Forum > Färdiga produktioner

Clemens/ Jonnerstone- The Darkness

(1/11) > >>

Clemens:
LÅTNAMN: The Darkness
ARTIST/GRUPP: Colab Clemens /Jonnerstone
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 4:59
KOMPOSITÖR: C+J
Text : J
PRODUCENT: C
EV. MEDVERKANDE: Sång Jonnerstone
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

"The Chariot" som från början var helt instrumental..fortfarande till större delen även så, men med en sångdel av Micke
som jag verkligen föll för.. :)

Texten handlar om omgivningen som vänder en ryggen, kanske för att man sårat dom eller inte ställt upp i svåra situationer och huvudpersonen ber om en andra chans och lovar att denna gången kommer han/hon att vara där och ställa upp, att han /hon insett sina misstag

En enkel liten bagatell men med ett litet budskap  :) /Micke

The Darkness

Have you ever felt so alone, felt the sting as you turn to stone.
And the darkness surrounding you is still so cold.

And you're waiting for times to come.
Will It be alright, this cold dark night.

This time it will be for real.........you know?

This time I will do everything, do It right
I will not give up, I will stand up an fight
I will fight.......I will fight.
This time I will do everything, do It right
I will not give up, I will stand up an fight
I will fight.......fight!!

Tokai:
det här de-de-de-de som återkommer i melodispelet ofta gillar jag inte  - det har man hört för många gånger, svårt att förklara i ord vad jag menar.
När drumsen kommer in gillar jag inte speciellt handklappsvirveln, bättre utan nåt eller kanske nåt mindre framträdande, typ hip-hop trumma, eller nåt
Annars väldigt mycket atmosfär som känns skönt att lyssna på, balansen, mixen är utan problem, tycker jag nog.
Frågan är: Vad menas med en "riktig" gitarr? Antar att det nån mjukvara som simulerar gura, väl? Låter annars ganska trovärdigt.

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.07.2009, 19:49:57 ---det här de-de-de-de som återkommer i melodispelet ofta gillar jag inte  - det har man hört för många gånger, svårt att förklara i ord vad jag menar.
När drumsen kommer in gillar jag inte speciellt handklappsvirveln, bättre utan nåt eller kanske nåt mindre framträdande, typ hip-hop trumma, eller nåt
Annars väldigt mycket atmosfär som känns skönt att lyssna på, balansen, mixen är utan problem, tycker jag nog.
Frågan är: Vad menas med en "riktig" gitarr? Antar att det nån mjukvara som simulerar gura, väl? Låter annars ganska trovärdigt.

--- Slut citat ---

Jo..använder en plugg för gitarrljuden..kul att det låter trovärdigt...de-de-de vet jag inte riktigt vad du menar?..är det gitarrspelet i början? trumloopen är jag nöjd med..så den stannar :) smaken är olika...tack i alla fall! /C

Dividend:
SNyggt.

World vet jag inte varför detta är.. Låter fint om instrumenten, ja även "gitarren"... Lite som en strikt Avslappnad-låt.. Inte så mycket utsvävningar. Men fullt njutbart.. Vad är det för gitarrplugg?

Känns att du lagt ner tid och själ på harmonierna, fast trumsektionen kunde sänkts lite i nivå (menar jag)..

Bra! Saknar nästan ett parti med sång... Blir lite repetitivt stundtals.. Snygg melodi på pseudogitarren vid 200, kanske svårsjunget dock..

Clemens:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.07.2009, 20:28:57 ---SNyggt.

World vet jag inte varför detta är.. Låter fint om instrumenten, ja även "gitarren"... Lite som en strikt Avslappnad-låt.. Inte så mycket utsvävningar. Men fullt njutbart.. Vad är det för gitarrplugg?

Känns att du lagt ner tid och själ på harmonierna, fast trumsektionen kunde sänkts lite i nivå (menar jag)..

Bra! Saknar nästan ett parti med sång... Blir lite repetitivt stundtals.. Snygg melodi på pseudogitarren vid 200, kanske svårsjunget dock..

--- Slut citat ---

Hej där!

Gitarrljuden kommer från Sampletank..finns en del ok gitarrljud där, sång har jag funderat på, och kan nog tycka att det skulle behövas..får se vad eller vem som dyker upp..jo..trummorna ligger i framkant, men fasen vet..har börjat gilla när de ligger lite i fokus..alltså i framkant, skall kolla lite på det.. Tack för lyssning! :)/C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion