Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL9 - Eftersnack

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Festival nr 9 är avklarad. Efter många om och men så lyckades vi gemensamt få den i hamn och vi gratulerar MacTS till den väl förtjänade segern.

Har ni några tankar som ploppar upp nu i kölvattnet efter festivalen så är denna tråd skapad så att ni kan sätta dom på pränt.

Jag tackar för mig och lämnar med vördnad vidare stafettpinnen till MacTS.


Fridens liljor

Micke


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
väl rott :)

En synpunkt är att man inte skulle ha så jättemånga poäng att dela ut. För min del kändes det som att det blev lite random på slutet...kanske hellre då att man får ge 6,3,1 eller något, eller bara 1p till de trew bästa eller något.  Nu blev det för många :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det har väl visat sig att det kanske är viktigt att pränta ner reglerna från början så att inte såna som jag mopsar i onödan. Fiddens regler tycker jag var bra men man får väl tillägga att man MÅSTE dela ut alla poäng till OLIKA låtar för att räknas.

6-3-1 som Emu föreslår gillar jag inte alls - det är svårt som det är med 12-10-8-6-4-2-1 skulle vilja ha fler ändå.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
amehfanken :D de stod ju så jö ;)

Angående poängen tycker man väl olika, men jag tror att det blir fler som röstar med förre poäng at dela ut.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Jag håller nog med emu där faktiskt. Färre poäng generar nog flera som röstar = inte lika jobbigt att dela ut massa poäng. Sen kände jag personligen att 12-10-8 var ganska enkla att dela ut, sen blev det lite mer gråzon. Man har ju sina favoriter och det är sällan fler än så..

Vad det är exakt för poängantal spelar ingen roll direkt. Men färre av dom tycker jag låter som en bra idé.

Sen är jag för straffavdrag för folk som inte röstar. Det kan kanske tyckas vara löjligt, men jag tycker det är sportsligt mot övriga som är snälla och lägger ner tid på att rösta.




Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag håller nog med emu där faktiskt. Färre poäng generar nog flera som röstar = inte lika jobbigt att dela ut massa poäng. Sen kände jag personligen att 12-10-8 var ganska enkla att dela ut, sen blev det lite mer gråzon. Man har ju sina favoriter och det är sällan fler än så..

Vad det är exakt för poängantal spelar ingen roll direkt. Men färre av dom tycker jag låter som en bra idé.

Sen är jag för straffavdrag för folk som inte röstar. Det kan kanske tyckas vara löjligt, men jag tycker det är sportsligt mot övriga som är snälla och lägger ner tid på att rösta.

Håller med Freddy helt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Sen är jag för straffavdrag för folk som inte röstar. Det kan kanske tyckas vara löjligt, men jag tycker det är sportsligt mot övriga som är snälla och lägger ner tid på att rösta.

men det drabbar ju bara deltagare med bidrag - hur ska man straffa de som inte röstar som inte har varit med i tävlingen, dvs resten av alla varelser på den här och alla andra planeter...hihihi  :D 


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sen är jag för straffavdrag för folk som inte röstar. Det kan kanske tyckas vara löjligt, men jag tycker det är sportsligt mot övriga som är snälla och lägger ner tid på att rösta.


Hoppsan heijssan och STRAFFSPARK! :P
Tanken med straffavdrag låter först helt okei men efter liten fundering inte kanske så gött i alla fall...
Va ska vi dra av då? Inloggningstiden på KR? Dra av på serveringen? Dra åt svångremmen? 100 Euro i böter? 15 timmars tvångslyssning på festivallåtarna?  :lol:
men förstår prexis vad du menar Fredden, nog kunde fler KR:are rösta i festivalerna och helt utan räddsla för dominanta överhängare, ju fler vi lyckas få att delta dess bättre och intressantare har vi kunnat göra upp festivalerna innehållsmässigt!

Alltså en festivalidé som berör en stor grupp medför åxå en stor deltagar och röstningsgrupp, tror jag...

h.  Obbnäsguuben :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sen är jag för straffavdrag för folk som inte röstar. Det kan kanske tyckas vara löjligt, men jag tycker det är sportsligt mot övriga som är snälla och lägger ner tid på att rösta.


Hoppsan heijssan och STRAFFSPARK! :P
Tanken med straffavdrag låter först helt okei men efter liten fundering inte kanske så gött i alla fall...
Va ska vi dra av då? Inloggningstiden på KR? Dra av på serveringen? Dra åt svångremmen? 100 Euro i böter? 15 timmars tvångslyssning på festivallåtarna?  :lol:
alltså en festivalidé som berör en stor grupp medför åxå en stor deltagar och röstningsgrupp, tror jag...


DE FÅR AVDRAG I POÄNG NÄR DE INTE RÖSTAR: FÖR MAN RÖSTAR INTE PÅ SIG SJÄLV NÄR MAN FÖRDELNAR SINA POÄNG


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nej avdrag är ljöligt. Det finns en massa skäl till att man kanske inte kan rösta. Jag tror mer på engagemang så att alla röstar av välvilja än av hot om straff.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Angående avdrag...

Mahan: Självfallet ska man dra av poäng och inget annat. Man skulle t.ex. kunna tänka sig att dra av den totala poängen man ska dela ut eller så. Det kan väl vara upp till festivalledaren att sätta exakta poängavdrag.

Kon: Man kan inte kräva något av folk som inte deltar, men däremot så kan man kräva detta av folk som ställer upp. För att ha en fungerade festival så behövs det folk som röstar. Har man engagerat sig i festivalen så kan man väl även fullfölja dess syfte. Om inte ens deltagarna röstar själva, kan man då kräva något av resten av forumfolket? :)

Eko: Att det skulle finnas massa anledningar att man inte hinner med att lyssna anser jag vara bullshit. Oftast har man en månad på sig att rösta och har man tagit sig tid att göra ett bidrag och sedan förväntar sig röster själv så tycker jag man kan kräva att deltagaren röstar också. Jag tycker det är så självklart och i ett perfekt forum så skulle väl inte denna regel ens behövas. :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Angående avdrag...

Mahan: Självfallet ska man dra av poäng och inget annat. Man skulle t.ex. kunna tänka sig att dra av den totala poängen man ska dela ut eller så. Det kan väl vara upp till festivalledaren att sätta exakta poängavdrag.

Kon: Man kan inte kräva något av folk som inte deltar, men däremot så kan man kräva detta av folk som ställer upp. För att ha en fungerade festival så behövs det folk som röstar. Har man engagerat sig i festivalen så kan man väl även fullfölja dess syfte. Om inte ens deltagarna röstar själva, kan man då kräva något av resten av forumfolket? :)

Eko: Att det skulle finnas massa anledningar att man inte hinner med att lyssna anser jag vara bullshit. Oftast har man en månad på sig att rösta och har man tagit sig tid att göra ett bidrag och sedan förväntar sig röster själv så tycker jag man kan kräva att deltagaren röstar också. Jag tycker det är så självklart och i ett perfekt forum så skulle väl inte denna regel ens behövas. :)

Musik ska vara skoj och inget tvång.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Angående avdrag...

Mahan: Självfallet ska man dra av poäng och inget annat. Man skulle t.ex. kunna tänka sig att dra av den totala poängen man ska dela ut eller så. Det kan väl vara upp till festivalledaren att sätta exakta poängavdrag.

Kon: Man kan inte kräva något av folk som inte deltar, men däremot så kan man kräva detta av folk som ställer upp. För att ha en fungerade festival så behövs det folk som röstar. Har man engagerat sig i festivalen så kan man väl även fullfölja dess syfte. Om inte ens deltagarna röstar själva, kan man då kräva något av resten av forumfolket? :)

Eko: Att det skulle finnas massa anledningar att man inte hinner med att lyssna anser jag vara bullshit. Oftast har man en månad på sig att rösta och har man tagit sig tid att göra ett bidrag och sedan förväntar sig röster själv så tycker jag man kan kräva att deltagaren röstar också. Jag tycker det är så självklart och i ett perfekt forum så skulle väl inte denna regel ens behövas. :)

Musik ska vara skoj och inget tvång.
Eko

Jag håller helt med. Vilket jag tror i min enfald att denna regel kommer bidra med. :)

Btw Eko, ditt namn står till vänster, du behöver inte skriva under varje litet inlägg du gör  :lol:
Fredrik


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Såklart det är på kul!

Men, som alla vet, behöver man kanske en liten spark i ändan ibland :D jag gör det definitivt iallafall :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
det trista i röstningen är ( tycker jag ) små-poängen som skall fördelas.
det är lätt att hitta de tre bästa låtarna, sen blir det tråkigt....åsså orkar man inte fullfölja - se på dåålitgehör som trots minimalt röstnings-intresse ändå lyckades kora 'sin' vinnare...
rostningen skulle fonka bättre om vi alla bara väljer var sin etta tvåa och trea ! eller guld silver brons typ.. :) - ( även om denna variant innebär att jag inte får mina 3 poäng..hahaaa  :lol: )
« Senast ändrad: 01.07.2009, 22:43:52 by Kon-Trollet »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
det trista i röstningen är ( tycker jag ) små-poängen som skall fördelas.
det är lätt att hitta de tre bästa låtarna, sen blir det tråkigt....åsså orkar man inte fullfölja - se på dåålitgehör som trots minimalt röstnings-intresse ändå lyckades kora 'sin' vinnare...
rostningen skulle fonka bättre om vi alla bara väljer var sin etta tvåa och trea ! eller guld silver brons typ.. :)


JA, vilket är pretty much bang on target vad jag uttryckte :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
det trista i röstningen är ( tycker jag ) små-poängen som skall fördelas.
det är lätt att hitta de tre bästa låtarna, sen blir det tråkigt....åsså orkar man inte fullfölja - se på dåålitgehör som trots minimalt röstnings-intresse ändå lyckades kora 'sin' vinnare...
rostningen skulle fonka bättre om vi alla bara väljer var sin etta tvåa och trea ! eller guld silver brons typ.. :)


JA, vilket är pretty much bang on target vad jag uttryckte :)

Latmaskar!
Eko (ja jag vet att det står till vänster också men nu står det till höger också Eko eko eko eko)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
well, it uh sorta..looks funny.

:D

Eller på svenska: jaja, ser bara lite kul ut :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
rostningen skulle fonka bättre om vi alla bara väljer var sin etta tvåa och trea ! eller guld silver brons typ.. :)

JA, vilket är pretty much bang on target vad jag uttryckte :)

vid närmare granskning av tidigare inlägg i denna tråd, så ser jag ju nu att detta är precis vad som redan framförts som önskemål - alltså är vi flera ( 2 ) om denna uppfattning, och således klubbas detta och införs med omedelbar verkan att träda i kraft nästa FF - den tionde i ordningen.

//Överbefälhavaren   B)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja och bestraffar de deltagare som inte delar ut poäng åt andra.

Delar man inte ut poäng får man fördel gentemot andra, för då  har man chans att få men ger inte poäng.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
rostningen skulle fonka bättre om vi alla bara väljer var sin etta tvåa och trea ! eller guld silver brons typ.. :)

JA, vilket är pretty much bang on target vad jag uttryckte :)

vid närmare granskning av tidigare inlägg i denna tråd, så ser jag ju nu att detta är precis vad som redan framförts som önskemål - alltså är vi flera ( 2 ) om denna uppfattning, och således klubbas detta och införs med omedelbar verkan att träda i kraft nästa FF - den tionde i ordningen.

//Överbefälhavaren   B)
amen to that, brüder :)


och dividend: känns ju lite som att man borde rösta om man va me ja :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil

En grej som jag bl a tyckte var dåligt var att man offentliggjorde vilka som gjort låtarna! Varför ska man göra detta liksom, blir bara fler "kompisröster". Och alla känner ju inte igen allas röster så det är ju helt klart mer spännande när man inte vet vem som gjort vad!

Sen tyckte jag det var alldeles för många poäng att dela ut vilket gjorde att jag inte hann tänka ut vilka som skulle ha dem där sista (och en av anledningarna till att jag inte röstat!). De första tre visste jag vem som skulle få så hade det varit bara tre röster ( eller max 4) hade jag nog hunnit rösta!!

Hoppas att man på nästa festival inte vet vem som gjort vad! Blir mer intressant då!


/ Cube


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller inte med angående anonymitet. I ESC är det ju offentligt ;)

Sen gillar jag att läsa bakgrunden. Och jag tror nästan att det är lika närma till kompisrisk om man känner igen bara en eller två... fanken, Hmikes röst GÅR ju inte att ta fel på tex :D

jag tycker nog att alla tävlar med på samma villkor om det är öppet. ANnars vet vissa vilka som gjort vad, och andra inte.

:)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Håller med freddy om att det skall vara lite småtuffa regler, man skall hålla tiderna osv, har nån svårt med det så sätt då en egen deadline en vecka innan eller idiotmixa 8 timmar i sträck som jag gjorde nån gång.

Blir det för svajigt med tidsgränser som flyttas, regler som tummas osv med en massa tjafs som följd, då blir det lite tristare tycker jag. Men det har funkat bra här ändå, så länge jag varit med (drygt år).

Ingen är tvingad ställa upp, men gör man det får man vara beredd på lägga lite tid emellanåt, det är inte värst mycket som krävs eg, se till att lyssna och rösta om man nu lagt bidrag själv. Risken (chansen? ;) ) är också att man vinner, vilket påtvingar mer tidsåtgång, men det finns inget som hindrar att man ber om hjälp eller delegerar om det kör ihop sig.

Apropå denna festivalen så tyckte jag det var ganska svårt, fast jag trodde innan att det skulle vara lättare.

Jag tycker det är okej att man vet vem som gjort bidragen, det vet ju många här ändå, man känner igen röster, sound, mixning osv ;)






Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att allt ska vara hemligt vem som gjort låten vilka som medverkar vem som röstar och vem man röstar på.
Eko (jo jag vet att det står längst upp till vänster också)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag tycker att allt ska vara hemligt vem som gjort låten vilka som medverkar vem som röstar och vem man röstar på.
Eko (jo jag vet att det står längst upp till vänster också)

Du menar att man mejlar poängen till ledaren så presenteras de då röstningstiden är ute? Bra ide!
Fast på slutet måste väl man presentera vem som röstat på vad?
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Citera
Jag tycker det är okej att man vet vem som gjort bidragen, det vet ju många här ändå, man känner igen röster, sound, mixning osv

Så du säger att du känner igen vem som gjort vad genom att lyssna på mixningen, om man då som i detta fall skulle göra en 80-tals låt (vilket innebär att man ska mixa på ett helt annat sätt än vad man i vanliga falla kanske brukar göra) så känner du ändå igen vem som gjort det??  

Säg att att nästa festival blir 2020- tals musik, där lär man då använda ganska mkt effekter på röster osv vilket gör att det blir svårt att känna igen vem som sjunger vad!  Det jag försöker komma fram till är att man vid varje festival gör något som man kanske inte gör annars och vilket gör att det blir svårare att veta vem som gjort vad!

Men de flesta här kanske tycker om att veta vem som gjort vad innan man börjar rösta   :wacko:


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att allt ska vara hemligt vem som gjort låten vilka som medverkar vem som röstar och vem man röstar på.
Eko (jo jag vet att det står längst upp till vänster också)

Du menar att man mejlar poängen till ledaren så presenteras de då röstningstiden är ute? Bra ide!
Fast på slutet måste väl man presentera vem som röstat på vad?
Jag tänkte inte riktigt så långt Flabb men jo jag tycker det låter som en himla bra idé då utesluter vi ju taktikröstningen totalt!
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Citera
Jag tycker det är okej att man vet vem som gjort bidragen, det vet ju många här ändå, man känner igen röster, sound, mixning osv

Så du säger att du känner igen vem som gjort vad genom att lyssna på mixningen, om man då som i detta fall skulle göra en 80-tals låt (vilket innebär att man ska mixa på ett helt annat sätt än vad man i vanliga falla kanske brukar göra) så känner du ändå igen vem som gjort det??  

Säg att att nästa festival blir 2020- tals musik, där lär man då använda ganska mkt effekter på röster osv vilket gör att det blir svårt att känna igen vem som sjunger vad!  Det jag försöker komma fram till är att man vid varje festival gör något som man kanske inte gör annars och vilket gör att det blir svårare att veta vem som gjort vad!

Men de flesta här kanske tycker om att veta vem som gjort vad innan man börjar rösta   :wacko:

Givetvis har du ju rätt på en massa punkter :D  Jag tycker dock iallafall at det är kul med kuriosa, som låtbeskrivningar etc, och att det är öppet. Lättare att bolla låtar o mixar över msn innan också, om man nu vill det :)

Och ja, ibland hör man direkt vem det är oavset genre på något sätt. Men inte alltid såklart. Mina argument är mer känslomässiga än uppbyggda av fakta :)


Öppen omröstning gillar jag också, lite roligare lixom. Taktikrösta eller ej...kanske inte spelar så stor roll, det viktiga är ju att vi har skoj :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
nästa röstning kan vi göra genom en poll kanske. då är ju ställningen hemlig tills man röstat. och så slipper MacTS räkna röster.


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Skoj ska man ju alltid ha när man gör musik! :)

Men varför inte testa och se hur det blir att ha det hemligt! Man kan ju fortfarande skriva discografi men utan att ha med sitt namn!

Det är väl inte heller kul om man skickar låtar till folk som inte är medverkande i bidraget eftersom dom då redan får "komma in i låten" och höra den flera gånger innan allas låtar släppts! Lite orättvist kanske?? Sen kan ju dom som får höra på låten tycka till och sedan gör producenten/kompositören ändringar och vipps så får dem en 12:a av den som "tyckt till" bara för att dem bidragit med någon ide? Vet inte fall det fungerar riktigt så men det skulle mkt väl kunna göra det :P ..

Nä nu är jag för negativ!!

tyckte annars detta var riktigt kul å få vara med på då det var min första gång! :)

Lite bitter över 5:e plats dock :(  (se nu är jag negativ igen)  :ph34r:



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tror åttan hade hemliga låtar, och ettan, som dessutom hade poströster också :)

Funkar förvisso finfint!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
kul ändå att se vilket engagemang och livlig diskussion det är kring detta - särskilt med tanke på att första priset består av ett straff ( tvingas arrangera nästa FF) + en pappsnurra som stackars eko förgäves försökt marknadsföra  :lol: :lol: ( sorry, man, bara för det så beställer jag en av dig nu - kolla PM - jag kommer ändå aldrig vinna nån tävling här, så jag är nödd å tvungen att pynta cash för den..grrr...  :D ) - kanske den hjälper mig i framtida tävlingar -  :D

men anyhow- detta visar ju att vi hittat ett supercoolt sätt att dela med oss musikaliskt med varandra...som jag sagt tidigare -jag har svårt för att lyssna igenom alla demos som presenteras här på KR, men i tävlingsformatet blr det plötsligt skitkul! B)


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Lite bitter över 5:e plats dock :(  (se nu är jag negativ igen)  :ph34r:

Hihi, man vänjer sig, sen vadå, 5:e plats är ju bra jobbat ;)

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
kul ändå att se vilket engagemang och livlig diskussion det är kring detta - särskilt med tanke på att första priset består av ett straff ( tvingas arrangera nästa FF) + en pappsnurra som stackars eko förgäves försökt marknadsföra  :lol: :lol: ( sorry, man, bara för det så beställer jag en av dig nu - kolla PM - jag kommer ändå aldrig vinna nån tävling här, så jag är nödd å tvungen att pynta cash för den..grrr...  :D ) - kanske den hjälper mig i framtida tävlingar -  :D

men anyhow- detta visar ju att vi hittat ett supercoolt sätt att dela med oss musikaliskt med varandra...som jag sagt tidigare -jag har svårt för att lyssna igenom alla demos som presenteras här på KR, men i tävlingsformatet blr det plötsligt skitkul! B)


Hehe, jo jag köpte den mystiska snurran, som har ett behändigt format och mycket information - men har inte lyckats koda av den, nu väntar jag bara på "the dummies guide till snurran" ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531