Forum > Demolåtar

Trollets Klagovisa

<< < (2/5) > >>

spacetrucker:
Hejhallåå

Tackar för lyssning och kommentar

Mahan: Kul att detta gillas, blev själv också förvånad över hur pass bra det fungerade med flöjten där mitt i allt. Hoppas nån sångfågel dyker upp.

Eko: Lordi och grekiskt, intressant syn på saken :D. Angående texten så hade jag nog tänkt mig den på svenska. Stommen för texten på finska har jag i huvudet men som sagt så ville jag göra denna på svenska.

Avslappnad: Korvatunturi, ja där ser man hur olika öron hör olika saker i en och samma låt.

mixzus: Jo, jag antar att om det skall sång i denna låt så bör nog uppbyggnaden eventuellt ändras en aning. Funderade att om det kommer sång i denna låt så sparar jag nog instumental versionen som den är.

h. Krister

Harmonica mike:
Tjenare Krister.

Jo men det här svänger på fint.Snygg övergång till "tangon",nja grek prylen menar jag.
Lite låga trummor,sång kommer att sitta fin fint på denna..Upplägget med text ide´n omöjligör manliga deltagare  :(
Kanske jag får tid att tota ihop nåt på nån vecka..Men då blir det ur en trollpojkes perspektiv med en ovanligt mogen/åldrad/sliten/ röst - för sin ålder menar jag :D

Gott jobbat så här långt.

Mike

spacetrucker:
Hej Mike

Jo, jag tänkte också först på denna ur trollpojkens synvinkel men min sambo tyckte att varför kan det inte vara en flicka istället. Om du känner för att agera trollpojke så går det nog bra. Å vad gäller åldern så är väl trollpojkar sisådär 180 år gamla (minst) då de börjar intressera sig för flickor så du är väl bara barnet ur den synvinkeln ;)

Tack för feedback

Krister

Dividend:
Intressant :)

Nämen, skön stämning som nog kan funka väldigt bra med rätt röst... T ex hm :)

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.07.2009, 13:22:08 ---Tjenare Krister.

Jo men det här svänger på fint.Snygg övergång till "tangon",nja grek prylen menar jag.
Lite låga trummor,sång kommer att sitta fin fint på denna..Upplägget med text ide´n omöjligör manliga deltagare  :(
Kanske jag får tid att tota ihop nåt på nån vecka..Men då blir det ur en trollpojkes perspektiv med en ovanligt mogen/åldrad/sliten/ röst - för sin ålder menar jag :D

Gott jobbat så här långt.

Mike

--- Slut citat ---

Tangon hör jag i Lordidelen - ganska inressant - hårdrockstango!
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion