Kontrollrummet

Kornstad & equality - Dess nyckfulla dans

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tack Eddi,

Det är EQ som rattat allt utom sången. Jag tog helt enkelt hans mp3 från tidigare och lade in i projektet bara och sjöng till det.
Kollade dock med honom så att det var ok innan jag lade ut ngt här på forumet.

Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt och vemodigt! kalasbra! Bra spelat och sjunget, saknar ingenting!  /C  :)


Utloggad tsmalmbe

Är det boxnet-grejen som gör något åt ljudet eller är det väldigt monoaktigt på riktigt? Grumligt och grötigt blir det då allt ligger i mitten, och frekvenserna kolliderar. Sången är värd bättre mix än det här.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt bra.. Vackert och stämningsfullt.. Allt sitter som en "smäck". Kanon helt enkelt..
Tack!
Fin låt med lagom längd och fin sång med lagom känsla (dvs inte överstyrd).
Känns lite som fel årstid att tänka på stränder nu kanske, men syftet med låten kanske är nått helt annat?
Ni skulle ju samplat in en bar med lite folk som skålar och mummlar lite så man får lite livekänsla, glöm inte stora applåder i slutet bara;)

Tack! Själv är jag lite "allergisk" mot sådana ljudeffekter, får se vad Kornis säger.
Så det blev både text och sjung på denna - snygg voice Kornis och bra stämma som kanske ska upp lite samtidigt som basen ska ner en anings. Vem rattar är det EQ eller Kornis?

Bra colab gubbs
Thnx. Vet i tusan vem som skall ratta? Kanske ersätter basen med en kontra.
Snyggt och vemodigt! kalasbra! Bra spelat och sjunget, saknar ingenting!  /C  :)

Tack så mycket!
Är det boxnet-grejen som gör något åt ljudet eller är det väldigt monoaktigt på riktigt? Grumligt och grötigt blir det då allt ligger i mitten, och frekvenserna kolliderar. Sången är värd bättre mix än det här.
Märkte det också. Det är inte Box.net for sure, fungerar ju bara som serverplats. Ska rättas till. Thnx.
en ljuvlig liten pärla det här...sparsmakat innerlig...text som berör...

tycker inte man behöver bygga på åt nåt håll även om det lätt skulle låta sig göras...tassande trummor med visp...javisst.....kontra istället för elbas skulle väl höja ytterligare...

jo appropå bas...i min lyssning skulle man kunna sänka den...




Tack så jättemycket! Basen noterad även här, jepp!
Riktigt bra.. Vackert och stämningsfullt.. Allt sitter som en "smäck". Kanon helt enkelt..
Kul! Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låten
Jättebra
Sången
också jättebra
Däremot har sången inte riktigt integrerats i låten - ligger lite ovanpå
mixen
Det är något som gör att det låter väldigt ihopträngt till mitten - känns som ett tryck i öronen? - kanske detta orsakar även ovanstående? Lyssnar i lurar.
??
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
EQ är bättre på att ratta än jag, så det är nog bäst att han för sköta den delen.
Har skickat över sångfilen till honom nu så får han skapa lite "magi"....    ;)
Me, Myself & I


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Tror jag i nåt skede i tråden önskade sång på denna trall, och nu finns den till på riktigt. Måste säga att först kändes det lite konstigt att rösten inte var EQ:s, men efter andra lyssningen så känns sången helt ok. En hattlyftning för gott samarbete!
En önskan om en lite mer luftig mix skickas till mixaren, många jättesköna element som kunde få lite mer vingar med enkla knep som t.ex reverb.... luft.
Nuvarande mixning är ett mästerverk iofs. allt hörs och allt e i ballance, men lite .... bara liiiiiiiiiiirte mer luft (läs reverb) skulle göra underverk!
Oukkidoukki, bar en tanke från Obbnäs, inte att ta så allverligt för han gillade låten, 4 rattar av 5 blev det!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjou EQ!
Tror jag i nåt skede i tråden önskade sång på denna trall, och nu finns den till på riktigt. Måste säga att först kändes det lite konstigt att rösten inte var EQ:s, men efter andra lyssningen så känns sången helt ok. En hattlyftning för gott samarbete!
En önskan om en lite mer luftig mix skickas till mixaren, många jättesköna element som kunde få lite mer vingar med enkla knep som t.ex reverb.... luft.
Nuvarande mixning är ett mästerverk iofs. allt hörs och allt e i ballance, men lite .... bara liiiiiiiiiiirte mer luft (läs reverb) skulle göra underverk!
Oukkidoukki, bar en tanke från Obbnäs, inte att ta så allverligt för han gillade låten, 4 rattar av 5 blev det!

h.  johan

Som alltid värdefulla synpunkter från Obbnäs. Tackar för det! Ny mix på G.
Kiitos!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte så värdefulla synpunkter att komma med:

Men sång, text är skitbra.. Vilket lyft med sången. Bra jobbat! (så långt)

Väntar in nya mixen :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack så mycket Per! Ny mix på gång.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Jag skulle vilja mixa detta!

har ni lust att dela med er av filerna?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag skulle vilja mixa detta!

har ni lust att dela med er av filerna?

Visst, bara det att jag tänkte byta basen mot en kontra. Kan fixa filerna ganska raskt, både midi och wav. Spännande!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Vill gärna ha både midi och wav. skicka så fort du kan.

skickafilen, rapidshare eller något annat vis.

PM mig eller maila olof@catherinemusic.se


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
En testmix uppe:
[mp3=200,20,0,center]http://www.bandetspray.se/NYCK3.mp3[/mp3]

Fick en fråga i brevboxen om vilka pluggar som används, här har ni som är intresserade en skärmdump:
« Senast ändrad: 02.11.2009, 00:25:09 by olofd »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Det har du gjort bra! Snabbt gick det också. Tack! Länk och spelare finns även i första inlägget.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
[mp3=200,20,0,center]http://www.bandetspray.se/NYCK5.mp3[/mp3]

Högre piano!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra mix Olof!
Bara att rensa lite oljud från filen i början och i slutet sen är det klart som korvspad detta..

Har kommenterat denna tidigare,kanon collab!

Mike


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
sångreverbet lite för sångligt...särskilt tydligt i början på "jag sitter"...då sånglar det till ordentligt på sssitter...sången är genomgående essig....rättar du till det så kanske reverbet löser sig självt...

annars låter det jättebra... :)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag håller med om s-en. Annars låter det jättebra!
Vilken skillnad det blev på en gång.

Tycker det blev mycket skönare med kontra också.
Me, Myself & I


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Den här växer kraftfullt.. Vansinnigt vacker låt med fantastisk insats på såväl sång som musik.. Grattis!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez