Forum > Färdiga produktioner

Eko & Egghuvud - Sick&Tired

<< < (2/3) > >>

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.07.2009, 15:37:52 ---Den är en bra låt. Men spelaren hackar lite (hos min syster där jag är just, sången är perfekt, unik och passande fast det är engelska)

--- Slut citat ---
Se till att din syster fixar bättre connection. Ja sången är helt otroligt bra. Tack!
Eko

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.07.2009, 22:20:56 ---bra låt - skulle tjäna på en uppsnyggning i mixeriet kanske men en bra låt är en bra låt.

--- Slut citat ---
Vadå uppsnyggning? Jag kan inte bättre än så här (fast jag hör ju att det är en stor skillnad gentemot Phils version)
Tack Bengan
Eko

hackeman:
Håller med Bengan - det är en bra låt, och en bra låt är en bra låt, men den kan bli bättre i sin mix. Mixen är rätt så platt och centrerad. Den låter nästan monofonisk tills att lite utpanorerat gitarrljud dyker upp vid 02:02. Jag vet inte riktigt hur du har fått mixen så här, så svårt att rödgöra, men att panorera ut både instrument och körer är nog ett bra tips.

Men det är en trevlig låt för övrigt och jag gillar din röst. :)

cykeln:
Den här fick inga p av mig i festivalen men den skulle mycket väl kunnat fått det.
Bra låt som har det där 80-talsaktiga ljudet - här representerat av synthsteeldrum? och reverb
Nu lyssnar jag på jobbdatorn och här låter det lite som hackeman skriver, monofoniskt.
Riktigt catchy refräng, bra kör - skulle kunna vara mer av den - kanske tjejer som eq skriver
Bra jobbat att fånga 80-talet och samtidigt en bra låt!

Tokai:
Kanonlåt, faktiskt. Men nu vet jag inte hur mycket den liknar P Collins låt, har aldrig hört den. Håller med de flesta att mixen skulle kunna göras bättre utan att gå in på detalj. Men visst kan du fixa till det. Lägg Collins låt i ditt musikprogram på ett eget spår där du har din låt och gör A/B lyssning, dvs sola Collins - lyssna, muta Collins och lyssna på ditt eget - skruva på allt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion