Forum > Färdiga produktioner

equality - Sommaren är kort

<< < (2/6) > >>

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 25.07.2009, 23:57:24 ---PUH! blev rolig att det skulle bli en hemsk ledinaktig cover. TACK för att den är befriad från hans maner :D

growla mer :D

--- Slut citat ---

Du tänker på na na na na na na osv? Ok, ska försöka grovla på.  :D Tack Emu!

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.07.2009, 00:33:08 ---En sån där cover där man undrar varför man inte gjorde en egen låt istället. Finns inte mycket kvar utöver texten som jag ser det. Om man ser det lite större.... Varför görs sådana här covers, är det enbart för att rida på vågen från det kända originalet?

Näfan. Gör en egen text.

Orgelpartiet på slutet var behållningen för mig. Lite jazzigt snöigt sådär.

--- Slut citat ---

Na, na inte vill jag rida på Ledins text... Det hela är en ploj.:D Tyckte det hela blev ganska absurt med hans lättsamma text till ett kanske allt för pretentiöst men förhoppningsfullt tungt moll-blues-rock komp. Sen att sommaren är ganska kort bidrog kanske till att jag ville lyfta fram det bluesiga i det. Tänkte inte efter så noga. Till saken hör att han tydligen låter sig bjudas in på efterfester på sin turné. Min särbo pratar om att vi skall bjuda in honom. Det kunde ju vara kul att ge honom en CD med den här låten på om jag vågar.  :P

Emulator:
yes! Om ni bjuder in honom, lovar jag en slaktarversion av "i natt e ja din" med industrikomp och skriksång  :wub:

equality:
 :P [off-topic]Nytt festivalsämne kanske och sen en hel "hyllningsplatta"? Kanske småtaskigt och han verkar vara en riktigt hygglokille.  Jag gillar faktiskt Sommaren är k... också. F'låt  T L om du nånsin råkar läsa och lyssna... [/off-topic]

equality:
Möblerade om i mixen med punchigare trummor och justerade nivåer.

Clemens:
He he... galen sommar..och som någon skrev..skönt befriande från Ledins eländiga musik!  :D /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion