Forum > Färdiga produktioner

Asti - Räck mig handen

<< < (2/8) > >>

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 30.06.2009, 12:56:30 ---
--- Citat från: asti skrivet 30.06.2009, 11:21:57 ---Har jag släppt en skiva? Jag har sammanställt en CD själv 2009 med de senaste låtarna, men jag har ingen distributör eller så! Sedan lägger jag ju ut låtarna på min hemsida www.peterestberg.com, men det är allt! Var har du sett den?

--- Slut citat ---

Dom pratade nämligen om din nya skiva på MTV News..

...nja, cyklade in på din fina hemsida faktiskt. Så det kanske inte var så exotiskt eller så. År 2009 är ett skivsläpp vad man gör det till känns det som, oavsett bolag eller distributör. Det finns väldigt många som "släpper skivor" och står för allt själva.

Du verkar kreativ iaf, har blivit ett par skivor för dig genom åren :) 

--- Slut citat ---
Tänkte att det kanske var på CNN angående nya domedagsprofetior!  :)
Tycker själv att hemsidan är rätt snygg - min yngste son har fixat den!
Totalt är det väl 5 album nu, så snart kommer det en best of!  :D
Vore rätt intressant att veta hur många som håller på och spelar in musik själva, det är säkert enormt många fler än man tror!
Det görs säkert en massa bra musik som försvinner i mångden!  :(

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.06.2009, 13:55:00 ---Det låter fint. Men dina ordval känns förutsägbara, och det är faktikst ovanligt i dina andra texter :) Ingen kritik, bara nåt jag kom att tänka på!

visa på! :D

--- Slut citat ---

Jag är medveten om att det här är en ytligare och "klyschigare" text än normalt (hoppas jag i alla fall)!
Det var nog mest att jag ville göra något av gitarrslingan och melodin - ville få den ur tankarna!
Då är bästa sättet att spela in den och avsluta den. Plus att jag ville göra något lättare och mer positivt.
Det var som så jag såg den -  en glad popbagatell.  :)
/Asti

equality:
Inledningsfrasen påminner mig om någon 60-talslåt. En del spännande ackordval som får mig att tänka Beatles och Hello, Goodbye. Det är jäkligt snyggt. Jag gillar den där lilla japanska/kinesiska gitarrslingan och växlingarna mellan dur och moll. Gillar texten också. Körerna kommer in snyggt. Ljudkvaliten är som vanligt hög men aningen för mycket reverb på sången imho. Det låter mycket 70-tal och det är min musik. Tack för den!  :)

asti:

--- Citat från: equality skrivet 30.06.2009, 16:18:48 ---Inledningsfrasen påminner mig om någon 60-talslåt. En del spännande ackordval som får mig att tänka Beatles och Hello, Goodbye. Det är jäkligt snyggt. Jag gillar den där lilla japanska/kinesiska gitarrslingan och växlingarna mellan dur och moll. Gillar texten också. Körerna kommer in snyggt. Ljudkvaliten är som vanligt hög men aningen för mycket reverb på sången imho. Det låter mycket 70-tal och det är min musik. Tack för den!  :)

--- Slut citat ---
Ja, det är nog lite japanskt/kinesiskt över gitarr/synth-slingan! Har inte tänkt på det tidigare.
Roligt att du gillar låten - t.o.m. texten!  :)
Tycker jag har varit väldigt försiktig med reverbet, men det får jag kolla! Vad menas med imho?  :unsure:
70-tal? Antagligen influenser från Cat Stevens eller Paul Simon i så fall. Dom var förebilder då.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

cykeln:
Fin gitarrslinga! Påminner den något lite om Anekas "Japanese boy"?
Tycker inte den låter så lättviktig popbagatell. För dettta har den lite för mycket av finstämda växlingar mellan dur/moll.
Däremot är det ju mer pop än visa. Snyggt när den går igång vid andra versen.
Gitarrsolot har en stämma som färgar med lite nordiskt vemod.
Jättebra låt - skulle kanske pasa som en duett?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion