Forum > Färdiga produktioner
Slipover (Örjan & Åsa) - Frozen
Åsa:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.08.2009, 20:45:09 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 23.08.2009, 11:02:17 ---Skön låt! Bra produsert och framfört. Den skriker efter lite pedal eller lapsteel ;)
--- Slut citat ---
Det här låter bra! Och erbjudandet låter också bra. Menar du ydderF att du skulle vilja testa att lägga lapsteel på låten? Jag tror på det!
--- Slut citat ---
Haha, ja jag har tänkt på det där, vore kalas faktiskt. Alla dom här låtarna är klara och ivägskickade så dom är stängda så att säga, men blir det fler låtar är det inte helt omöjligt att en förfrågan dyker upp.. vet att örjan gillar sånt!!
Just ja haha, tack MaxB!! :D
Silverpilen:
skitbra helt enkelt, har inte varit så flitig här att kommentera men jag har hört de flesta slipover låtarna tror jag, jag tycker detta är en jäkligt skön låt och bra melodi precis som de övriga låtarna, instrumenteringen kan jag inte säga så mkt om men melodin är bra, ni sjunger jättebra båda två var för sig och tillsammans passar rösterna som en smäck. känns som att ni har ett bra koncept, håller tummarna för att få höra er på radion framöver,, :)
fortsätt så !!!
Åsa:
--- Citat från: Silverpilen skrivet 27.08.2009, 20:56:32 ---skitbra helt enkelt, har inte varit så flitig här att kommentera men jag har hört de flesta slipover låtarna tror jag, jag tycker detta är en jäkligt skön låt och bra melodi precis som de övriga låtarna, instrumenteringen kan jag inte säga så mkt om men melodin är bra, ni sjunger jättebra båda två var för sig och tillsammans passar rösterna som en smäck. känns som att ni har ett bra koncept, håller tummarna för att få höra er på radion framöver,, :)
fortsätt så !!!
--- Slut citat ---
Tack snälla du! MYCKET trevlig läsning där! ^_^
Radio som sagt, önskedrömmen lever vidare, ska göras lite försök med lite av varje iallafall..
BB borde ha spelats i radio länge redan haha! Jag är ju fan på BiscuitBarneys facebook, man kan bli det på Slipovers facebook också om man vill ;) Vi har i dagsläget HELA 16 st fans haha :lol: Bara en kul grej att ha en sida där,(ruskigt dåligt upplägg dock), kan ju locka med en väldigt dansant medryckande video till Look what I've been missing som ligger där :D
Tokai:
Sommaren är snart slut men gäller inte den här låten. Skönt somrig.
Början påminner om en viss känd BeeGees låt. Söt låt. Men den brister i arrangemang. Alltför mycket malande. Variationer efterlyses.
Sången är mycket behaglig, gillar slutstämmorna ( i slutet)
Refrängen sätter sig.
(Undrar om jag inte recenserat denna låt tidigare?)
Åsa:
--- Citat från: Tokai skrivet 28.08.2009, 20:55:02 ---Sommaren är snart slut men gäller inte den här låten. Skönt somrig.
Början påminner om en viss känd BeeGees låt. Söt låt. Men den brister i arrangemang. Alltför mycket malande. Variationer efterlyses.
Sången är mycket behaglig, gillar slutstämmorna ( i slutet)
Refrängen sätter sig.
(Undrar om jag inte recenserat denna låt tidigare?)
--- Slut citat ---
Tjena Tokai!
Kul att du tycker om den!
Får väl göra dig besviken, låten är mastrad och klar så det blir inge mer variationer i den.. den tuffar på i sin enkelhet och makliga takt, som är rätt skön tycker jag :)
Du kanske hörde låten när Örjan la upp den som en låtidé i början av året..?
Härligt att höra att du gillar sången och slutstämmorna - dom blev himla bra tycker jag med!
Och att refrängen sätter sig är ju precis vad man vill :D
Tack så mycket för lyssning och kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida