Forum > Demolåtar
Flabb - Far away
Bengan_gbg:
Har lyssnat några gånger under dagen. Kan sammanfatta det hela genom Astis inlägg ovan. Skön låt, men den behöver lite mer bett och lite tightare trummor.
flabb:
Tack Asti, skall försöka. Dito Bengan, ja fila på trummorna skall jag göra en regnig dag, lär ta en timma eller två att städa upp midi't, fixa lite fills som man inte klarar 'manuellt' osv :)
Wernborg:
Låten har helt klart utsikter.
Gitarrljudet tycker jag är för spretigt. En mycket tajtare dist tror jag skulle framhäva riffen bättre. Hooken/riffet är riktigt snyggt, men försvinner i punkljudet tycker jag.
Trummor är bra. Bara att kvantisera 100% på 16-delar så kommer det bli finfint. Svänget sitter i anslaget/velocityn ändå.
Sången är minst sagt ansträngd och saknar attityd. Om inte tillräcklig teknik finns får man kompensera med nåt annat. Attityd till exempel, och kanske lite dist. :D
Vill höra denna färdig.
Wernborg:
Skrev utan att läsa övrigas kommentarer. Det var visst ett jäkla tjat om attityd. Sorry.
Kan också vara helt fel tonart för dig när jag lyssnar igen. Är det inte lite lågt?
Dividend:
Ja, först vill jag ha mer attityd :D
Nä.
Tycker sången passar rätt bra, lite "alltför" svengelskt kanske för att passa helt rätt, men i stora delar bra. Kanske skall upp lite dock. Sjunga om kanske, med övriga förslag om ändringar vore väl en idé, men tycker inte heller du skall sjunga på ett sätt som inte känns rätt. Blir lätt teatraliskt :)
Snyggt bankat på midiplattorna faktiskt.
Enda kritiken vore väl att det låter som 1000 andra sådana här låtar :D Men ändå; schysst hantverk..
Edit: Ang sången igen, så tycker jag det här är bättre sjunget än allt tidigare jag hört av dig :) (Mest festivalbidrag så ta denna kommentar för vad det är :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida