Kontrollrummet

Kornstad - The Warmth Of My Love

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
LÅTNAMN:            The Warmth Of My Love
ARTIST/GRUPP:      Kornstad
GENRE:                 Popballad?
LÅTLÄNGD:            3:46
KOMPOSITÖR:        Kornstad
PRODUCENT:          Kornstad
INSPELNINGSÅR:     2007-04
FORMAT:               .mp3

Ville med denna låten få fram känslan av en far som sitter med sin lilla knatte i famnen och vaggar denne till sömns, hur känslorna sedan sveper iväg med honom och hur han när barnet somnat smyger ut ur rummet. Typ.

Kan inte bestämma mig för om det skall vara trummor eller inte i denna låten och jag är inte nån hejare på att skruva ljud ännu så alla tips och synpunkter mottages tacksamt. Ni brukar ju vara duktiga på det.  :wub:

The warmth of my love

The first time I saw you there blinded,
by light that filled your first day
I didn't know life could be like this,
the feelings I have here today.

You're helpless and lost in this world,
shocked by the cold and the noice.
But here in my arms you are calm,
safe in the warmth of my love.

The time seemes to stop when I hold you, 
and past fade away like a dream.
I'd gladly give you the world,
for each time you give me a smile.

And though you grow up you'll be scared,
by shadows and noices around.
But here in my arms you are calm,
safe in the warmth of my love.

As time goes past refuse to see,
that you'll grow up not needing me.
What can I do, what will I be,
will I suvive releasing thee?
I hope that day will never come,
but still I'm longing for the one.
'Cause that will mean so much to me,
when you're strong enough to break free.

Then when you're grown up if I'm scared,
by shadows or noices around.
I think and I hope you'll be there,
to help me and hold me and show me the warmth of my love.

Me, Myself & I


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kornstad, jag är glad för detta!

Lite försiktig och blygsamt intro för Lillen som ska somna. Far och son tanken är jättefin. Great arr, stämmor o dubblingar.

Eftersom lillen nu sover gott  och tryggt drar du på med häftigare komp. FINT. Trummor hårt med från 1:46 - 2:40.

Sen under ett instrumentalt mellenspel 2:42 kollar du lillen , kostaterar att han sussar lugnt o skönt, och och vid 3:30 eftersom lillen sussar uttrycker du din fulla fadersglädje och stolthet med ett grymt komp heavy typ som sen försvinner i en fade. :)

Detta är bilden av ett arr som målas upp framför mig vid lyssning. Du frågade om användning av trummor och ovan slängde jag fram en idé.

Härligt o känslösamt sjunget, inkl. stämmor. Enda störande som jag finner är gitarren i intron: Stäm den för tusan :)

Härligt jobbat, väntar ivrigt på finalen!


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Skön låt så här innan läggdags gillar den, faktum att den klarar sej utan trummor men visst det blir det ett annat stuk med det men det funkar utan med som nu. ;) :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mitt machojag hade sina tvivel när jag laddade ner denna låten. En sån gräslig gullegull-text, kan det vara värt att lyssna på??  B)

Men det är väl genomfört, välspelat och sjunget ;) "safe in the warmth of my löööv" ryyys vad hemskt....

Får väl skaffa mig en liten knatte jag också :)

mvh
Per

https://soundcloud.com/user7789882


DåligtGehör

  • Gäst
Jag tycker du skulle försökt att hålla dig närmre den intimare och innerliga känslan som låten börjar och slutar med. Tycker inte låten vinner på att du lägger på mer och mer för att slutligen ha ett hav av något som låter som popschlager. Distgitarrerna är so much, to much!

Den börjar och slutar bra men tappar bort sig och går överstyr enligt min mening. Men pappa ville rocka lite  ;)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tack för era kommentarer!

Mahan: Jo jag har varit inne lite på det där med riktigt tunga trummor i det partiet och jag kommer nog att testa att göra en "trum"-variant också

Synth: Precis mitt dilemma   ;)  Det är väl lösningen att göra båda versionerna antar jag

Dividend: Hmm... jag vet vad du menar. Du skall veta att jag hade mina tvivel innan jag tog mig till att ens lägga ut låten.  Fick dock stark effekt här hemma. Sjuåringen ville lyssna, stod på golvet själv först men slutade uppe i mitt knä gråtandes och sa "jag älskar dig pappa". Hur manlig man än ville vara så smög det ändå fram en lite tår där.   ;)

DåligtGehör: Menar du att man skulle skippa alla elgurorna helt och köra allt, även solot aukustiskt? Känns som att det lir svårt att få fram styrkan i känslorna just i det partiet om jag inte förstärker musiken med något. Är det inte lätt att låten blir lite "tråkig" och ensidig?  Eller vad skulle du göra?
PS. Japp, pappa kände för att rocka lite   B)
Me, Myself & I


DåligtGehör

  • Gäst
Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle göra men jag vet att jag helst skulle vilja höra mer av den känslan som finns i början och slutet och mindre av de distiga poprockgitarrerna. Jag tycker att låten blir rätt anonym i mittpartiet. Som en av alla radio-rock låtar med samma prylar, samma recept - gitarrdistmattor & distchorussolo.

Tror allt att den håller utan mattorna. De tillför inte bara, de tar även från rösten.