Kontrollrummet

Mixuz -- Sofia

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
LÅTNAMN:       Sofia
ARTIST/GRUPP:    Mixuz
GENRE:             Rock..
LÅTLÄNGD:        1.58
KOMPOSITÖR:    Mixuz
PRODUCENT:       
INSPELNINGSÅR:    2009
FORMAT:              mp3

Soundet blev inte riktigt som jag tänkt mig, men det brukar det inta bli   :P
Synpunkter på  the backbeat vore kul.. Det har jag lånat från Beatles  She's a woman
« Senast ändrad: 31.08.2009, 21:40:18 by mixuz »
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Nu har ju uppladdning kommit igång på den nya servern...
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Lite otydlig sång/prat i början, hade kännts bra att ha det centrerat (lyssnar i lurar iofs), men den ligger ju i halvfärdiga
så då struntar vi i det.
Jamen, en början (?),  låter som ett bra intro med guraljudet o sången, sen dra igång med lite bas, trummor etc,
fixa en skön refräng osv? :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag håller med flabben,dona lite till med denna.

Soundet ja,väldigt effekterat.Kan passa i en lågmäld verre..Men drar du på med trummor och bas kan vattnet bli lite djupt med så kraftigt reverberande/delayande..Lätt att de olika delarna grötar ihop sig då..Men enbart med sång och gura - visst.Lite MEGA scen så där..

Skriv en reff och på den igen,lite kort nu..

Mike


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Ny inspelning so bump..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Äh jag gillar det skön röst du har! :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Kom på mig själv med att verkligen vilja att det skulle låta bättre än vad det gjorde för jag gillar verkligen musik som är så här egen. Men som det är nu är både ljudbilden och arrangemanget alldeles för brötiga och det låter helt enkelt inte kul. Försöker ge feedback då.
Trummorna är enformiga och det känns som du hittat en loop på 10 sekunder som du klippt ihop. Det funkar inte alls för mig.DEssutom dominerar de ljudbvilden så resten av instrumenten försvinner bort. Sänk trummorna och försäk att få fram resten av instrumenten också.
Gitarrljudet är torrt/trist och låter som du spelat in i en garderob. Basen lyser med sin frånvaro och jag sitter hela tiden och väntar på att den skall fylla tomrummet som uppstår där gitarrfiguren tystnar.
Sångljudet är också torrt och man hör tydligt alla små ljud som uppstår mellan sången smaskande och smackande. Det där får du städa bort. Vad spelar du in med? Vad har du t e x för gitarrgrejor? Har du några trumpluggar?
Positivt är att det låter eget och orginellt och om du bara jobbar vidare med att spela in och använda musikprogram så kan det bli riktigt kul en dag.  :)


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
synth: tack  :)
egghuvud:  fy fibblan, det var ord o inga visor  :)   trummorna har du alldeles rätt i..  ingen stor sak för mig...
vad gäller gittarljudet så är jag rätt nöjd själv, men basen är lite sparsmakad, det håller jag med om..
har ju baar hållit på med detta en 9-10 månader så kvaliten på mina inspelningar kan bara bli bättre.  kul att
du tycker det är eget o uddda iaf  :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
synth: tack  :)
egghuvud:  fy fibblan, det var ord o inga visor  :)   trummorna har du alldeles rätt i..  ingen stor sak för mig...
vad gäller gittarljudet så är jag rätt nöjd själv, men basen är lite sparsmakad, det håller jag med om..
har ju baar hållit på med detta en 9-10 månader så kvaliten på mina inspelningar kan bara bli bättre.  kul att
du tycker det är eget o uddda iaf  :)

Jo jag försöker nog vara så ärlig som möjligt, men 9 10 måndare är ju ingeting i dessa sammanhang, så hoppas du inte tog illa vid dig och häng i bara. Trummor kan du ju alltid få hjälp med om du behöver.  :)


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Nee jag tog inte illa vid mig..  Ärlig kritik är vad jag behöver...
Jag har skaffat ezx  på prov men har ingen aning hur jag ska använda det..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa