He he... galen sommar..och som någon skrev..skönt befriande från Ledins eländiga musik!
/C
Hi, hi. Tack Clemens.

Ja, inte har man älskat den här Ledinlåten direkt, men nu har jag åtminstone respekt. Texten är ju iallafall ganska bra 
Snygg inspelning, det låter skitbra och luftigt om alla instrument. Och proffsigt spelat, både sologitarren och orgeln äger.
Och trummorna, jag fattar inte hur du får till så sköna, naturliga trummor. Lite för bred stereobild på dem för min smak, men så skönt lirade... Är avis.

Du har inget att vara avundsjuk på Rattlet. Hörde också nåt pukslag eller så som låg långt ut till höger.

En miss av mig att inte dra ihop trummorna bättre. Kör AD med nån Monster transientförstärkning som Freddy tipsade om. Blir faktiskt skillnad.
Tjenare Mikey.
Ledin ja..hmmm..Ingen husgud för mig.Massor av påstötningar från överförfrisklade ynglingar typ:"Kan du/ni inte lira lite Ledin?"
Då brukar jag säga,:"Nja,vi har en överenskommelse.Han lirar inte våra/mina låtar och vi/jag lirar inte hans"..
Underbart svar Micke!

Det måste jag knycka till nästa tillfälle (av de få) som jag/vi spelar nånstans.
Lite för atonalt/jazzigt för min smak,men eget så det skriker om det.Kanske skriva en egen text istället..? Gillade ditt sång uttryck här,lite som Bimbamboop låter det.Om du minns Mats som hängde på studioforumet och var in en kort stund här..Trodde först det var han som sjöng..
Jo ackordhoppen är lite jobbigt pretto men tyckte de förstärkte kontrasten till Ledins text. Minns Bimbambop mycket väl, mer åt boogie-rock hållet om jag inte minns fel men visst rösten...
Jag har en cover på "Ljungman Jansson",som är rätt fräck.Kanske lirar in den och slänger upp den 
Gör det! Vore kul!
Thnx Micke!
Equality goes depp-progg?
Uppfriskande så det förslår! 
Schysst tungung, låter lite "biff på Blidösund" (ångbåten) om den. 
Är det en låt alltså? Måste jag kolla in. Tack JT!
Det hade räckt om du ändrat titeln, så hade ingen känt igen den! 
Snygg ljudbild och bra spelat! Gillar dock inte riktigt att orgeln vandrar mellan höger och vänster.
Det är kul att testa så´na här låtar ibland, som en reaktion mot det man brukar göra!
Huvudet på spiken! Vill ju inte fastna i nåt slags "gullighetsträsk". I lurar blir leslien lite jobbig och hade kanske kunnat stänga av den.
Men, men.... Tack för fin comment P.
Skulle denna lanseras som en egen hade det blivit storm skulle jag vilja tro. En annan sak som må vara lite OT men hänger ihop ändå är det inte så att det här tangerar förbudet om att lägga upp andras alster på KR-domänen? Inte för att jag vill sätta någon i kistret nu utan snarare för att jag vill veta var gränserna går.
Jag tänkte på det Eko och det var mitt första klavertramp (remember?). Jag rör mig kanske i ett farligt gränsland där nästan alla etiketter börjar på "P": plagiat, pastisch, parodi, parafras och travesti och jag vet knappt vad som skiljer dem åt.

Tycker väl den här ligger närmast åt travesti och så här står det på STIM:s hemsida:
"Parodi
Upphovsmannens ensamrätt till sitt skyddade verk innebär bl a att bearbetningar, översättningar och ändringar endast får göras med hans tillstånd. Det har emellertid sedan länge ansetts tillåtet att verk får göras till föremål för parodi eller travesti utan upphovsmannens tillstånd. I samband med tillkomsten av Upphovsrättslagen 1960 underströks också i förarbetena till lagen att det inte var avsikten att ta bort denna rätt. Det kan ibland vara svårt att dra gränsen mellan tillåten parodi eller travesti och bearbetning av ett verk som kräver tillstånd eller kan kränka den ideella rätten."
Kanske skulle klara mig ändå? Här är det ju fråga om en helt ny musik till en känd text.
Inget försvar men covers har ju förekommit här förut i form av tolkning av engelsk text till svenska.
Jag tycker ju att det skulle kännas hedrande att som upphovsman få sitt verk lite pretentiöst uttryckt tolkat även om det är travesti men det är jag det.... Det kan ju lyfta fram känsla i verket som inte hade "hörts" annars. Ett exempel är Måns Jäleviks fantastiska version av Dwight Yokhams Ain't that lonely yet (jämför:
med http://open.spotify.com/track/4I4qgzbqvbTDg4as63y4uL). Ok, lite OT och långt svar här sorry.
Och om låten EQ - jag halvgillar den men tycker du kan författa ungefär dubbelt så bra som Ledin så det skulle jag se fram emot.
Gillar Ledins text. Dess kontrast mot pretto-jazz-blues-Santana-kompet skulle jag inte kunna åstadkomma på egen hand.
Tack för bra och tankeväckande rader Eko!
Den var ju störtskön att lyssna till, trevligt helgerån equality! 
Tack SYNTH!