Forum > Demolåtar
Kornstad & equality - Dess nyckfulla dans
equality:
--- Citat från: Eko skrivet 20.07.2009, 17:01:53 ---KR´s vismästare har gjort det igen. Visst blir det lite psalmlikt av nedgångarna men det är bara fint. Snickrade ett utkast till text rata eller sjung eller gör vad du vill.
När som solen lyser upp vår dag
Går det att undvika mödor ett slag
Och njuta av vad dagen kan ge
I form av kyssar, kärlek och smek
Tjärnen lockar med sitt rop och jag hör
En dag full av fiske och hopp bakom ett spö
Drömma om en framtid i frihet och fred
För alla som så innerligt behöver det
När hösten väl kommer
Med sina färgade blad
Blir det tid att minnas
Vad sommaren gav
Och glädjas denna årliga skatt
När allt var ljust till senan natt
Eko
--- Slut citat ---
Tack för fina ord och fin text! :) Det ryktas om en psalmversknåpare i Vetlanda också. Får se var det hela landar. Du får gärna sjunga in den om du vill. Jag har redan släppt denna nu. Stort tack Eko! :)
Eddi:
Jag vet inte om du har testat att sjunga den men jag hörde tydligt din röst i huvudet när jag skrev det hela. OBS det är inget jag hittar på, jag hörde verkligen hur du sjung den texten.
spacetrucker:
Wow...
Jag hör min barndoms vårfester i skolan då man stod där i skolans pyntade festsal och sjöng "Den blomstertid" och sommarlovet väntade otåligt runt hörnet.
Ja ja ,jag vet ja att man borde ge konstruktiv kritik och allt dedär men endel låtar är bara påverkar eller rör ens känslor på nåt sätt, ja, så att det helt enkelt blir helt omöjligt att säga annat än "Wow" :wub:
h. Krister
equality:
mahan: Jag skall se över basen på denna. Sången får vänta lite... Tack mahan!
Larsson: Nej jag tar nog fel :o det är strömförsörjningsaggregaten som är Röde. Är nog min förbaskade gamla Behringer Eurorack MX 602 A som genererar bruset. Den håller ändå på att lägga av så det kanske är värt att satsa på något bättre. Frågan är vad? Allt glappar och skrapar nu: hörlursladd, phonopluggar, volymkontroller... Jobbigt! Kul att du ser något positivt i bruset och att du gillar det lilla stycket! Thanks Mr Larsson!
Eko: Häftigt att kunna skriva så! Stort tack Ekot! Jag har inte så mycket kvar av semestern och vill förutom hinna bada testa ytterligare nån eller ett par låtidéer (hur nu det skall gå till :huh:). Sång från min sida får nog vänta ett tag.
Krister: Oj! :wub: Tack så hemskt mycket!
Åsa:
Vilken pärla jag har missat!
Ojoj så fint alltså!
Halvvägs in i låten så bestämde jag mig för att det här är en av mina eq-favoriter :wub:
Väldigt vackert, fina harmonier, fint spelat och låten bär sig otroligt bra utan sång.
Haha, sitter bara och flinar, underbar låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida