Kontrollrummet

Southmountain - Summer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
LÅTNAMN:               Summer
ARTIST/GRUPP:        Southmountain
GENRE:                   Instrumental Pop
LÅTLÄNGD:              2:03
KOMPOSITÖR:          Noa Söderberg/Blader
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:   
INSPELNINGSÅR:      2009
TILLVERKAD:           2009
FORMAT:                Mp3

[mp3=200,20,0,center]http://noasoderberg.weebly.com/uploads/2/4/5/5/2455999/southmountain_-_summer.mp3[/mp3]

En av få "glada" låtar jag har gjort, lite ovant. :P
« Senast ändrad: 02.07.2009, 21:44:44 by Blader »


Utloggad tsmalmbe

Ezdrummer intro. Verkligen synd, eftersom det låter unket sunket. Ezdrummer låter alltid så. Gitarren låter svajig c-kassett, kansk meningen? Som nånslags rudimentör demo kan detta knakse fungera. Hur har du tänlkt jobba vidare?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Ezdrummer intro. Verkligen synd, eftersom det låter unket sunket. Ezdrummer låter alltid så. Gitarren låter svajig c-kassett, kansk meningen? Som nånslags rudimentör demo kan detta knakse fungera. Hur har du tänlkt jobba vidare?

Ok, har du förslag på någon annan bra Trum-plugg? :)
Gitarren låter kass eftersom micken jag spelade in med är enormt dålig. Den ska jobbar vidare på, när jag har skaffat lite finare grejer. ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag stängde nyss winamp. Lyssnat på musik som upplevts som känslolös hela dan, eller som är så "bra" att den verkar inställsam. Funkar inte alltid.

Detta funkade dock, lite seg så som man är ibland, men intressant gitarrspel. Gillar ansatsen här Undrar hur du skall gå vidare? Sång borde väl på t ex...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
tycker det inte är fel på ez det är nog snarare så att den är så frekvent använd här så alla känner igen varenda takt... Sedan beror ju det på hur man bäddar in den, här ligger den väldigt naken.
Tycker om gitarriffen, lite bas på och du har snart något.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
tycker det inte är fel på ez det är nog snarare så att den är så frekvent använd här så alla känner igen varenda takt... Sedan beror ju det på hur man bäddar in den, här ligger den väldigt naken.
Tycker om gitarriffen, lite bas på och du har snart något.
Haha, ok. :P

Faktiskt så är det bas där, men den kanske inte träder fram tillräckligt?