Forum > Demolåtar
Kornstad & equality - Dess nyckfulla dans
asti:
Underbart fint! Kanonljud på både gitarr och piano och utsökt finstämt spelat!
Har du någon sångmelodi klar till detta eller följer det gitarrplocket?
Det här för tankarna till Jan Johansson, George Riedel och Rune Gustafsson!
Tror detta kan bli något alldeles extra med rätt sång och kompletterad med någon vers till och ev stick!
Ska bli intressant att följa.
Clemens:
Ja..har sagt det förr...du för svensk vistradition vidare..helt i klass med Riedel och Runne Gustavsson som Asti skrev..
Superbra ljud oxå.. :) Funkar hur bra som helst instrumentalt, men vore ju himla kul att höra en bra text och sång på denna... :)
equality:
mixuz: Roligt att du gillar ljudkvaliteten. Ivory vst-piano, bra Röde-mickar K2 (brusiga med nuvarande preamp tyvärr). Lite eq (high pass på gura och piano , impulsreverb och delay på de högre frekvenserna. Du får allt bättre ljud har jag hört.
asti: Kul! :D Jag hade nog inte tänkt göra så mycket mer med denna. Möjligen några softa cymbaler. Orkar inte förlänga den eller skriva sångtext nu. Exklusiv trio du nämner. Tackar, tackar!
Clemens: Stort tack! Tycker alltid gitarr och piano krockar när jag försöker para ihop dem. Jobbade ganska hårt för att det inte skulle bli så denna gång. Roligt om det lyckades.
Emulator:
bruset är ett minus ja. LIka så finns lite med pianospelet som är minus. Några av utsvägningarna är lite sådär rockiga eller bluesiga. känns tokefel i detta sammanhang. Jag tycker det är mycket bättre när det är mer ackordskompo och små figurer.
Having that said, så är detta nog det stycke du gjort bäst rent musikaliskt. Bra spelat. Fina melodier, figurer och harmonier. FÖr tankarna till äldre svenska visor med rötter i folksjälen på något sätt.
Jag "hör" dov kyrkorgel bakom, vilken tyder på att även jag hör psalm. SKulle funka finfint på avslutningar etc.
Oerhört vackert. Lugna ner pianistens högerhand och låt stå. Jag tycker den är klar. sång och fullödigare arr går säkert bra, men lova att du spar en insturemental, avskalad version.
vismästarn.
equality:
:D Ändå tyckte jag höll igen ordentligt! :lol: och inga blue notes :unsure: tror jag.
Gillar ju rock och blues juh! Hamnar ju på nåt sätt alltid i det kyrkliga mer eller mindre mot min vilja.
Jättekul att du uppskattar låten som sådan. Skall försöka få till en mer stram version.
Tack Emu för ett fint och roligt inlägg! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida