Kontrollrummet

Ubbegubben - Senses

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Hej hopp.

LÅTNAMN: Senses
ARTIST/GRUPP: Christoffer Karlsson
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 5:44
KOMPOSITÖR: Christoffer Karlsson
PRODUCENT: -||-
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
LÄNK: http://www.box.net/shared/3j5gpf7894

Vore trevligt med lite feedback på denna. Dock är det ingen sång på den, så om någon skulle kunna tänka sig sjunga en snutt på den, så vore det riktigt schysst!  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt chris hade du tänkt dig growl till detta? Skulle nog passa bra.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Blanda growl och kvinnosång... kvinnlig growl skulle vara jäkla coolt!

Helt ok låt, lite "tunn" utan sången.


freddy

  • Gäst
Hojt,

Känns som det behövs tajtas till ganska mycket. Upplever det även som grötigt, hör någon konstig reverb. Släng på en kompressor på masterbussen, känns som du inte har det nu? Så allt lyfts fram lite.

Rocka på!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant krigsmusik :)

lite otajt ja. Men trevlig låt, melodiskt och rätt så intelligent genomfört.

Vet inte om growl vore det bästa.. Känns mer som en standardheavymetaltolkning vore bäst, på krigstema...?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad j.rocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
    • www.myspace.com/killiansweden
Oj det här gillar jag. Var inte alls vad jag hade väntat mig. Trodde nog det skulle vara hårdare och mindre melodiöst

Måste nog säga att det märks att du behärskar tekniken till fullo. Bland de bästa starterna jag någonsin har hört måste jag nästan säga. Du använder maskingevär som rytmsektion innan det brakar lös på ett underbart innovativt sätt plus att pricken sätts när hanen spänns och se smäller allt. Det enda jag inte kommer överens med är kanske trummorna som hade kunnat vara ännu större och tyngre. När allting brakar lös väntar jag mig nästan ett trumljud som kommer från avgrunden. Försöker komma på någon referens vad gäller de ljud jag tänker på men jag ska återkomma om det. Annars så gillar jag den katatonia doftande gitarrerna väldigt mkt.

Jag hade nog i första hand föredragit sång likt In Flames, skrik kombinerat med lite distad arg finsång. Det hade smällt på sjukt bra till den här produktionen.

Annars så en liten fix vad gäller "tajtheten" på trummorna tillsammans med det övriga.

Det här kan bli bra definitivt....fortsätt så
« Senast ändrad: 06.07.2009, 15:32:43 by j.rocker »


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Kul att ni tyckte om den! :)
Det är lite otajt, det vet jag. Lajnar allt genom mitt usb-ljudkort till min risiga dator, så jag får en ganska fet latency att slåss med. Så man får gå lite på känn.

Growl säger ni... hade faktiskt inte ens tänkt tanken, men det kan kanske passa bra! Är ingen vidare sångare, och inte "growlare" för den delen heller  :lol:. Men det är inte jag som kommer sjunga i slutändan iallafall som tur är. Ska se vad jag kan göra åt trummorna. Kör EZ-drummer, fram till att jag får tillgång till studion i skolan igen. Allting skall spelas med riktiga instrument i den slutgiltiga demon, jag tror att den basen jag har nu rör till det lite extra i grytan. Ska se över mixen lite till också.

Uppskattar verkligen att ni tyckte om den! Ökar självförtroendet en smula!


Utloggad Danny Dee

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Bra grund som attans *tummen upp*

Men som flera nämnt drar trummorna ner det lite.
Gillar låten som tusan.


/D