Kontrollrummet

zzeb - Love on wheels

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Låt - Love on wheels http://www.speedyshare.com/446627220.html

Har försökt att föra över min låt från aukustisk ide till rockbands sättning i hemmastudio.
Tar tacksamt emot tips för att komma en bit längre med arr/mix- m.m


Inspelad hemma på Cubasesx3, EZ Drummer,
HDD: konnekt24D, ADK51a, Fender tele

Omediterade trummor så ni slipper evighetsloopen.
http://www.speedyshare.com/633862999.html
« Senast ändrad: 18.08.2009, 03:17:15 by zzeb »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare zzeben.

Passar på att välkomna dig hit.Skriv en kort presentation i medlemmar,så vi vet lite om dig.
Och glöm inte det viktigaste,kommentera andras alster så ramlar det in synpunkter på dina låtar..Nog om det,varmt välkommen skall du vara till ett kanon forum.

########################

Riktigt bra låt! Hyfsad mix..Lite störande är evighets loopen på trummor..Bra låt som verkligen förtjänar ett mer varierat trumkomp,lite fills och så.Ser att du använder EZ,det gör jag också men jag har utökat med "Vintage kitet".Definitivt värt pengarna,asgrymma virvelsound där..Ez original har som bekant lite tunn och "fjösig" virvel i brist på bättre ord.Slutet tvär klippte av,kanske inte klart då eller?
Sången guld,och bra lirat överlag.

På denna med ett ordentligt "miditerande" i trum spåret då har du en rysare!

Mvh
Micael


Utloggad Danny Dee

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Håller med Mike här. Trummorna skulle kunna behöva göras nåt mera med. Lite ride och några goa fills så det blir lite variation.

Annars riktigt bra låt. Kanske lite stämmor skulle lyfta refrängen ännu mer? Den är iofs jäkligt bra redan men men :)

/D


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Tack för svaren. Håller med er om trummorna, ska försöka arbeta med dom lite.
Har även testat med stämsång men blev inte nöjd. Ska göra ett nytt försök när tillfälle ges. Tex då inte resten av familjen är hemma.
Sångpålägg är ju inte alltid uppskattat av barn och sambo;)
/Zzeb


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Två kommentarer..

Kom igen nu boys,detta är BRA!

Killen är ny på forumet och förtjänar lite mer kommentarer.

##################

Hjälper dig gärna med trummorna,om du inte fixar det själv..Fast en riktig trummis hade varit mumma..Denna säljer du in till Jill Johnson direkt då trummorna är fixade.

Skitbra låt! Diggat hela dagen igår,och det fortsätter idag  :)

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra låt. Finns känsla i sången. Otroligt bra demodebut om det nu är det. Gillar melodi, sång och U2-gitarr. Trumlopen blir till slut enerverande. Lite fills och annan variation och det blir bra. Slutet ska väl fixas till också antar jag. Välkommen hit förresten!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ja välkommen! (Från en nykomling :wub:) Urbra sjunget! Trumlooparna, som påpekats, kan varieras en del. Tänker mig detta med prodden från inlägget om Logica 9. Då så är du hemma!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Välkommen hit zzeb! :)
Det där lät ju inte alls tokigt, riktigt schysst vetja! :D


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Två kommentarer..

Kom igen nu boys,detta är BRA!

Killen är ny på forumet och förtjänar lite mer kommentarer.

##################

Hjälper dig gärna med trummorna,om du inte fixar det själv..Fast en riktig trummis hade varit mumma..Denna säljer du in till Jill Johnson direkt då trummorna är fixade.

Skitbra låt! Diggat hela dagen igår,och det fortsätter idag  :)

Mike

Tack för kommentarnerna och erbjudandet om trummorna. Gillar du inte nya versionen så får jag väl ta dej på orden. Inte enkelt att efterlikna en riktig trummis.

Bra låt. Finns känsla i sången. Otroligt bra demodebut om det nu är det. Gillar melodi, sång och U2-gitarr. Trumlopen blir till slut enerverande. Lite fills och annan variation och det blir bra. Slutet ska väl fixas till också antar jag. Välkommen hit förresten!

Det är inte någon demodebut. Snarare ett låtskrivaråterfall. Har varit lite periodare med mitt musicerande. Mestadels spelat andras låtar i diverse band. Men nu halkat tillbaka där man började, med att skriva låtar. Har haft mitt ljudkort liggandes i över ett år så nu var det väl dags.

Ja välkommen! (Från en nykomling :wub:) Urbra sjunget! Trumlooparna, som påpekats, kan varieras en del. Tänker mig detta med prodden från inlägget om Logica 9. Då så är du hemma!

Ja, den prodden vore inte dumt!

Välkommen hit zzeb! :)
Det där lät ju inte alls tokigt, riktigt schysst vetja! :D

Tackar!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön låt! Alla instrument kommer fram bra i ljudbilden och kommer in på rätt ställen. Skön röst!
Nyediterade trummor är bra men inget går upp mot "the real thing". Sätt igång och lyssna på Mahans och kommentera friskt så kan du fråga honom om han vill lägga trummor på den här!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena igen då zebben.

Lite bättre trummor nu med några nya fills..Men det måste gå att förändra dubbel virvlarna.
Testa enkel slag på reffen eller versen..Variera med kantslag eller nåt,det blir för statiskt nu.
Baskaggen rätt frenetisk också genom alstret.Maxb:s tips om att fråga Mahan om trummor är bra.Kommentera lite på hans låtar och be på dina bara knän  :)

Jag är väl knappast bättre än dig på detta med trum programmering,men jag provar gärna..
91:an är annars en grym trumfixare,liksom Wernborg..

Vill du att jag försöker så behöver jag låten utan trummor samt din trumfil som midi så jag har nåt att gå på samt tempot i låten.Dra ett pm om du vill att jag testar..

Låten fortfarande lika bra,trummorna måste upp till samma nivå..

Mvh
Mike


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jamen dehär e ju bra ju :). Texten låter bra likasom sången. Lite Bryan Adams över det hela.

Men, som sagt.... trummorna. Jag hade använt "lättare" trummor. Nu är dom nog lite väl dominerande. Fixar du dom så är detta perfekt. Jag har själv haft problem med trummorna, tenderat att lägga på för mycket... och blivit nerplockad på jorden ett antal gånger :lol:

Nämen annars då, jo, denhär gillar jag. Några korta små ögonblick kom jag även att tänka på Eagles...

Space

P.S. Välkommen förresten
Life is too short to remove USB safely


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Får hålla med Harmonica här. Trummorna är för programmerad helt enkelt. Det låter inte bra. Använd chrashen kanske t e x?
Annars låter det okej- Tycker att ljudbilden är lite kompakt på något sätt. Skulle vilja ha lite mer luft i mixen  :)


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Bra sjunget och mysig låt:) Du skulle ju haft ett solo vid 3:11 och sista refrängen utan trummor typ lite outro aktigt (kanske ett lätt medspelande solo där med som går ihop med sången?). Hade varit ursnyggt.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, det låter som en rockgrupp spelar, så du har lyckats i mina öron. De som har bättre förmåga än mig att upptäcka sånt, har redan sagt att trummorna känns artificiella. (Lyssnar på versionen "utan evighetsloopen".) Jag hör inte att det inte är riktiga trummor, det lurar säkeret alla förutom andra musiker :lol:

Bra sång. Bra överhuvudtaget.

Väldigt snygg introduktion :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jösses.. Detta var bra.. Otroligt skön röst och en (enligt min lekmannabedömning) riktigt bra produktion.. Sen är jag helt döv vad det gäller detta med EZ-trummor - vilket jag fått höra ofta  :P - och tycker därför att dina trummor låter hur bra som helst, liksom resten av verket...

Det här kan jag lyssna på många gånger!!

HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez