Kontrollrummet

mahan - PARADISE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Om nån ännu orkar med Mahan "the synthman" så släpper jag ännu en sloware med text av Space. Vet ej om detta är nåt att spinna vidare på, you shoot!
Trots att man e utan servicen av den vänstra armen så finns det nåt som kör på med nya alster!
Såga på gott folk! :D
LÅTNAMN:  PARADISE
GENRE: very slow one
MEDVERKANDE: mahan
KOMPOSITÖR: mahan
ARR O MIX:  mahan
TEXT: Spacetrucker
PLATS: stugestudion i Hyrkköl
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/PARADISE_Master.mp3[/mp3]
h.  johan
« Senast ändrad: 09.08.2009, 21:57:43 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Oukkei B)

Jo, alltså... låter lite främmande. Då jag skriver en text så har jag för det mesta en bild i huvudet av hur låten kanske kan komma att låta, eller åtminståne vilken typ av musik det är frågan om. Nå, dethär är helt, om inte raka motsatsen så, hmm... i alla fall. Never mind, detta är nåt jag vant mig vid då det gäller mäster Mahan... att man skall aldrig vänta sig det man väntar sig :P
Nåväl, efter att ha kommit över största förvåningen så konstaterade jag att, okej, visst funkar det ju såhär oxo. Egentligen så är denna riktigt bra. Saknar dock kanske ett litet sax-solo eller nåt och en riktig akustisk gitarr ala Calle. Denna kan ännu bli hur bra som helst.

Space
Life is too short to remove USB safely


Avslappnad

  • Gäst
Trevlig låt, bra ljud, skön text. :) MEN det känns som om du är lite runt och söker efter en melodi. Får inte riktigt ihop harmonierna med melodin utan det flyter runt lite.

Ett saxsolo skulle sitta som en räkmössa håller jag med Space om. :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU!
Space:
Tur att du inte konstaterade att jag förstört din text :)
Fortsätter med utvecklingen av alstret, ska testa saxden eller nån annan blåsare.

Avslappnad:
Du har så rätt med den trevande sången, det är bara en slask som jag försöker bygga nån stomme åt, nu e det mer ett irrande omkring utan mål :) Ska även se över harmonierna, ska säkert förenklas aningen, få se..

Tack för bra kommentarer!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter som en vacker... ballad.. En bra sådan...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men visst! Får du ordning på harmonierna och slipar lite på melodin,så lovar det gott.Stor potencial i denna.

Ser fram emot en uppgrade.

Mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU!
Samvetet gnaver lite då jag inte kommenterar era alster... men min mobila stugförbindelse e nu bara sån.  :mellow:

PER:
Kan väl svara kort o gott på din kommentar... TACK! :)

Mike:
Tack min trogna lyssnare, orkar uppmuntra och kommentera! Ska jobba med harmonisvamlet idag!

TACK FÖR KOMMENTARERNA GRABBS! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tänker lite på Steely Dan faktiskt. Om du bara kunde plocka ut godbitarna ur detta skenbara sammelsurium av olika melodier.
Och sen lite mindre reverb på det hela vore bra. Annars en skön låt som kan bli riktigt bra.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tänker lite på Steely Dan faktiskt. Om du bara kunde plocka ut godbitarna ur detta skenbara sammelsurium av olika melodier.
Och sen lite mindre reverb på det hela vore bra. Annars en skön låt som kan bli riktigt bra.

Tjou Tokai!
Tack för lyssning o jättebra kommentar, hade inte tänkt på "skummandet" innan du nämner det, ska nog ses över ordentligt när stugsesongen e över! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att du gör annat "muskelrock" Mahan. Tre på raken nu som skiljer sig helt från vad jag är van att höra från dig. Din harmonikänsla kommer fram fint här med snygga tonartsbyten. Steely Dan nämnde någon och jag håller med men ändå ganska eget. Bra sjunget. Tror den här behöver några lyssningar. Det är inte alls givet var melodin tar vägen och sånt gillar jag. Tredje lyssningen nu. Låten växer för varje gång. Fint!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul att du gör annat "muskelrock" Mahan. Tre på raken nu som skiljer sig helt från vad jag är van att höra från dig. Din harmonikänsla kommer fram fint här med snygga tonartsbyten. Steely Dan nämnde någon och jag håller med men ändå ganska eget. Bra sjunget. Tror den här behöver några lyssningar. Det är inte alls givet var melodin tar vägen och sånt gillar jag. Tredje lyssningen nu. Låten växer för varje gång. Fint!

Tjou EQ!
Som hedersmedlem av Obbnäs harmoni och snapsanvändarklubb e man ju bara tvungen att ge sig in på nya spår. :D Men faktum är att jag nog väldigt gärna jobbar med harmonier, ibland till den grad att jag själv tappar bort mig. Och sen om nån anna medlem på KR ännu lyckas uppvigla mig så ....  kan ju bara tacka dig EQ för det, tur att ha fans här som stöder varann!
Och kanske denhär låten be3höver nåra lyssningar till men den behöver åxå lite slipning till både på komp och sångsidan.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mycket sköna harmonier
Soft laydback ballad
Är det någon slags guraprogram - låter finfint
Bra sjunget
Snygg produktion - luftig ljudbild
Eloge till Trucker för texten
Till radion!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Finns den här med melodi också? Haha du har många bra att välja på där - tror att du kommer att vaska fram något riktigt bra här - jag förespråkar sällan sax men det skulle som sagt låta bra till denna.
Bra Johan
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Härligt avkopplande och snyggt ljud är väl en passande sammanfattning tror jag.

Du har ju redan kommenterat om sången så det behöver jag inte gå in på, mer än att jag kan säga att jag tycker att du är väldigt nära. Gör inga större förändringar i melodin, utan bestäm dig bara för vilken ton du skall ta på de ställen som du nu tvekar och kör resten som det är. Tycker det är jättebra!

Jag förstår "Space" i det där med texten. Man har ju alltid nån sorts bild av hur det skall låta när man skriver texten. Kul att du kan överraska honom och göra det positivt.   :)


/ Andréas
Me, Myself & I