Forum > Färdiga produktioner

Asti - Räck mig handen

<< < (3/8) > >>

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 01.07.2009, 09:04:22 ---Fin gitarrslinga! Påminner den något lite om Anekas "Japanese boy"?
Tycker inte den låter så lättviktig popbagatell. För dettta har den lite för mycket av finstämda växlingar mellan dur/moll.
Däremot är det ju mer pop än visa. Snyggt när den går igång vid andra versen.
Gitarrsolot har en stämma som färgar med lite nordiskt vemod.
Jättebra låt - skulle kanske pasa som en duett?

--- Slut citat ---
Jag tror inte jag har hört Japanese boy, men ska kolla in den!
Det känns som en lättviktig popbagatell för mig med tanke på text, melodi och takt.
Tycker inte heller att det är en visa. Kände att det fyllde på bra med gitarrerna i andra versen!
Gitarrsolot hade jag först tänkt mig mer oorganiserat med lite udda harmonier, men det blev så här till slut!  :)
Jag har faktiskt sjungit lite duett med mig själv (fast på två spår  :D) för att jag inte hann andas mellan textraderna,
men jag vet inte om det hörs? Men det kanske kan passa med två olika röster....?
Roligt att du gillar låten!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:
Är väl fortfarande lite frågande huruvida låten upplevs! Eq och Cykeln är positiva, men Freddy tycker det låter som
Frälsningsarmén. Ska jag be någon annan sjunga? Är låten värd besväret över huvud taget?
Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"?  :unsure:

Dividend:
Tror det är olika hur det upplevs, själv kan jag säga direkt att det inte är min stil. Men
ändå snygga harmonier och snyggt hantverk.

Det brukar vara högre potential (i mina subjektiva öron) på dina utkast, inte för att denna är dålig..
Vet inte heller hur det skall förbättras.. Låten är nedladdad igen iaf, och kommer jag på nåt så återkommer jag (Låter den ligga i listan hela dagen. Fick en ny översättning (Hurrra!) Var i februari senast :D

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.07.2009, 11:25:08 ---Tror det är olika hur det upplevs, själv kan jag säga direkt att det inte är min stil. Men
ändå snygga harmonier och snyggt hantverk.

Det brukar vara högre potential (i mina subjektiva öron) på dina utkast, inte för att denna är dålig..
Vet inte heller hur det skall förbättras.. Låten är nedladdad igen iaf, och kommer jag på nåt så återkommer jag (Låter den ligga i listan hela dagen. Fick en ny översättning (Hurrra!) Var i februari senast :D

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och ärlig kommentar! En låt av den här typen tror jag måste få exakt rätt uttryck, annars blir det inte bra!
Tror inte heller min röst passar till sådana här "poplåtar". Hade fått "gitarrslingan" i huve´t och kände att jag måste testa i alla fall!
Känns inte heller som att jag har så många idéer om förbättringar, så jag låter den vara så här och koncentrerar mig på annat.
Men först ska jag upp till Höga kusten en vecka och hämta inspiration! Transpiration ser det inte ut att bli så mycket med däremot!  :D
Ha det fint!
/Asti

equality:

--- Citat från: asti skrivet 06.07.2009, 09:42:41 ---Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"?  :unsure:

--- Slut citat ---

Absolut inte! Jag tycker som cykeln att detta inte är lättviktig popballad (eller tramsig eller vad du skrev...) . Trallvänlig, visst men det är inte samma sak. Ofta tycker jag att det som gör en låt bra är spänningen mellan det förutsägbara och det oväntade. Denna börjar ju som en barnvisa vad gäller såväl "japangitarrslingan", sångmelodin och harmonier men så kommer den oförutsedda uppgången från Ab, Bb till C igen och dessutom vid den snyggaste textraden "ge mig mod att utropa ditt underbara namn". Jag tror låten skulle vinna något på att inte inleda med uppfordrande baskagge på varje fjärdedel. Det ger illusion om att snart brakar ett sjuhelsikes rock-dån igång och det gör det ju inte. Lite tveksam till det instrumentala mollpartiet, som i sig är snyggt men det skulle räcka med en vända utan repris. Kanske skulle låten vinna på att framföras bara med sång och två gitarrer även om arr (körer!) är snyggt och något långsammare tempo?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion