Tycker inte det var övertydligt i alla fall vilken genre det skulle röra sig om. Skulle passa till nåt slavdrama kanske, typ Amistad.
Har nog aldrig sett något slavdrama, är jag rädd. Men intressant association, jag tänker på en helt annan genre.
Jag tycker att virveltrumman mot slutet är lite "felkvantiserad" med för mycket triolkänsla. Hade nog gjort den rakare om jag bestämde.
Jag skall se över det. Men jag tycker inte det är triolspel på slutet, det är ju under trumpetpartiet som det smattrar trioler...

Jag har spelat på tangenterna, så det blir ju lite sisådär.
Staccatostråkarna i början avslöjar sig lite för tydligt också. Har dock inget recept på förbättring där.
Stråkbasen i början är lite för ensam tycker jag också. Förstår att du vill åt intesitetsökningen efter en stund, men nån stämma till tror jag inte skulle skada.
Stråk kan man jobba med hur mycket som helst, men du har rätt, lite mer putsning skadar inte. Altfiolerna vilar i början, få se om jag inte kan sätta fart på de latmaskarna.
Någon TV-serielikhet hittar inte jag.
Puh, jag var rädd att jag hade snott något riktigt vanligt, som Robinson eller Pirates.
Generellt tycker jag det händer lite för lite i stycket, harmoniskt sett, men det är väl iofs vitsen med filmmusik ibland?
Ja, det kanske är i enklaste laget, även för att vara filmmusik. Jag funderar på en passage till som kunde pigga upp.
Tack för bra feed, Wernborg. Du lämnar alltid vettiga synpunkter.