Kontrollrummet

Erik - Snabbköpet

gäst · 22 · 3031

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

riskokarn

  • Gäst
Hej här kommer återigen en folkmusikrackare!

Skriv gärna vad ni tycker!

LÅTNAMN: Snabbköpet
ARTIST/GRUPP: Jag
GENRE: Svensk folkmusik
LÅTLÄNGD: 2:27
KOMPOSITÖR: Erik (jag)
PRODUCENT: Erik (Jag)
EV. MEDVERKANDE: Fiolen
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Må väl!
Mvh Erik


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
OJ!

Jag gillar fela.Får alltid flashbacks från min ungdom då min far trakterade instrumentet väl.Han lirade mer åt gypsy stuket till,typ ungerska chardas och klassiskt,inte så mycket folkmusik..

Ditt lir och låt då:
Finns inget att klanka ned på här,mycket snyggt lirat och bra inspelat.Kul med en violinist på forumet,ser fram emot fler alster..Gillade det som sagt.

Mvh
Micael


riskokarn

  • Gäst
OJ!

Jag gillar fela.Får alltid flashbacks från min ungdom då min far trakterade instrumentet väl.Han lirade mer åt gypsy stuket till,typ ungerska chardas och klassiskt,inte så mycket folkmusik..

Ditt lir och låt då:
Finns inget att klanka ned på här,mycket snyggt lirat och bra inspelat.Kul med en violinist på forumet,ser fram emot fler alster..Gillade det som sagt.

Mvh
Micael

Vad kul att höra! Tack!


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Låter hurtigt och bra det här, kan inget om fiol men det låter tajt och välspelat.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefint! Rytmiskt och melodiskt. Saknar inget.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


riskokarn

  • Gäst
Låter hurtigt och bra det här, kan inget om fiol men det låter tajt och välspelat.

ok! roligt att få höra det :D


riskokarn

  • Gäst
Låter hurtigt och bra det här, kan inget om fiol men det låter tajt och välspelat.

Shysst!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tajt som satan! Vet inte vad titeln har att göra med låten - men nånting måste ju heta :) Skulle vara kul att höra varför.
Det saknas nåt i dom lägre registren, typ en bas, för att fylla ut ljudbilden.
Hur är detta inspelat? Först gitarr sen fiol? Det låter nämligen som att bägge spelar samtidigt - och det är ett högt betyg


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Kanonbra Erik!!! Sitter här o nickar/stampar takten. Inte sådär folkmusik-käckt *fniss* utan jag känner urrytmen, själen. Blir faktiskt lite smått berörd. Tankarna drar iväg till upplevelser i Skinnskatteberg. Groupa och Väsen i konsert i gympahallen, Fjedur i kyrkan, ja listan kan göras lång. Gillar det här, lite mer moderna stuket av folkmusik. Det är KUL också, blir samtidigt lite full i skratt. Framförallt full i hjärtat. Skitbra lirat ovanpå det.  :wub: :wub: :wub:
Lyssna på http://www.stensdotter.com


riskokarn

  • Gäst

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jäsiken i min lilla låda - det var spel det!
Kul, frisk och härlig låt som svänger så gott ända upp till Orsa!
Vad är det för gura som kompar så snyggt?

Är du månne bekant med Göras Leif?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


riskokarn

  • Gäst
Tajt som satan! Vet inte vad titeln har att göra med låten - men nånting måste ju heta :) Skulle vara kul att höra varför.
Det saknas nåt i dom lägre registren, typ en bas, för att fylla ut ljudbilden.
Hur är detta inspelat? Först gitarr sen fiol? Det låter nämligen som att bägge spelar samtidigt - och det är ett högt betyg

Namnet är som du säger, rent påhittat haha!  Okej, ska tänka på basen och kolla hur det blir. Gitarren först och sedan fiol, shysst att du tyckte att det var tajt!

Tack för Kritiken!

Mvh Erik


freddy

  • Gäst
Välspelat och stundtals blir det ett härligt sväng!

Tycker inte låten är så värst intressant, melodiskt eller harmoniskt. Men det är som sagt kompetent framfört!




Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ja det lät välspelat också riktigt bra sväng i låten! :)


riskokarn

  • Gäst
Kanonbra Erik!!! Sitter här o nickar/stampar takten. Inte sådär folkmusik-käckt *fniss* utan jag känner urrytmen, själen. Blir faktiskt lite smått berörd. Tankarna drar iväg till upplevelser i Skinnskatteberg. Groupa och Väsen i konsert i gympahallen, Fjedur i kyrkan, ja listan kan göras lång. Gillar det här, lite mer moderna stuket av folkmusik. Det är KUL också, blir samtidigt lite full i skratt. Framförallt full i hjärtat. Skitbra lirat ovanpå det.  :wub: :wub: :wub:

Vad härligt att höra att den var såå bra! haha! Tackar!


riskokarn

  • Gäst
Jäsiken i min lilla låda - det var spel det!
Kul, frisk och härlig låt som svänger så gott ända upp till Orsa!
Vad är det för gura som kompar så snyggt?

Är du månne bekant med Göras Leif?

Shyrre! Det är en Samick eller vad den heter! Jag är inte bekant med Leif Göras men jag vet vem det är!

Tack för att du tyckte till Cykeln!


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Det här är sånt man antingen hör på bregottreklamen eller här på forumet:) Kul att jag snubbla över den för den gjorde mig glad:) Var ett parti i slutet jag tyckte va riktigt bra.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


riskokarn

  • Gäst
Det här är sånt man antingen hör på bregottreklamen eller här på forumet:) Kul att jag snubbla över den för den gjorde mig glad:) Var ett parti i slutet jag tyckte va riktigt bra.

hahah precis! Ante Sundins polska aka. Bregottreklamen! spelar den mycket faktiskt!
Vad kul att du gilla!

Må gott!
Mvh Erik


riskokarn

  • Gäst
Välspelat och stundtals blir det ett härligt sväng!

Tycker inte låten är så värst intressant, melodiskt eller harmoniskt. Men det är som sagt kompetent framfört!




ok!


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
uuunderbart riktigt bra jag gillar sånt här även om man nu varit punkare o heavy o allt men detta e riktigt tidlöst.
en riktigt cool ståbas hade gjort sitt till


riskokarn

  • Gäst
tack! kul att du tycker det! jag får försöka lägga in en sån på ett snyggt sätt då kanske!


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
fan vad kul det hade varit att sjunga på någon av dina folkmusik låtar