Forum > Färdiga produktioner
The Real Ruff Racoon - Saddle White Horses
TheRealRuffRacoons:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.07.2009, 11:10:49 ---Kul live fejk! Verserna är riktigt bra, refrängerna kanske inte når samma klass men passar bra ändå.
Instrumenteringen är en aning ojämn... Trummisen/arna borde sparkas, basisten borde dyka upp på spelningarna istället för att hänga med groupies. Alltså, det här skulle kunna låta riktigt bra med bättre trummor och en hörbas bas!
--- Slut citat ---
The drummers where sacked after that show and the local arbetsförmedlingen missunderstood us so we ended up with a Basset instead of a bassist. Men we har nu laddat up from the konsert i Sussex one week later. Funny enough med the same audience. Ebenezer is back on drums.
Swansie J
MaxB:
Nu först har jag hittat det här originalet. Jag trodde efter lyssning på Cykelns version att det var ett känt band som gjort originalet :unsure:
Nåja, här kämpar gubbarna så gott det går. Basen lyser lite med sin frånvaro och det är en ruffig liveversion.
Kul att lyssna på "The real..."
asti:
Låter som att ni spelat in detta efter att ni avverkat vårat snapshäfte med 40 snapsvisor! :)
Nej, skämt åsido - spelglädjen smittar av sig, men rent inspelningstekniskt finns ju en del övrigt att önska! (Men det var väl inte det ni var ute efter!)
Kul live-stämning, men jag tror det skulle förstärkt rätt mycket om basen vore fylligare!
Keep rocking you ruff racoons!
Eddi:
Ny bas är på G men också ny mixning så den som lever får se. ja eller höra då!
cykeln:
MaxB
Kul att du hittat originalet - och du trodde ju alldeles rätt att det var ett känt band!
Det är klart att det är ruffigt - dom är det dom heter :D
asti
Jag har hört att dom körde häftet fram och tillbaks - men vet inte om det är en skröna
Thank you musiclover - they sure will! :D
Eko
F-n gick den verkligen i G? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida