Kontrollrummet

Avslappnad - No choices

gäst · 14 · 2236

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Ett försök att göra mörk techno. Försöket misslyckades kapitalt. Det blev någon slags kvasitonårspop, hur ljus som helst. Dock saknar jag något eller några element i låten man jag kan inte komma på vad det är. Hjälp mig gärna att komma vidare. :)

No choices V15

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/No%20Choices-15.mp3[/mp3]


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Kul låt. Den svänger bra.  Mysigt basljud,  men några förslag har jag inte   :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjenamors =)

Tja nån mörk techno är det då inte :lol:

Tycker det låter lite om syntmusik från tidigat åttital, såna instrumentala låtar som gjordes typ till vetenskapsmagasinet eller något.

Har inga förslag på ytterligare element dock.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Cool låt...ja .finns säkert massor med arrprylar om man vill...men funkar ju även i denna version.schysst stycke i alla fall!  :) /C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter glatt och medryckande. Snygga småmelodier. Kul när basen agerar trumma samtidigt. Verkar som du inte riktigt visste hur den skulle avlutas?  :D Kul med ritardandot.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Kul låt. Den svänger bra.  Mysigt basljud,  men några förslag har jag inte   :)

Tack Mixuz! :) Kul att du känner svänget som uppstod på något sätt, halvt omedvedet. :D

Tjenamors =)

Tja nån mörk techno är det då inte :lol:

Tycker det låter lite om syntmusik från tidigat åttital, såna instrumentala låtar som gjordes typ till vetenskapsmagasinet eller något.

Har inga förslag på ytterligare element dock.



Tack Emulator! :) Näe det blev någon slags ljus syntpop istället, inte dumt alls. ;)

Cool låt...ja .finns säkert massor med arrprylar om man vill...men funkar ju även i denna version.schysst stycke i alla fall!  :) /C

Tack Clemens! :) Har du C5 kan du gärna få projektfilen och labba runt, du är ju en sann mästare. :)

Låter glatt och medryckande. Snygga småmelodier. Kul när basen agerar trumma samtidigt. Verkar som du inte riktigt visste hur den skulle avlutas?  :D Kul med ritardandot.

Tack Equality! :)
 Näe, det stämmer hade ingen aning om hur det skulle sluta så jag drog till med ett beprövat ritardando. :D


asti

  • Gäst
Det här är ju glatt och dansant! Ganska långt från mörk techno om jag inte är helt ute och cyklar!
Om du vill ha det mörkt och ödesmättat tycker jag först och främst att du ska byta till moll-harmonier och dra ner takten ordentligt!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det var snälla ord, kan ju leva med den villfarelsen ett tag  :) Blir nog inga nya projekt just nu tyvärr.. har skjutit upp en ominstallation nog länge nu, måste göras..börjar sega rejält..skall även installera lite nya pluggar som bara står här. Är inte C5 bakåtkompatibelt till C4? Kanske blir C5 oxå när man nu håller på..../ C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu har du nog svarat i fel tråd Clemens såvida ni inte är samma person men det tror jag inte.  ;) -_- :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Det här är ju glatt och dansant! Ganska långt från mörk techno om jag inte är helt ute och cyklar!
Om du vill ha det mörkt och ödesmättat tycker jag först och främst att du ska byta till moll-harmonier och dra ner takten ordentligt!

Tack asti! :) Tycker också att det blev "glatt och dansant" :) Tror nog jag får vara alldeles nöjd med 180gradaren. :D

Det var snälla ord, kan ju leva med den villfarelsen ett tag  :) Blir nog inga nya projekt just nu tyvärr.. har skjutit upp en ominstallation nog länge nu, måste göras..börjar sega rejält..skall även installera lite nya pluggar som bara står här. Är inte C5 bakåtkompatibelt till C4? Kanske blir C5 oxå när man nu håller på..../ C

Hmm, ingen villfarelse utan en personlig åsikt. ;) C5 är inte tyvärr inte bakåtkompatibelt enligt Steinbergtradition. :(

Såg frågan om Omnisphere kontra Atmosphere och det står på listan till jultomten i år.

Eq, tack för påpekandet. ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alltså.. det är inte så mycket konstruktivt att säga..

Grymt skön låt, fångar ens intresse direkt (iaf mitt), och melodin sitter som en smäck...

Detta visste du redan, men jag tänkte jag skulle skriva ned det också :) Intressant dock hur musik där man börjar med en annan ansats (mörk techno) kan resultera i sånt här.

Magnifikt! :)

JObba dock lite mer med melodin 126, hade jag gjort :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, hej

Jaha, dyster är denna ju definitvt inte, den får mig att tänka på nåt... vet inte riktigt vad... ett kort ögonblick inbillade jag mig att jag hörde lite Bo Hanssons Lord of the rings i detta men så kan det ju inte vara. Välgjort, dock inte min absoluta favoritmusik men "nåt" finns där som fångade mitt intresse.

h. Krister
Life is too short to remove USB safely


Avslappnad

  • Gäst
Dividend och Spacetrucker, tackar! :)

Divi, försöker lyssna efter ditt förslag men jag är nog för hemmablind, för jag förstår inte.  :huh:

Spacetrucker, vad kul när en ny genre innehåller något som ändå apellerar. :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Bakvänt svängigt Avslappnad....tycker det har element som skulle kunna plockas ut och göras "hitmusik" av. Annars har nog Emu en point i vetenskapens värld. Tycker det svänger på ett gôtt sätt dock :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se