Forum > Färdiga produktioner
Alatar - Vemodig Melodi
Alatar:
Hej!
Nu tänkte jag att jag också skall bidra med en låt.
Det är en vemodig-eftertänksam trio mellan ett piano, en violin och en cello.
Jag har hållit på ganska länge med denna låt och har bestämt mig för att nu skall det vara klart. Men den kan nog förbättras. Jag är t.ex. fortfarande lite osäker angående tempot. Men jag har ändrat tempot ett antal gånger och tyckte att det här ändå var bäst.
Egentligen borde man nog spela in allting med en riktig fiol och cello och helst alla tre instrument samtidigt. Men sådan lyx har inte jag. Kanske finns det någon här på forumet som spelar fiol/cello?
LÅTNAMN: Vemodig Melodi
ARTIST/GRUPP: Alatar
GENRE: klassiskt
LÅTLÄNGD: 3:15
KOMPOSITÖR: Alatar
PRODUCENT: Alatar
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Nåja. Vad tror ni? Såga på! ^_^
Eddi:
Hallå Alatar - ja det är verkligen en vemodig ödesmättad trio som kör en bra samfälld låt. Bra
Men du har fått ed ett brus över det hela som inte hör hemma i en så fin låt. Vet inte hur du har lyckats med det men jag vet ju inte vilka prylar du har. En annan sak är att cellon inte riktigt kommer till sin rätt i den här tonarten - skulle väl inte direkt rekommendera att ta ner den en hel oktav - men om alla instrument går ner en halv oktav - fast då losar du lite på fiolen hm... ja svårt det där.
Jag skulle nog i alla fall prova att ta ner cellon en oktav bara för att höra hur det låter.
Eko
Dividend:
Ett bra hantverk.
Stör mig inte på bruset :) även om man skulle kunna.. Det är liksom oviktigt i detta sammanhang! Tycker du elaborerar väl utifrån den enkla ackordsföljden, som verkligen är "ödesmättad" och nästan så sorgsen att jag fäller en tår :)
Bra jobbat!
Edit: Tycker även på en andra lyssning att cello och violin kämpas väl ihop i mitten.. Kanske skulle en oktavs sänkning av cellon fördjupa verket, men å andra sidan är det skitskönt så här också :)
Avslappnad:
Diggar till tusan! :) Vackert och vemodigt. Men jag håller med om att låten förtjänar att spelas in med "riktiga" instrument. Den vemodiga känslan "kräver" lite träresonans från riktiga stråkinstrument.
equality:
Vackert! Får lite samma vibbar som av Månskenssonaten i början utan att styket för den skull är likt denna i övrigt. Lyssnar i pc-högtalare nu och här låter de snygga stråktonerna lite för svagt. Eftersom pianot kompar och stråkarna bär upp melodin skulle jag önska att styrkeförhållandet var tvärtom. Gillar verkligen stycket som ger mig lite höstkänning trots att det finns mycket kvar av sommaren!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida