Forum > Färdiga produktioner
Slipover (Örjan & Åsa) - Frozen
Åsa:
LÅTNAMN: Frozen
ARTIST/GRUPP: Slipover -Örjan & Åsa
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2,40
KOMPOSITÖR: Örjan Karlsson
PRODUCENT: Örjan Karlsson
EV. MEDVERKANDE: Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Hej i sommarvärmen!
Mitt bland semester, sol och bad så finns det tid över till musik ibland.
Det föll sig så att det gjordes ytterligare en Slipoverlåt!
Frozen är låt nummer 12. Det låter som vi brukar göra ;) Duett och lite stämsång, går ju inte att låta bli..
Minns att Örjan la upp den här för länge sen, då var den en idé som han satt och fnulade på.. sen gav han bort den!! Och jag skällde lite på Örjan för jag tyckte låten var så bra så varför ge bort den?? Sen visade det sig att han fick tillbaka den, och då var det läge att "slippa till den". Och såhär blev den, hoppas ni tycker om den!
//Sista mixen uppe :) Trixade dit rätta mp3.an nu.
Dividend:
mycket snygg och smått medryckande melodi i den här. Har hört den tidigare, men det måste vara förra gången den låg uppe.
Det är inte knepigt alls, utan typ sån musik som flyter in och runt , stämningsförstärkande :D typ...
Snygg produktion.
flabb:
Somrig och lättsam, låter fint, bra utfört och proddat vad jag kan höra.
equality:
Känner igen denna. Gillar verkligen det här stuket som gjort för vuxna med lite barnasinne kvar med lättsamma, lite naiva harmonier och melodier som sätter sig direkt. Finns nåt bitterljuvt i detta och jag kan inte förklara varför men lite samma känsla när jag hör introt till I want you back, Archies gamla Sugar, Sugar eller kanske nån barnvisa av Alice Tegnér.
Åsa:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.08.2009, 00:44:27 ---mycket snygg och smått medryckande melodi i den här. Har hört den tidigare, men det måste vara förra gången den låg uppe.
Det är inte knepigt alls, utan typ sån musik som flyter in och runt , stämningsförstärkande :D typ...
Snygg produktion.
--- Slut citat ---
Tack för fin kommentar, medryckande och stämningsförstärkare är bra :D
--- Citat från: flabb skrivet 09.08.2009, 00:53:53 ---Somrig och lättsam, låter fint, bra utfört och proddat vad jag kan höra.
--- Slut citat ---
Hej Flabb :)
Ja den kanske är lite somrig trots titeln, skönt att den sprider en sån bra känsla :)
Tack!
--- Citat från: equality skrivet 09.08.2009, 13:25:21 ---Känner igen denna. Gillar verkligen det här stuket som gjort för vuxna med lite barnasinne kvar med lättsamma, lite naiva harmonier och melodier som sätter sig direkt. Finns nåt bitterljuvt i detta och jag kan inte förklara varför men lite samma känsla när jag hör introt till I want you back, Archies gamla Sugar, Sugar eller kanske nån barnvisa av Alice Tegnér.
--- Slut citat ---
Så bra skrivet, glad blev jag! "Stuket som gjort för vuxna med lite barnasinne kvar.." Det tycker jag med. Tack så mycket för kommentaren och lyssningen eq!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida