Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka - Up to the star
Dividend:
Up to the star
Eminescu-visa nr 2!
LÅTNAMN: Up to the star
ARTIST/GRUPP: Dividend feat Marre
GENRE: klassiskt, visa
LÅTLÄNGD: 4.20
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Marruschka på sång
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
M ix 5 Ny insjungning och nu känns den färdig...
Mix4..
Mix 3.
Massor med ändringar. Nykomponerade partiet förbättrat enormt. MArres senaste insjungning. Rummet större. Brölighet och falsknot borttagen. Nivåer fixade.
Marre sjunger. Eminescu har skrivit lyriken: (översatt från rumänska av Andrei Bantas)
Up to the star that's just appeared
for thousand years its light's carreered
The journey's long, and so
to reach us here, below
It may have faded on its way
though only its shining ray
of old, in blue spheres bright
unfolds to our sight
the image of the star that died
it used to be when it would hide
comes slowly to the fore
we see what is no more
And likewise, while our yearning dove
the light of the extinguished love
died in the deepest night
still follows us in flight
Tack på förhand för lyssning!
Avslappnad:
Jahaja, vackert som vanligt. :) Mäktig ljudbild, bra sång från Marr. Riktigt bra att det är återhållet under sången, plus för det. MEN jag tycker fortfarande det låter Tea District när inte Marr sjunger. Vet inte om det är instrumenten eller tonerna/harmonierna men nog får låten mig att tänka på Kina. ;)
Lyxvarianten:
Ja den här här var trevlig:) Får den där musikalkänslan när jag lyssnar, ett skådespel typ. Man hör iaf att det finns talang bakom tangenter och stämband.
Dividend:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 06.08.2009, 10:53:32 ---Jahaja, vackert som vanligt. :) Mäktig ljudbild, bra sång från Marr. Riktigt bra att det är återhållet under sången, plus för det. MEN jag tycker fortfarande det låter Tea District när inte Marr sjunger. Vet inte om det är instrumenten eller tonerna/harmonierna men nog får låten mig att tänka på Kina. ;)
--- Slut citat ---
Melodin som leadviolinen spelar i "refrängen" är hexatonisk om jag inte minns fel.
Kan var det.
Tack!
Dividend:
--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 06.08.2009, 12:21:39 ---Ja den här här var trevlig:) Får den där musikalkänslan när jag lyssnar, ett skådespel typ. Man hör iaf att det finns talang bakom tangenter och stämband.
--- Slut citat ---
Tack! Kul att det gjorde intryck! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida