mollackordet, kan nog sänkas ja. Tack för feedback.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rart laid back. Jag gillar det rena ljudet men fick för mig att en gitarr på högersidan ger lite obalans (ska kanske lite närmare mitten - är nu för mycket åt höger för mina hörlurar).

Jag kommer att tänka på en viss liten gubbe som är en hejare på slidegitarr som spelar massor av covers på ett glatt sätt. Men minns inte vad han heter - jo, David Lindley...
« Senast ändrad: 17.08.2009, 17:22:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google