Forum > Färdiga produktioner

Slipover (Örjan & Åsa) - Frozen

<< < (2/10) > >>

asti:
Snygg låt, välproducerad och mycket bra sjungen! Det som stör mig en aning är att Örjans sång är lite vass/burkig.
Kanske de-esser och/eller skära lite i mellanregistret skulle lösa detta?

Åsa:

--- Citat från: asti skrivet 11.08.2009, 22:10:35 ---Snygg låt, välproducerad och mycket bra sjungen! Det som stör mig en aning är att Örjans sång är lite vass/burkig.

--- Slut citat ---

Hej! Och tack, så kul att låten gillas!!
Jag har fått en lite mer fixad och mastrad (tror jag haha) version av Örjan nu som jag inte upplever vass/burkig.. ska jämföra med den fil som ligger uppe, tack för lyssningen och påpekandet!  :) Har jämfört nu, vette sjutton om jag hör nån skillnad, tycker det låter bra, i mina lurar iaf  :D Örjan får ta en extra lyssning..

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 11.08.2009, 22:30:14 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.08.2009, 22:10:35 ---Snygg låt, välproducerad och mycket bra sjungen! Det som stör mig en aning är att Örjans sång är lite vass/burkig.

--- Slut citat ---

Jag har fått en lite mer fixad och mastrad (tror jag haha) version av Örjan nu som jag inte upplever vass/burkig.. ska jämföra med den fil som ligger uppe, tack för lyssningen och påpekandet!  :) Har jämfört nu, vette sjutton om jag hör nån skillnad, tycker det låter bra, i mina lurar iaf  :D Örjan får ta en extra lyssning..

--- Slut citat ---

Hörde det framför allt på vissa konsonanter - t, f, s....
Tror inte det är mina högtalare, men det kan ju vara mina öron som börjar lägga av!  :wacko: :o :)

Åsa:

--- Citat från: asti skrivet 11.08.2009, 22:45:22 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 11.08.2009, 22:30:14 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Hörde det framför allt på vissa konsonanter - t, f, s....
Tror inte det är mina högtalare, men det kan ju vara mina öron som börjar lägga av!  :wacko: :o :)

--- Slut citat ---

Tack för tipset, har framfört till Örjan så får han ta ställning till om det ska skruvas till, kan vara så att han börjar bli lite lomhörd  :D  ;)

Åsa:
Hej igen! Vet inte om det är någon hörbar skillnad, men nu laddade jag upp den sista och definitiva versionen av Frozen :) Nu har alla låtarna gått iväg färdigpackade och fixade, och under september/oktober kommer man att kunna ladda ner "Spinning me around" på olika ställen.. blänkare till radio är också på g. Hur kul vore det inte med några P4-spelningar  :P

/Åsa

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion