Forum > Demolåtar
mahan - LATE SUMMERNIGHT
egghuvud:
Låter bra. Mycket snyggt arrangemang och välsjunget. Inget direkt att gnälla på utom att gitarrerna är lite dynamikfattiga. :)
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 19.08.2009, 14:44:12 ---Låter bra. Mycket snyggt arrangemang och välsjunget. Inget direkt att gnälla på utom att gitarrerna är lite dynamikfattiga. :)
--- Slut citat ---
Tjou Egget o tack för titten! :)
Har nu på basen av din kommentar dragit in allt på nytt.... sång stämmor o ny mix.
E ju förståss omöjligt att få en ackeplugg att dynamiskt låta "riktig" men jag tror att jag kommit ganska bra på väg dock. :rolleyes:
Tack för lyssning o goda råd :)
Här e nya versionen anno 20 augusti 2009:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/LATE%20SUMMERNINGHT-final-06_Master.mp3[/mp3]
h. johan
Harmonica mike:
Tjenare.
Sist verren låter mycket bra.Finns inget att klanka ned på mix/lir mässigt.Låten växer som jag sa tidigare med antalet lyssningar,nu är den fulländad.
Bra jobbat av en(tillfälligt)enarmad musiker.
Mike
tsmalmbe:
Det enda jag kan tycka är illa är det att de akustiska gitarrerna som är panorerade spelar så olika. Dom viftar av och an mellan kanalerna liksom. Det arrangemanget gillar jag inte. Låter som två gitarrister som hatar varandra. Soundet godkänns definitivt. Sångsoundet skulle jag kanske ta närmare micken, och genom det också högre i ljudbilden. Mer närhet. Refrängen kunde ha starkare stråkar eller någon annanslags "höjning" - kanske?
++
equality:
Jag tycker låten är fin och det övriga funkar bra (arr, mix, framförande). Vad har hänt med din arm?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida