Kontrollrummet

Wester-My Own Enemy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dubbelv

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
LÅTNAMN: My Own Enemy
ARTIST/GRUPP: Wester
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 04:19
KOMPOSITÖR:Wester
PRODUCENT:Wester
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT: mp3
Om jag är här, och du är där, vart är då vi??  www.myspace.com/wwwester


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
För det första, skön låt, goa guror!
Jag lyssnar i lurar så bastrumman stör lite mycket, kanske funkar bättre i monitorer,
(vet inte om den är bara för högt mixad eller komprimerad).
Rumsljudet på trummorna låter lite lustigt instängt, eko? Men så kan man väl ha det.
Hade passat med lite körer till refrängen?
Kanske lite mer tryck i sången, fast stilen passar väl till texten (som var bra).

Edit: lyssnat 3 gånger nu, skulle vilja höra lite justeringar i mixen så den blir mer njutbar (eller så skippar jag lurarna)
men jag är inte så tränad att jag kan ge mer indikationer än ovan, gissar andra kommer med bättre förslag.
« Senast ändrad: 14.08.2009, 14:49:04 by flabb »
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Hemmansaegarn

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • SpeedyMotors - En man, en gitarr, en bas, en dator - Neo-klassiskt 4-band?
Kompetent!
Ljudet & mixen låter bra.
Kan inte i mina lurar höra att bastrumma stör. Dock skulle jag gilla en skitigare gitarr, låter lite för mycket transistordist för min smak. Inte för att jag har något principiellt mot transistordist det har sin plats men det blir lite för putsat och snällt här tycker jag.
Sen känns det (efter en lyssning) att det behövs något mer som lyfter själva låten. Det blir lite tomgång mot slutet.
Det kanske blir helt åt h-vete men hade varit intressant att höra om det funkar med dubbeltakt på sista refrängen och med lite mindre luft mellan ackorden om du förstår vad jag menar. Det kan bli punk (som jag gillar) i helt fel kontext, men kan kanske funka?


Utloggad dubbelv

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Kul med så positiv respons!

Jag hade lite problem med arr. & mix på den här låten.. Jag pysslade en hel del, men jag hittade aldrig "Det Där".

Rummickarna är nerdragna väldigt långt i mixen, det är väl det som låter lite knäppt kanske :)

Baskaggen visste jag inte hur jag skulle fixa till. Varken högtalarna eller hörlurarna jag har går att lite på (har inte direkt råd att införskaffa nya på ett tag) ;) Så jag chansade helt enkelt!
Om jag är här, och du är där, vart är då vi??  www.myspace.com/wwwester


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trummorna verkar ligga i nån slags dimma, mycket för soft. I det det lugna partiet låter det bra. Fuzzguran är lite jobbig ibland, tar över för mycket. Sen är själva låten är si så där.