Forum > Demolåtar

mahan - LATE SUMMERNIGHT

<< < (7/9) > >>

MaxB:
Du har en bra sångröst!

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2009, 10:33:20 ---Tjenare.
Sist verren låter mycket bra.Finns inget att klanka ned på mix/lir mässigt.Låten växer som jag sa tidigare med antalet lyssningar,nu är den fulländad.
Bra jobbat av en(tillfälligt)enarmad musiker.
Mike

--- Slut citat ---
Tjou Mike!
Bugar djupt o tar emot apploderna! :D
Trots att det kändes som slutlig version så kommer dxet nog opp en "sista" version  ännu idag, så om energin räcker till så kan du hålla sågen igång ännu en stund! :D

h.  johan

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 20.08.2009, 17:45:41 ---Jag tycker låten är fin och det övriga funkar bra (arr, mix, framförande). Vad har hänt med din arm?

--- Slut citat ---
Tjou Eq!
Kul att det gillas, mycket man kan göra på klaviatur om man riktigt bjuder till. Fast det är nog mycket jobbigare att få till det med "midi", ett himla småpet med musen :D
Ja armen då, den e nog berömd vid detta lag här på KR hehe, en liten arbetsolycka där jag lyckades söndra vänter arms bikepsmuskel och några senor, men fick rasket opererat för nån vecka sen och den 24 augusti kommer gipset bort.. och då får vi se vad som döljer sig under det, hoppeligen allt ok och sen ska det siktas på en hel del fysikalisk jobbande för att återfå styrkan...
Så allt ska nog ordna sig, väntar ivrigt att få krama guran igen!
Tack för lyssningen och kommentar! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2009, 18:16:30 ---Du har en bra sångröst!

--- Slut citat ---

:wub: :wub: :wub:

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 20.08.2009, 10:39:56 ---Det enda jag kan tycka är illa är det att de akustiska gitarrerna som är panorerade spelar så olika. Dom viftar av och an mellan kanalerna liksom. Det arrangemanget gillar jag inte. Låter som två gitarrister som hatar varandra. Soundet godkänns definitivt. Sångsoundet skulle jag kanske ta närmare micken, och genom det också högre i ljudbilden. Mer närhet. Refrängen kunde ha starkare stråkar eller någon annanslags "höjning" - kanske?
++

--- Slut citat ---

Tjou Tsm!
När du ger två plustecken så bugar jag djupt!  :)
Har på basen av din snygga kommentar gjort om det du påpekat, skippat den andra gitarren, sjungit om både sång o stämmor, dragit fram stråkar till chorusdelen, och med min "snabba" mobilförbindelse hoppas jag ha den nya (och definitivt sista) verswionen upp här före midnatt.

h. Hyrkkölä snapps- o visklubb

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion