Forum > Demolåtar

Kornstad & equality - Dess nyckfulla dans

(1/11) > >>

equality:
LÅTNAMN: Sensommarvals ------> Dess nyckfulla dans
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: vals
LÅTLÄNGD: :01:42
KOMPOSITÖR: equality & Kornstad
PRODUCENT: Kornstad
INSPELNINGSÅR: juli 2009
FORMAT: mp3
LÄNK: Sensommarvals

Många halvfärdiga blire. Sensommar och sensommar... Högsommar är det väl ett tag till. Tyckte namnet passade. Harmonimässigt ligger den nog nära nån psalm och sticket påminner kanske nånstans om Greensleeves. Det blev vad det blev. Skulle vilja ha mer gung, trots avsaknad av trummor, kanske går att få till basspelet bättre. Borde nog skaffa bättre mickpreampar, Rödes brusar! Alltid kul med feedback om nån orkar lyssna på allt jag lägger upp här.

091026: Andréas har skrivit text och sångmelodi till denna. Jag tycker det blev jättesnyggt.

091101: Olofd har gjort en testmix: http://www.bandetspray.se/NYCK3.mp3 
[mp3=200,20,0,center]http://www.bandetspray.se/NYCK3.mp3[/mp3]

100124: förhoppningsvis slutgiltig mix: Dess Nyckfulla Dans 

Avslappnad:
Oj vad Allsångskänsla jag fick på den. :) Mysig låt med bilder som sveper över Stockholms inlopp, där människor sitter och äter vid runda, vita bord och segelbåtarna revar seglen för kvällen. Pianot är sk*tsnyggt, diggar stenhårt!  :wub:

Lite text och en försiktig sång på detta och det är kanon! :)

Mixen kan jag inte bedöma pga lyssning i purjohögtalare...

Harmonica mike:
Tjenare Mikey.

Oj vilken fin liten vals,vackert som bara den.Funkar bra utan trummor.Inga sågningar härifrån,bra ljudbild och mycket snyggt lirat!

Mike

equality:
Ooops!  :o Halkade in under "färdiga demon" skulle ju in under "halkfärdiga" och inte under "färdiga". Hoppas Administradör Tsmalmbe kan flytta den.
Avslappad: Tack! Kul! Fascinerande att läsa dina associationer. Allsång låter ju kul men då skall det väl till en kraftfull refräng? Jag är oduglig på sånt.
HM: Du är minsann en baddare att hålla koll här trots vildmarksliv. Blir lite avundssjuk på det, vildmarkslivet alltså. Har sommarstugan uthyrd f n. Nog OT! Kul att du lyssnade (kikade) in och gillade (o)låten! Andra vändan, versen ville jag inte att den skulle sluta i dur men fick inte till det riktigt. Kanske gunget skulle komma med trummor eller ett annat baslir men otakt och trumlös är världens lott. Thnx again Mr Harmonica & Blues Maestro!

edit: Hittade flytta-knappen.

mixuz:
Väldigt tjusigt.  När pianot kommer in får jag stark psalmkänsla, måste jag säga..
Hur tusan får man så bra ljud?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion