Forum > Demolåtar

Flabb - Far away

<< < (4/20) > >>

Harmonica mike:
Jo men detta var inte så pjåkigt flabben.

Dra på en oktav på sången och SKRIK då behöver du ingen attityd  :D
Och trummorna enligt wernis kvantiserings förslag så har du den.

Svänger bra detta!

Mvh
mike

flabb:
Vad gäller sången börjar jag bli van, "mer attityd", "svengelska", inte bli tagen på allvar osv.   B)
Men jag jobbar på att bli bättre, skall försöka lista ut vad ni menar med attityd bara, kanske är
artikuleringar eller känsla eller nåt, eller bara mer tryck i verserna? Refrängen var väl hyfsat ok?  :unsure:

Wernis: ja gurorna är utkastiga, dvs, skall skruva om ljudet lite och göra (tajtare) nyinspelningar.
Tack för tipset om trummorna, skall prova. Kul att du vill höra den färdig, gav mig lite energi att ta tag i den,
kanske redan ikväll :) Tonartsbyte vet jag inte, klarar nog inte refränegn högre :) Men kanske prova annan verssång om jag kommer på hm.

Dividend: tackar, ja många låtar går kanske så här och visst är risken stor att det blir väldigt liket nåt annat men det struntar jag i så länge jag själv lever i okunskap :) Kul att du tycker sången blivit bättre, du har koll, jag tycker också den gått i rätt riktning.

H-mike: tackar, en oktav? du menar versen, nja, då måste jag nog sänka den lite, fan, jag gillar H, men jag tror tusan den skall ner till A :)

flabb:
Suck, vart fel tonart, nu fick jag ont i halsen, så går det när man försöker få attityd genom att ta i hårdare ;)
Sänkt H -> A alltså, kanske skulle jag sänkt mer, kanske en oktav  :lol:
Tycker sången är lite trist själv, hmm.

92 -> 96 BPM.
Trummorna quantiserade på 16-delar då och cymbalerna varierade lite, annars återstår lite pill att fixa.
Gurorna, lite mindre dist o lätt crunchigt, pannade, nytt slasksolo..

http://spinachbeach.se/foolbaar/far_away_090803.mp3

Wernborg:
Gött. Trummorna blev ju kalas.

Nya sången tog låten åt Talking Heads och David Byrne.  :)
Inspirationslänk:

Var lite stygg mot sången och dista lite också kanske?

Fan vilken förbättring.

flabb:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.08.2009, 00:51:35 ---Gött. Trummorna blev ju kalas.

Nya sången tog låten åt Talking Heads och David Byrne.  :)
Inspirationslänk:

Var lite stygg mot sången och dista lite också kanske?

Fan vilken förbättring.

--- Slut citat ---

Ojsan, du tyckte den blev bättre alltså? Kul :)
Ja när jag lyssnar på första versionen och sen andra direkt så blev det nog bra bättre, man blir lite 'döv' när man kör samma
hela tiden.
Lite småsurt på några ställen men det får jag väl ta om när jag slått hammaren på tummen.
Det är faktiskt lite 'overdrive' på sången redan, provade olika distar men svårt skruva, får prova igen.

Kuriosa: sambon rusade och stängde fönstrena när jag sjöng in sista gången, hon var rädd grannarna skall undra/klaga/ringa 112? ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion