Kontrollrummet

Southmountain - My Burden

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
LÅTNAMN:               My Burden
ARTIST/GRUPP:        Southmountain
GENRE:                   Tja... akustisk Melodic Death Metal kan man väl säga.
LÅTLÄNGD:              0:52
KOMPOSITÖR:          Noa Söderberg/Blader
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:   
INSPELNINGSÅR:      2009
TILLVERKAD:           2009
FORMAT:                Mp3

[mp3=200,20,0,center]http://noasoderberg.weebly.com/uploads/2/4/5/5/2455999/southmountain_-_my_burden.mp3[/mp3]

Tja, säg vad ni tycker, helt enkelt. Bortse från bruset, Audacity fuckade upp inspelningen en hel del.
« Senast ändrad: 02.07.2009, 21:40:09 by Blader »


Utloggad Hemmansaegarn

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • SpeedyMotors - En man, en gitarr, en bas, en dator - Neo-klassiskt 4-band?
Vad man tycker...? Hmm... lite svårt att ha en åsikt om gitarrplink som väl kan bli lite vad som helst i slutändan. Hyfsat driven på gitarr är du, det hör man. Om detta är meningen som slutresultat är det för 'lite musik' om du fattar vad jag menar för att tända mig i alla fall.
Men investera i ett inspelningsprogram (tracktion 2 finns för 300:- på mackies hemsida), en trehundra kronors mic och nåt billigt extern ljudkort så kan du säkert utveckla detta till något mer intressant än bara detta. Men fortsätt, du har en bra början.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller med Husägarn gitarrliret har du ju så satsa på dig själv lite och fixa lite bra teknik.

Kul att höra Melodic Death Metal på det här aukustiska viset. Jag har aldrig ens tänkt att dom kan spela gitarr - sitter mest och duckar för allt ljud som skjuts ut från högtalarna.

Hörde en av dina andra också som du tycker är den bästa du gjort. Vore ju kul om du kunde köra det stuket som komp till det här - skulle låta bra tror jag men som sagt det kräver lite bättre tekniska saker.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Tacktack, ska investera i lite bättre grejer så snart som möjligt, se min tråd i Studiobygge. :D

Hemmansaegarn, vad menar du med "för lite musik"? Att jag ska lägga till trummor och sånna saker?

Eko, kan ju tipsa dig om att lyssna på In Flames akustiska stycken. Helt fantastiskt vackra är de, underbart gitarrspel.





&NR=1



At The Gates har också släppt ifrån sig en fin liten akustisk grej.



Dessa är huvudinspirationen, vettu. ;)


Utloggad tsmalmbe

Om detta skall bli helöakustkiskt måste det spelas mera tight, mot metronom. Färdig demo? Nej. Färdigt plink, ja. SOund, mix, inspelning och kompsoition lämnar mycket att önska.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.