Efter att ha hört på ett GPO-stycke så ställs man än en gång inför ett faktum att dina stycken innehåller mer övertoner. Antar att det är samplingarna som sådana, eller skruvar du i frekvenser också?
Det här låter lite annorlunda mot annat du har gjort. Från start blir jag lite osäker vad jag hör - är det en cello eller är det två instrument unisont? Jag gissar på det sistnämnda. Låter bra i legato men snabbare toner låter midi.
Gillar hur stycket utvecklas från 35s, men blir lite besviken sedan. Det blir lite för ostrukturerat i arret, känns som att instrumenten kommer in på måfå. Naturligtvis har du väl funderat ut hur detta ska gå till, men för mig räcker inte ett par lyssningar till för att jag skall förstå mönstret.
Mixningen kunde vara bättre. Oboen (eller om det är en hög faggott) försvinner, medans de svarande staccatoblåsen vid 1:20 låter för starkt. Spizzfiolerna från 1:40 låter visserligen som ditt signum, men jag har aldrig hört fioler låta riktigt så annars. Resten av stycket rullar på och tappar tyvärr lite av intresse för mig. Låter för likt annat du har gjort.
Som sagt, börjar lovande, men utvecklas inte riktigt som jag hade hoppats. Men jag kanske ändrar åsikt om det skulle komma sång på denna, för hur det skulle låta har jag så svårt att tänka mig.