Forum > Demolåtar

Trollets Klagovisa

<< < (3/5) > >>

spacetrucker:
Tango... ja, tänk så de kan bli. Själv tänkte jag på polka eller nåt

Dividend: Tack för lyssning och kommentar. hoppas ett sångtroll uppenbarar sig vid nåt skede :)

Krister

equality:
Kul! Vilka sköna växlingar. Folkmusik-tangopartiet är toppen! Orgeln bra. Baktaktdelen är också kul. Enkla och effektiva melodier. Behövs ingen sång förutom kanske något körgap: "hejj!" vid lämpligt tillfälle. Får lite vibbs av Jan Akkerman. Låter överkomprimerat i mina öron men det är väl så det skall vara nuförtiden för att passa bilradion...? Jättebra annars!

asti:
Kul låt och mäktigt ljud, speciellt gitarrerna! Är det inte lite jenka rentav som bryter av?
Originellt och fyndigt!

spacetrucker:
Kul att denna lilla låt gillas :lol:

Eq. Kul att du gillade orgeln, var inte helt säker på den först men den sitter rätt bra där nu. Kanhända att låten är lite väl kompromerad. Har för tillfället inget annan möjlighet än att mixa i lurar så jag förlitade mig på AAMS (Auto Audio Mastering System) men som nån vis man sade "lita på dina öron" så jag skall försöka mastra om den manuellt vid nåt tillfälle.

Asti Tack för de vänliga orden. Intressant iofs, arbetsnamnet för låten var faktiskt just "Jenka"

Har lite mixat med gitarrerna och spelat om ett litet stycke men lägger inte ut nån ny version ännu. Måste lyssna på det i morgon med "nya öron" för att se (höra) om det är till nåt eller inte.

h. Krister

Bengan_gbg:
Hehe skvallerbyttan kom där t slut med ja :) Nog har du väl hämtat mer från Rainbow o Grieg än riktiga metallpojkar i den här svängen Truckern? Trevligt stycker hur som helst och man smilade lite åt vändningarna. Nicers!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion