Forum > Demolåtar
mahan - LATE SUMMERNIGHT
Eddi:
Helskön Johan. Körerna låter lite som .... ja nu kom jag inte på det men samtida med 10CC oerhört bra och inga som helst sura toner i detta. Vad har du gjort eftersom armen är gipsad? Jaja du tycks ju klara dig bra med en arm i alla fall.
Harmonica mike:
Tjena Johan.
Lyssnade på denna en snabbis igår,lyssnat ordentligt nu.Jo men detta är inte så pjåkigt.
Bra jobbat trots armen i gips..Mycke känsla i denna och bra text.Oooo grejerna snygga,men önskar att den första inte höggs av så abrubt.Bra körer också!
Lite ojämn volym på leaden,kanske olika tagningar? Lite automatisering så har du den.
Denna växer helt klart med antalet lyssningar,lyssnat massor nu och konstaterar,jag gillar det.
Mvh
Micael
Avslappnad:
Aloha! Håller med Mike, den växer med antalet lyssningar. :) Mitt okritiska öra säger mig inte så mycket om mixen men betraktat som en enhands-sommarlåt är den alldeles ypperlig. :)
spacetrucker:
Hah... om du har ena handen gipsad så är ju denna gjord med andra handen... detta är alltså en andra-hands låt :D
Space
Yllet:
Real guitar låter ju trevligt, aldrig testat test. Är det enkelt att använda, kan man spela vilka fraser som helst med "verklighetstrogen" feeling?
Låten då, jovars, får lite Beach Boys på körerna i alla fall, jag gillar det. Leadsången är som HM skriver ojämn i volym, har du använt kompressor?
Mixen är behaglig, gitarrerna låter bra :) Slutet känns lite "b" med den uttonade orgeln...
mvh Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida