Kontrollrummet

equality - Inside my head

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tur att man är någorlunda anonym på forumet med tanke på allt vansinnesgastande man lagt upp här på demosidorna.  :ph34r:
Bara att hoppas på samma tur med grannarna...  :rolleyes: Vad kostar en sångpedagog? Och försöker man nå de där
onåbara tonerna sitter all koncentration där så tappas all koncentration på uttalet. Behöver nog förlängas med något solo eller intro.
Rensning i bastonsträsket är nog också nödvändigt.
Tur att det regnar på semestern så man kan sitta vid musikprylarna.  :huh: Detta var nog tänkt som en flört med
gamla idoler som 10cc och The Beatles men som alltid dömt att misslyckas.
Ville höra om detta är värt att satsa på med annan sång -are/-erska då förstås!

LÅTNAMN: Inside my head
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: soft pop?
LÅTLÄNGD: under 2 minuter
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT:e
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
(LÄNK: Inside my head)

Ny version 8/7: Inside my head III
« Senast ändrad: 08.07.2009, 15:30:06 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här påminner om Carl på något sätt fasen vet hur - harmonierna kanske. Bra låt - lite minus för sången just nu trots effektfulla utsvävningar - sitter inte helt. Eller jo gör nog det i alla fall. Får lyssna imorgon med nyktra öron.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Sköna växlingar/övergångar mellan dur och mollharmonier.
Stråkarna som kommer in i sticket kunde gärna ligga kvar lite längre och inte vara så korta, tycker jag!
Fint, följsamt piano. Mycket Beatles-vibbar. Sången är lite svajig här och där, men det sätter du säkert efter några försök!
Annars kan du väl höra med Paul! :rolleyes:


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Beatles och Beatles efterföljare 10cc, lovar gott. 10cc tog ju lite över det här som Beatles började med i slutet, nämligen att baka ihop olika teman i samma låt och dom gjorde det på ett grymt skickligt sätt.
 
Mer distinkt på allt, säger jag direkt. Sången, kompet - mer rakt på. Nu är det lite trevande. Och inga krusiduller, inga krångligheter med basen och trummorna.
Jobba stenhårt med detta, för det är mycket bra, vissa delar ger mig rysningar
Versen är lite soulaktig, inte speciellt Beatlesaktig, mer som Marvin Gaye eller nåt, sen kommer lite 10cc typiskt, visst. Det är en demo, ett utkast, men för att få det till en riktig låt krävs nog ett jättejobb. Hoppas du orkar ta itu med det.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
JAg tycker att låten som sådan snarare nästan är klar? En bra låt med starka melodier, behöver inte så mycket mer skit i arrangemangsväg lixom :)

Högstam, ansträngda tonerna tycker jag också pånimmer om Karl :)

SKitbra :) kan du kanske posta en instrumentalversion i tråden?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Really lovely!
En låt som vore den skriven av Lennon (sticket) och McCartney (verserna)
men så finns de där eq-utvikningarna
och det låter lite som ett musical-nummer
Det är rätt charmigt som det är men det finns potential för mer
Skulle kunna inledas med enbart piano som komp och byggas upp
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
låten har snurrat i huvvet ett tag. Jäklar vad bra du sjunger rent "soundmässigt", alltså när allt sitter har du en bra klang. Snygg falsett, och sen låter det lite karl-hest.

Jag tyckler du skall sjunga in denna, strof för strof, ord för ord, vad som nu kan behövas.

ge rösten rösten en chans, det är den värd.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har även nyktra öron fått lyssna på denna EQ-låt - fy tusan vilket låt - otrooooooligt bra :D
Vilka harmonier !!! Fiolerna/cellon som kommer in i mitten skulle jag gärna vilja höra mer av. Det finns ett par ställen där din röst är tveksam och gör att det låter aningens surt smiiiile och första inside my head. Falsetterna sitter bra men lite trevande. Som nån sa sjung den några fler gånger så blir det perfa.
Den funkar bra så här med det arr du har men jag skulle gärna vilja ha ett större rum samt en hög violinmatta över hela - men det är ju bara jag antagligen. Fast om det är ett utkast så kanske du orkar pröva det med ....

Fördelen med download player att man kan lyssna medan man skriver  - tror jag hör den för fjärde gången i rad nu --- KANONLÅT EQ!!!!!!!!!!!!!!!!1
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Och, den blir bättre och bättre.  hela tiden. Bara du sätter sången, vilket jag är helt säker på at du kan. Du är lika velig o dan som jag är :D


se till att du sjunger in den nu. Loopa stroferna och sjung tills det sitter!

heja :D  Helt klart en av de bättre låtarna på länge här.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Härlig melodikänsla på denna... Kanske lite upprensning i basträsket ja, du sjunger personligt och bra men lite svaj och konstigheter på några ställen. Tycker inte du skall fixa ny sångare/ska, utan sätta denna själv :)

Det roliga med låten är att den kan gå minst 4 ggr eller mer (uppe i 4 var jag) innan man tänker att man vill byta.. Skriv ett par verser till så är den hemma! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Riktigt skön låt. Stråkarna lyfter riktigt låten. Irriterande nog håller jag på på med en låt med nästan samma ackordföljd. :D
Fast dina brytackord på sticken är mycket snyggare.

Det jag saknar är mer distinkta körer, kanske lite åt ELO-hållet. Och basen tycker jag är för avancerad, den stjäl för stort utrymme. Trummorna kör lite för återhållsamt låten igenom, jag tycker de kunde användas för att höja dynamiken på sticket.
Sången har några svaj: första "or is it all" och "evenings". Men sedan låter det som du får upp ångan och det låter mycket säkrare. Schysst falsett på "smile".

Men det låter proffsklass om själva inspelningen. Jag tror jag har hört den 10 gånger nu!  :D

Edit: Jo, "instead" har ett lite för svenskt uttal på d:et. Petighetsministern har uttalat sig. ;)
DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Bra låt Mikey,vill du låna min pipa så dra ett pm..Lite tight nu men på två veckor cirkus så har jag gott om den varan..

Mike


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
en låt som absolut växer för varje lyssning. Tycker uppbyggnaden är bra och faktiskt lagom lång.
Pianot funkar bra men basen tycker jag kanske är lite väl överarbetad eller hur man skall uttrycka det.
Men mycket snygga harmonier och det här kommer bli kanon :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Sent hem från sommarstugan igår. Shit vilken fin respons och uppmuntran!  :) Återkommer med utförligare svar och feedb i andras trådar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Master Peo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • His Masters Choice (Sweden)
Den här låten är en höjdare !!

Behaglig att lyssna till med en genuint välgörande retro-känsla. Beatles hade inte kunnat göra den bättre. Din röst passar verkligen till den här typen av låtar. Saknar bara lite mer självförtroende i framträdandet av sången ... och uttalet i texten skulle kanske kunna göras lite tydligare.

Hoppas få höra fler sånger i den här stilen!
Peo
Jazz, Dixieland, Swing och Sweet ...


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Beklagar sena svar!
Eko: Att det låter Karl tar jag som en stor komplimang då jag beundrar hans musik väldigt mycket! Kul att du gillar harmonierna. Försöker man nåt 10cc-tänk så blir det ju ett brytackord som fungerar som nån slags trampolin som kan bära iväg till något helt annat till nästa brytackord osv. Ska försöka fixa till mer stråkar där i mitten.
asti: Jo Paul fixar nog de där högsta tonerna fortfarande... Ska fixa till stråkarna. Thnx hoppas det är bra vid Höga kusten.
Tokai: Mycket bra och realistiska synpunkter! Bas och trummor skall absolut ses över.
Emulator: Kul att  du uppskattar denna. Jo jag kämpade som f.. med rösten nästan på det sätt du anger. Men, men funderar på att sänka den något. Instrumentalversion kommer högst upp så småningom.   
Divid: Tror ni har börjat vänja er vid min svajiga röst och det är ju...bra. Kan hålla med om förlängningsbehov.
HM: Tack återigen Micke. Som alltid intressant med co-lab. Jag slänger ut nån trevare.
stajo: Knappt två minuter är väl väl kort? Basen skall göras om, helt klart.
Rattlesnake: Sorry om detta ligger nära något du pysslar med. Sen tidigare ser jag ju dig som en musikalisk själsfrände så det är nog inte så konstigt men man skall aldrig underskatta sina brytackord!  :D ELO:s Living thing osv gillade jag mycket och Lynnes celloarrangemang även om de på nåt sätt kändes mer lättviktiga än Beatles. Lift me up från hans första soloplatta är den jag gillar bäst. Körer finns ju inte nu men skulle kanske funka. Basen drog iväg och blev för krånglig och sångbrister i såväl uttal som stabilitet finns.
Mäster Peo:  Håller inte med dig om Beatles...  :rolleyes: ;) MEN jag är skitglad för dina fina ord. Visst skall försöka fixa sången.

Tack alla för jättebra feedback! Mycket finns nu på åtgärdslistan.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)

Nu ska vi se. Låten gillar jag med, helt klart.

Jag får dock lite känslan av MIDI-komp bakom sången. Det låter lite för rent för mig, lite skit på bas/klaver och trummor skulle behövas tycker jag. Det är lite snällt nu. Prova lite lite dist, eller någon värmeplugg. Prova att slänga på stillwells transient monster (t.ex.) på trumbussen (trummorna kommer börja "leva" lite mer).

Sången är bra, men jag skulle vilja ha mer stöd i dom högre partierna, att du tog i lite mer istället för att "fega". Snackar alltså inte om falsetten utan med den vanliga rösten.

Lite mer kompressor på sången skulle nog behövas med. Ett exempel: ...leave without a warning.. sen kommer en abrupt ...OR IS all inside my head. Låter nästan som du klippt in en annan tagning av sången där på OR IS. Jämna ut lite.

Gillade stråkpartiet mycket! 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)

Nu ska vi se. Låten gillar jag med, helt klart.

Jag får dock lite känslan av MIDI-komp bakom sången. Det låter lite för rent för mig, lite skit på bas/klaver och trummor skulle behövas tycker jag. Det är lite snällt nu. Prova lite lite dist, eller någon värmeplugg. Prova att slänga på stillwells transient monster (t.ex.) på trumbussen (trummorna kommer börja "leva" lite mer).

Sången är bra, men jag skulle vilja ha mer stöd i dom högre partierna, att du tog i lite mer istället för att "fega". Snackar alltså inte om falsetten utan med den vanliga rösten.

Lite mer kompressor på sången skulle nog behövas med. Ett exempel: ...leave without a warning.. sen kommer en abrupt ...OR IS all inside my head. Låter nästan som du klippt in en annan tagning av sången där på OR IS. Jämna ut lite.

Gillade stråkpartiet mycket! 


Bra synpunkter som alltid Freddy. Stillwell transient monster har jag ingen aning om men låter ju klart intressant. Lutar nog åt en sänkning en och en halv ton, minst! Ny sångtagning allstå. Emu
efterlyste instrumentalversion. Kommer här: Inside instrumental
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)

Nu ska vi se. Låten gillar jag med, helt klart.

Jag får dock lite känslan av MIDI-komp bakom sången. Det låter lite för rent för mig, lite skit på bas/klaver och trummor skulle behövas tycker jag. Det är lite snällt nu. Prova lite lite dist, eller någon värmeplugg. Prova att slänga på stillwells transient monster (t.ex.) på trumbussen (trummorna kommer börja "leva" lite mer).

Sången är bra, men jag skulle vilja ha mer stöd i dom högre partierna, att du tog i lite mer istället för att "fega". Snackar alltså inte om falsetten utan med den vanliga rösten.

Lite mer kompressor på sången skulle nog behövas med. Ett exempel: ...leave without a warning.. sen kommer en abrupt ...OR IS all inside my head. Låter nästan som du klippt in en annan tagning av sången där på OR IS. Jämna ut lite.

Gillade stråkpartiet mycket! 


Bra synpunkter som alltid Freddy. Stillwell transient monster har jag ingen aning om men låter ju klart intressant. Lutar nog åt en sänkning en och en halv ton, minst! Ny sångtagning allstå. Emu
efterlyste instrumentalversion. Kommer här: Inside instrumental

Yes, TM är gratis med, kanske jag skulle ha sagt. Här hittar du denna plugin: http://www.stillwellaudio.com/?page_id=18



Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :huh: jag trodde jag hade skrivit en kommentar på den här låten, men icke.
Men du vet att jag gillar den!
Den här låten sätter sig hos mig, med finslipning så blir det ännu en Equalityklassiker tycker jag  :)
Fin melodi, bra text. Väldigt bra refräng. Vers med för den delen haha. Ja precis, håller med om att kompet låter lite midi faktiskt.. men det där får du till, övertygad!


http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick


Yes, TM är gratis med, kanske jag skulle ha sagt. Här hittar du denna plugin: http://www.stillwellaudio.com/?page_id=18



Tack igen! Testade på trummorna och visste blir det mer tryck på nåt sätt. De är nu inte så bra från början och behöver nog göras om från grunden.

:huh: jag trodde jag hade skrivit en kommentar på den här låten, men icke.
Men du vet att jag gillar den!
Den här låten sätter sig hos mig, med finslipning så blir det ännu en Equalityklassiker tycker jag  :)
Fin melodi, bra text. Väldigt bra refräng. Vers med för den delen haha. Ja precis, håller med om att kompet låter lite midi faktiskt.. men det där får du till, övertygad!

Tack Åsa! Om man ändå hade midi på rösten också!  :( Närå, får nog dra ner  några toner för att klara omfånget. Kul att den gillas.
Håller på att slipar lite och ny version med intro, nytt piano, annan bas och lite trum(öjuds)ändringar uppe strax. Inte sjungit om den än.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Mikey.

Jag drog ned den instrumentala verren,tänkte testa lite idag men hann inte...Lyssnat på din "nya" verre,,jorå,lite närmare sångmässigt.Ruskigt snyggt intro!

Undrar om inte lite "soulfeeling" på leaden skulle göra susen? Inte blues,mera åt soul hållet..

Testar så fort tillfälle ges,om det är ok..

mvh
Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu har jag sjungit om den i en lägre tonart och det var inte alls samma struptortyr.   ^_^
Om nån har lust och hinner finns länken högst upp.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjena Mikey.

Jag drog ned den instrumentala verren,tänkte testa lite idag men hann inte...Lyssnat på din "nya" verre,,jorå,lite närmare sångmässigt.Ruskigt snyggt intro!

Undrar om inte lite "soulfeeling" på leaden skulle göra susen? Inte blues,mera åt soul hållet..

Testar så fort tillfälle ges,om det är ok..

mvh
Mike

JAVISST HM! Du hann skriva innan jag postade min senaste verre. Håller med dig om soulinställningen. Har nog tappat allt detta i min senaste version. Sjunger mer rakt bara för att jag var så glad att nå de flertalet toner. Kör på Micke! Kul!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Mikey.

Jag drog ned den instrumentala verren,tänkte testa lite idag men hann inte...Lyssnat på din "nya" verre,,jorå,lite närmare sångmässigt.Ruskigt snyggt intro!

Undrar om inte lite "soulfeeling" på leaden skulle göra susen? Inte blues,mera åt soul hållet..

Testar så fort tillfälle ges,om det är ok..

mvh
Mike

JAVISST HM! Du hann skriva innan jag postade min senaste verre. Håller med dig om soulinställningen. Har nog tappat allt detta i min senaste version. Sjunger mer rakt bara för att jag var så glad att nå de flertalet toner. Kör på Micke! Kul!  :D

Tjena.

Missade verre tre,nu låter det rätt bra.Jag testar i vilket fall som helst så får du välja och vraka bland verrarna  :)

Hang in there mate,släng gärna upp en sånglös verre,eller dra den på mailen min..Inte säkert att "nya" tonarten passar min pipa,men jag testar gärna.

Mike


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Gillar den nya verren. Du låter ju klart mindre ansträngd i denna tonart.
Jag tyckte jag hörde en kör på förra verren, men den kanske bara finns inside my head.

Basen har du gjort om, va? Tycker jag blev bättre så här, men ljudet lider lite av nedtransponeringen, den låter för mycket MIDI i de djupaste tonerna. Tror du är nedanför det naturliga elbasregistret där. Jag kan lägga en riktig bas om du vill.

Tycker om cellon i början också, men även den låter lite onaturlig i atacken på vissa toner. Kan ju testa om den går att få till bättre med mina pluggar om jag får låna midifilen.  :)

DON'T PANIC


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Låten är riktigt bra! Svår sång där det finns lite fixar att ta tag i men det är inte så farligt (man kan leva utan dem). Fösta hälften av sången sitter stenbra. Andra hälften sitter nästan lika bra. Men bara nästan.  Har inte hört tidigare versioner. Bra låt och fin och nära sång. Secon thoughts: Nu är jag grymt petig på ett riktigt bra alster. Ta det för vad det är...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Denna är helt enkelt för jäkla underbar - alldeles för kort men det är kanske så ska vara.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt bra detta.

Tror jag tjatat om midielbas och dess anslag förut i dina trådar? Speciellt när basen hörs nästan ensam skulle velocityvärdet minskas ordentligt. Cellon huggs av något i introt på några toner lite onaturligt.

En modulering efter andra vändan låter onaturligt "sökande" i mina öron. Lite onödigt tycker jag.

Går inte elbasen lite lågt i sticket? Nergången på elbasen efter sticket är plågsamt midilåtande.

Håller med Divi om att den gärna får bli lite längre.

Mycket bra!!!!!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
såja, blev bra det här. Fint intro men är inte cellon lite torr mot pianot?
De djupaste bastonerna på breaket känns nästan onaturligt djupa.
Mycket skön låt och du är ju princip hemma.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
HM: Blir säkert kanon med din pipa på denna. Kommer en instrumental. Hang on mate!
Rattlet: Tack! Ska kolla över basen enligt Wernis recept. Kommer en midi på cellon så snart jag kommer hem från Värmland.
zorrow: Jo det är sant det går nog att putsa till sången ytterligare. Pinsamma falskheter fortfarande. Snart kommer hjälp från Boden...
Kul att låten funkar som sådan. Tack!
Eko:  :wub:
Wernis: Visst har du det! Var som bortblåst när jag grejade med midit. Tack för att du tjatar. På't igen! Menar du andra vändan på introt? Där pianot ligger kvar på samma ackord, 00:10-12? Vet i f.. hur man skall förlänga denna. Ett solo? Tack för bra freedb som alltid!
stajo: Kan tänkas lite mer reverb på cellon. Ligger annars gärna åt det lite torrare hållet.  Tack Staffan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Visst har du det! Var som bortblåst när jag grejade med midit. Tack för att du tjatar. På't igen! Menar du andra vändan på introt? Där pianot ligger kvar på samma ackord, 00:10-12? Vet i f.. hur man skall förlänga denna. Ett solo? Tack för bra freedb som alltid!

Vid 1.11 låter det lite skumt tycker jag.

Ett litet solo och sen en vända till kanske? Definitivt repris på sista "All inside my head".



asti

  • Gäst
Snyggt intro! Sången är stabilare och mer tonsäker nu! Tycker basen är lite väl "bumpig" och stötig i sticket! Kunde inte den sväva ut lite i kontrast mot resten? Gillar framförallt pianot och trummorna vad  gäller arret. Stråkarna är också bra! Fin låt med sköna harmonier, som jag väl sagt tidigare.
/Asti


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jo, håller med att sångrösten är det som tyvärr drar ned låten lite grann. Alltså du sjunger lite "rädd" tycker jag. Men det beror kanske på att du inte vill att din röst skall "brista"? Eller beror det på grannarna? ;-)

Hälsning och schyst låt annars,

// Martin
www.alatarmusic.com


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
asti: Hej igen! Jo jag vill nog ha B-partiet lite stompigt sådär men när du säger det skulle man ju kunna testa längre bastoner och det kanske blir en intressant kontrast. Risken finns nog att de djupa cellotonerna krockar men det går ju alltid att testa. Kul att du tycker intro och det övriga funkar. Tack för ytterligare kommentar!
Alatar: Då skulle du ha hört första sångtagningen...  :rolleyes: Jag var så himla nöjd att bara nå tonrna i den här lägre versionen. Nåja jag har fått anbud om proffsig sång på denna och det kan jag inte motstå. Funderar på att göra om texten något då jag fick en del synpunkter om denna på musesmuse. Kul att du kommenterade och lyssnade! Thnx.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves