Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"? 
Absolut inte! Jag tycker som cykeln att detta inte är lättviktig popballad (eller tramsig eller vad du skrev...) . Trallvänlig, visst men det är inte samma sak. Ofta tycker jag att det som gör en låt bra är spänningen mellan det förutsägbara och det oväntade. Denna börjar ju som en barnvisa vad gäller såväl "japangitarrslingan", sångmelodin och harmonier men så kommer den oförutsedda uppgången från Ab, Bb till C igen och dessutom vid den snyggaste textraden "ge mig mod att utropa ditt underbara namn". Jag tror låten skulle vinna något på att inte inleda med uppfordrande baskagge på varje fjärdedel. Det ger illusion om att snart brakar ett sjuhelsikes rock-dån igång och det gör det ju inte. Lite tveksam till det instrumentala mollpartiet, som i sig är snyggt men det skulle räcka med en vända utan repris. Kanske skulle låten vinna på att framföras bara med sång och två gitarrer även om arr (körer!) är snyggt och något långsammare tempo?
Baskaggen i början är till för att ange den "omarkerade", raka takten, som jag tror inte hade fått avsedd effekt vid enbart slag på 1:an
och 3:an t.ex. Och det blir väldigt tomt utan något som markerar takten. Men jag är inget vidare på att få till trummor, så det går
säkert att förbättra den delen! Instrumentalpartiet har jag också haft funderingar på att korta ner. Hade från början tänkt mig det
med mer "okonventionella" harmonier, som bröt ordentligt mot det övriga, men det blev som det blev!

Tror i så fall jag gör om instrumentalpartiet helt och hållet, om jag orkar.
Ursprungstanken var att ha ett väldigt sparsamt, enkelt arr med enbart akustiska gitarrer och en tramporgel, men jag hittade inte
rätt orgelljud och fick väl inte till de akustiska gitarrerna speciellt bra heller. Och utan bas och trummor lät det som sagt tomt.
Så det känns som att det nästan är att börja om från början om det ska kunna bli bra!

Men efter en veckas frånvaro från KR (hur nu det ska gå

) kanske jag har tillräckligt med inspiration och idéer!
Tack för engagemang och värdefulla synpunkter!
/Asti