Kontrollrummet

Bandmedlemmar sökes till nytt svängigt projekt i Östersund!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gorlum

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Hejsan!

Jag heter Markus, är 26 år och har precis flyttat upp till Östersund för att börja jobba som musiklärare här. Jag har tidigare spelat i lite olika band, från reggaeband till death metal och jazz och diverse studioprojekt. Eftersom mina tidigare musikprojekt var baserade i Linköping vill jag nu starta upp ett nytt band här och börja spela. Jag söker helt enkelt trevliga människor som vill vara med och starta upp ett helt nytt band med mig. Jag är främst ute efter att hitta medlemmar som behärskar följande instrument:

Gitarr/elgitarr
Elbas/kontrabas
Klaviatur (stagepiano/synth o.s.v.)
Blåsare (klarinett, saxofon eller liknande)
Ev. Sångare.

Jag tänkte själv spela trummor i bandet.

Jag tänker mig i första hand att vi spelar egenskriven musik, och jag vill ogärna sätta en fast genre som bandet ska röra sig inom. Jag hoppas att vi tillsammans ska kunna skapa ny och spännande musik. Själv lyssnar jag mycket på jazz/fusion, reggae, soul, latin, olika sorters metal och en del elektronisk musik. Det övergripande målet som jag tänker mig att bandet kan samlas runt i låtskrivandet är mycket sväng och improvisationer, och jag är öppen för förslag gällande soundet. Du/ni som söker behöver absolut inte vara någon proffsmusiker, men jag förutsätter att du kan hantera ditt instrument ordentligt (d.v.s. att du kan läsa noter, improvisera, har hyffsad teknik, har spelat i band tidigare o.s.v.).
Jag har tillgång till inspelningsutrustning och diverse instrument i min hemstudio så det finns utrymme för att spela in våra alster efterhand.

Är du intresserad av att vara med och skapa ny musik?

Hör av dig till mig på markusporsklev@gmail.com så styr vi upp något kul!

Hälsningar/Markus